Gå til innhold
Hundesonen.no

Hel, halv eller ingen skatt i Juni?h

BDD Girl

Recommended Posts

Noen sier at i Juni er det null skatt. Andre sier det er halv skatt. Også har du dem som sier det er hel skatt i juni. Har søkt på google men ble ikke klokere for det, for en sier sånn, en annen ditt og en tredje datt.

Jeg må innrømme jeg aldri har hørt om halv eller ingen skatt i Juni. Halv skatt i Desember kjenner jeg til, men ikke Juni liksom.

Noen som vet og klarer gi meg forklaring med t-skje, for akkurat nå er jeg kokt i toppen av varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lønn i juni i det hele tatt, snarere tvert imot. Vi trekkes for fem uker. Men vi får feriepenger + julilønna (som er skattet helt normalt) i juni og dermed ingen ny lønn før langt ut i august. Vet ikke hvor lurt det er, men det er jo bare å disponere pengene riktig, så spiller det egentlig ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er enkelte i kommunal/statlig sektor som får halv skatt i juni+des, men for oss andre ordinære arbeidstakere er det full skatt i juni. Feriepenger skal kun skattes av om du tar de ut i opptjeningsåret. For endel år siden var det også enkelte yrkesgrupper som hadde null skatt i juni og halv skatt i desember, men da ingen feriepenger. Dette tror jeg ikke finnes lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...