Gå til innhold
Hundesonen.no

Bøker om brukstrening?

Silje

Recommended Posts

Siden vi nå er i gang med innkjøping av brukshund så syns jeg det er på tide at den kvinnelige delen av familien begynner å sette seg inn i detta her!

MEN jeg er så ekstremt nybegynner at jeg gjerne ville hatt en ABC i brukstreningsbok!

Fins det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen hund skal du få deg?

Hva har du lyst til å trene? :) Rundering, feltsøk, bruksspor (menneskespor), blodspor eller vil du vite litt om alt? Lydighet?

Jeg liker "Nosarbete - en bok om spår och uppletande" av Maria Hagström. En flott bok syns jeg, men jeg tror det kan være svært lurt å gå kurs også. Både spor, søk og rundering må liksom sees og oppleves for at man skal vite hvordan det bør se ut i praksis.

Det er mange år siden jeg leste "Din Hund Fortsetter", men jeg husker at jeg likte den svært godt. Ikke alle metodene jeg valgte å følge, men en nyttig bok som gjorde at jeg kom i gang med sporing når Cita var ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først å fremst ikke jeg som skal være brukstrener for hunden. Det er min mann. Men jeg må da sette meg inn i det syns jeg, og med tanke på at jeg syns det ser utrolig morsomt ut så blir jeg kanskje litt hjelpetrener innimellom :)

Og jeg trenger egentlig ikke så en "hvordan trene dette inn" bok, men mer en: "hva ER bruks, hvordan fungerer det, hva hvordan og hvorfor" bok :)

Men takk for tips! Din hund fortsetter mener jeg at jeg har lest for en tid tilbake siden. Lurer på om jeg har kjøpt den også *sjekke hundebøkene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Järverud har skrevet en bok som heter "din hund sporer" det er en bra bok syns jeg. Ellers så er det beste rådet jeg har, kom dere på kurs og om det er mannen som skal trene hunden, så bli med som observatør eller meld på selv med en mygg, det er ikke ambisjonene som er viktigst, men læringsevnen på hundeføreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider