Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing....


Toya

Recommended Posts

Toya har lagt til seg en stygg uvane med å bjeffe på alt som rører seg, enten det er mennesker, dyr, eller bare en grein som beveger seg fram og tilbake...

noen som har liknenes problemer? eller har noen råd ,om hvordan jeg skal klare å venne henne av med det, før det går for lang tid, og det ikke går ann å få gjort noe med det...

tar i mot tips med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spøkeløsesalder? er hun gammel? det kan være den beryktde spøkelsesalderen, hvor alt er "skummelt" og må bjeffes, og tøffes i mot :D men visst hun har hatt det slik i en lengre periode,så er det nok noe annet.. det værste du gjør er å kjefte, da risikerer du at hun blir redd det hun bjeffer på. gå heller rolig mot det, og la henne snuse og se litt på hva det nå enn er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en shæfer, og de kan jo ha en lei uvane med å bjeffe. Har snakket med flere som pørvde å slå hardt ned på det allerede tidlig, uten at det har nyttet. avledning og straff, ja det meste. Hunden bare fortsetter. Så kanskje du bare må belage deg på at du har en hund som bjeffer. Får du hunden til å slutte med det, så er du heldig til å være shæfer eier. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en shæfer' date=' og de kan jo ha en lei uvane med å bjeffe. Har snakket med flere som pørvde å slå hardt ned på det allerede tidlig, uten at det har nyttet. avledning og straff, ja det meste. Hunden bare fortsetter. Så kanskje du bare må belage deg på at du har en hund som bjeffer. Får du hunden til å slutte med det, så er du heldig til å være shæfer eier. :wink:[/quote']

Er ikke helt enig i dette, nå har jeg hatt 4 schäferhunder som ikke lager noe lyd... hero og Goshi var/er så stille i hundegården at jeg har faktisk glemt at de er der. Men, skrev ikke du i et annet innlegg at hun har fått eller er nesten klar for løpetid eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du ikke plages med dette. Men alle du kjenner som har shæfere, de har hunder som ikke bjeffer? Jeg har virkelig inntrykk av at det er typsik. Både at de som har shæfere sier det og at de kjenner folk med shæfere som bjeffer. Og alle shæfere jeg har møtt på gata har alltid bjeffet eller stått utenfor å bjeffet. Og er man i shæferhundklubben er det er ekstremt bråk der. Bjeffing hele tiden. Enten ute eller i bilene.. Ikke rart man får det intrykket. Klart man kan være heldig med individ. Men nå en hund først begynner å bjeffe mye, er det en lei uvane som er vanskelig å bli kvitt. (uansett rase) Jeg ville personlig prøvd å tatt det så tidlig som mulig, men det er ikke alltid det heller går. Det ligger liksom innebygd i genene. Noen har sterkt vokterinstink og jaktinstinkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du ikke plages med dette. Men alle du kjenner som har shæfere' date=' de har hunder som ikke bjeffer? Jeg har virkelig inntrykk av at det er typsik. Både at de som har shæfere sier det og at de kjenner folk med shæfere som bjeffer. Og alle shæfere jeg har møtt på gata har alltid bjeffet eller stått utenfor å bjeffet. Og er man i shæferhundklubben er det er ekstremt bråk der. Bjeffing hele tiden. Enten ute eller i bilene.. Ikke rart man får det intrykket. Klart man kan være heldig med individ. Men nå en hund først begynner å bjeffe mye, er det en lei uvane som er vanskelig å bli kvitt. (uansett rase) Jeg ville personlig prøvd å tatt det så tidlig som mulig, men det er ikke alltid det heller går. Det ligger liksom innebygd i genene. Noen har sterkt vokterinstink og jaktinstinkt.[/quote']

Nå sa jeg vel ikke det at alle jeg kjenner med schäfer har hunder som ikke bjeffer.... Jeg snakket av egen erfaring. Og skulle påstå at ingen av de bjeffer blir bare for dumt.... (og da lyger jeg og...) Klart det finnes individer innen denne rasen og som lager lyd. Sånn som med alle andre raser... har selv hatt ei tispe som laget MYE lyd, og jeg fikk det aldri vekk. Men det som ofte overrasker meg er når vi er på utstilling og hører etter så er det egentlig lite lyd med tanke på at der er mange hunder i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spøkeløsesalder? er hun gammel? det kan være den beryktde spøkelsesalderen' date=' hvor alt er "skummelt" og må bjeffes, og tøffes i mot :( men visst hun har hatt det slik i en lengre periode,så er det nok noe annet.. det værste du gjør er å kjefte, da risikerer du at hun blir redd det hun bjeffer på. gå heller rolig mot det, og la henne snuse og se litt på hva det nå enn er :([/quote']

hun er bare syv mnd...

og har bare bodd hos meg...

hu har holdt på sånn ganske lenge nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferene jeg har hatt bjeffet når det ringte på og noen ganger under lek' date=' ellers var det bare den typiske skravlingen....! :([/quote']

hun bjeffer seff når det ringer på eller når hun hører noen på utsiden...hu er bare helt teit...

jeg har prøvd å gi henne avledning ved å gi henne leke, eller bare prøver å få oppmerksomheten hennes ved å gjøre noe sprell...

men ser ikke ut som om det fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har skrivd et innlegg tidliger om hvorda det går ann og trene bort bjeffing, skal se om jeg finner det og kanskje det kan hjelpe.

Selv har jeg brukt sprut bånd på polaren min og det er fordi at hun uler og ikke bjeffer. Hadde hun bjeffet så hadde jeg trent det bort men hun uler/småprater hele tiden så det var vanskelig.

Derfor har jeg brukt sprutbånd som jeg styrer selv når hun står bundet et sted o.l, for da tok det helt av. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...