Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe så grusomt..


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Mine observasjoner sier at det i de aller fleste tilfeller, er menn som er det største idiotene i trafikken. Så ja, man observere kanskje ting forskjellig. Statistikken viser at menn er oftes utsatt for trafikkulykker, og det er som oftes menn som utsetter andre for livsfare. Jeg kjører MYE i trafikken, og oftest på landeveien og har sett utrolig mye sjokkerende og farlige situasjoner på nærmest hver langtur man begir seg ut på. Og dette er enter unge gutter i rånebiler, eller voksne menn i fancy, dyre volvoer eller audier.

Ja jeg har selvsagt sett kvinner og eldre kjøre tåpelig i byene, ja på landeveien også, men dette blir ofte småtterier iforhold til de alvorlige sjangsene mange menn tar på landeveiene. jeg blir altså så forbannet når jeg ser slikt, og unner at de kjører i grøfta og får skremt livskiten ut av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir mektig provosert av deg Karpe S.

Jeg har de snart siste 5 årene vært veldig innlært med det derre kvinner bak rattet.. Det er greit nok jeg skal være veldig enig i den.. Men det er faktisk ikke kvinner som ligger høyest på ulykkes/dødsulykke statistikken i landet.

Noe av det skumleste jeg vet er å gå ved veien når jeg vet det er mannfolk ute å kjører.. jeg har vært i lastebilverden i 5 år nå med kvinner og mannfolk ut og inn dårlige som bra og per dags dato er jeg kun bekjent med 6 flinke sjåfører som er menn og 4 kvinnfolk.. Jeg kjenner flest mannfolk bak rattet i ulykker, dog jeg kjenner noen kvinnfolk å.. men det som tar mannfolka er fart, spenning og morro med bilen... Min mor er om mulig ikke den beste bak rattet, men hun kan **** med kjøre bil ihnt til min stefar... hater å sitte på med han. Jeg vet ikke hvordan jeg er i trafikken ennå.. men jeg håper jeg får lært det godt og jeg har mange til hjelp og en del til å si ifra din ***** idiot kjør bedre og følg med i det minste :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodige greier, for også min bedre halvdel legger merke til at det vi ser så er det 99% damer og eldre menn bak rattet. (hun likte meget dårlig når jeg sa det hun også, derfor bestemte vi oss for å observere og det er etter dette hun ble enig i påstanden)

Statistikken lyver jo litt også, for det er mange 'bulkinger' som ikke blir rapportert og det er rett som du sier... "rånere" og slik er livsfarlige og da farligere sånn sett med f.eks fart (som sagt også). Observasjon av 'rar' oppførsel i trafikken er altså ikke direkte fart, men folk som viser med sin kjøring at de tydeligvis ikke har peiling på hverken hvor de har bilen eller hvor de skal plassere seg osv ...

Fjern rånere(de som ikke følger lovverk og regler) og de med ingen respekt for andres liv og helse først. (for det meste menn)

Hva mener forresten folk om at familien kort tid etter ulykken begynte å blogge om det - selv ungen på 2 postet? (eller var den 3?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodige greier, for også min bedre halvdel legger merke til at det vi ser så er det 99% damer og eldre menn bak rattet. (hun likte meget dårlig når jeg sa det hun også, derfor bestemte vi oss for å observere og det er etter dette hun ble enig i påstanden)

Statistikken lyver jo litt også, for det er mange 'bulkinger' som ikke blir rapportert og det er rett som du sier... "rånere" og slik er livsfarlige og da farligere sånn sett med f.eks fart (som sagt også). Observasjon av 'rar' oppførsel i trafikken er altså ikke direkte fart, men folk som viser med sin kjøring at de tydeligvis ikke har peiling på hverken hvor de har bilen eller hvor de skal plassere seg osv ...

Tja.. Om jeg må velge mellom en liten bulk i fangeren, og å bli funksjonshemmet eller kjørt ihjel av en som ikke helt ser sine egne begrensninger, så er det ett veldig enkelt valg for min del.. Biler tåler bulker bedre enn mennesker - og biler kan erstattes :whistle:

Fjern rånere(de som ikke følger lovverk og regler) og de med ingen respekt for andres liv og helse først. (for det meste menn)

Det blir ikke mange igjen i trafikken, om kvinner ikke bør ha førerkort fordi de ikke kan kjøre bil, og fjerne de mennene som råner og ikke har respekt for andres liv og helse.. Da blir det stort sett bare disse syklistene igjen da?

Hva mener forresten folk om at familien kort tid etter ulykken begynte å blogge om det - selv ungen på 2 postet? (eller var den 3?)

Typisk manneting å spørre om :ahappy: Sånn utover det at det kanskje er godt å ha et sted å skrive ut det de føler, så har de forklart hvorfor de laget bloggen - for å kunne holde folk oppdatert, og for å ta unna det meste av lykkeønskninger og hilsner.

EDIT: Ikke helt hvordan jeg ville bearbedet redsler og sorg, tror jeg, men folk takler ting på ulikt vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Om jeg må velge mellom en liten bulk i fangeren, og å bli funksjonshemmet eller kjørt ihjel av en som ikke helt ser sine egne begrensninger, så er det ett veldig enkelt valg for min del.. Biler tåler bulker bedre enn mennesker - og biler kan erstattes :whistle:

Bør ikke være et valg, de som utgjør ekstra fare bør fjernes etter mitt syn.

Nå er det ikke bare biler i trafikken da - en myk trafikant som f.eks en unge som blir overkjørt fordi noen ikke har peiling på hvor de har bilen og generelt har et dårlig oversikt over trafikkbildet er vel ikke noe særlig heller - har med å se sine egne begrensninger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke være et valg, de som utgjør ekstra fare bør fjernes etter mitt syn.

Nå er det ikke bare biler i trafikken da - en myk trafikant som f.eks en unge som blir overkjørt fordi noen ikke har peiling på hvor de har bilen og generelt har et dårlig oversikt over trafikkbildet er vel ikke noe særlig heller - har med å se sine egne begrensninger der også.

Den argumentasjonsrekka du kommer med er fint lite logisk for et lite kvinnehode som mitt.. Kvinner burde ikke ha førerkort fordi de ikke vet hvor de har bilen hen, mens menn har det med å overvurdere egne evner og kjøre for fort - men er bedre sjåfører?

Så, om jeg dulter bort i naboens unge, så er det mye verre enn om du kjører over den i 100 km/t, sant? Det er antageligvis fordi at du ville drept barnet på stedet, mens jeg bare hadde lemlestet det litt? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodige greier, for også min bedre halvdel legger merke til at det vi ser så er det 99% damer og eldre menn bak rattet. (hun likte meget dårlig når jeg sa det hun også, derfor bestemte vi oss for å observere og det er etter dette hun ble enig i påstanden)

Statistikken lyver jo litt også, for det er mange 'bulkinger' som ikke blir rapportert og det er rett som du sier... "rånere" og slik er livsfarlige og da farligere sånn sett med f.eks fart (som sagt også). Observasjon av 'rar' oppførsel i trafikken er altså ikke direkte fart, men folk som viser med sin kjøring at de tydeligvis ikke har peiling på hverken hvor de har bilen eller hvor de skal plassere seg osv ...

Fjern rånere(de som ikke følger lovverk og regler) og de med ingen respekt for andres liv og helse først. (for det meste menn)

Hva mener forresten folk om at familien kort tid etter ulykken begynte å blogge om det - selv ungen på 2 postet? (eller var den 3?)

Jeg har siden jeg vært liten sagt " jeg vedder på at det er ett kvinnfolk bak det rattet" hvorpå jeg har hatt rett..Men det har vært ved teit kjøring, idiot kjøring e.l. aldri ved en ulykke.. Og 5 år med oversikt på en helvetes god del ulykker i oslo sentrum og på alnabru har jeg lagt øynene mine på når jeg ser mannfolk og kvinnfolk bak rattet.. .og jeg snakker ikke om en bulk her og der.. jeg snakker om farlige ulykker og krasj som gir truende skader og dødsfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg vært liten sagt " jeg vedder på at det er ett kvinnfolk bak det rattet" hvorpå jeg har hatt rett..Men det har vært ved teit kjøring, idiot kjøring e.l. aldri ved en ulykke..

Mulig jeg tar feil, men f.eks å kjøre mot trafikk på f.eks e6 har vel blitt gjort av kvinner og eldre menn for det meste, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men f.eks å kjøre mot trafikk på f.eks e6 har vel blitt gjort av kvinner og eldre menn for det meste, eller tar jeg feil?

At det finnes en og annen gærning som ikke har noe bak rattet å gjøre, er vi helt enig i. Det er også mulig at det er flest kvinner og eldre menn som står for den type ulykker, og jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg i at mange kvinner er for pysete når de kjører bil..

MEN! Hvis man skal følge den logikk-kjeden din, så bør man innføre automatisk besøksforbud for menn og utlevering av panikk-alarm til kvinner ved skilsmisser, i og med at menn har en stygg uvane med å kverke både kjerring og unger etter sånne samlivsbrudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! Logikken er vel at damer tar det som en selvfølge å ha barna og i 99% får de dem. Hadde det vært motsatt, så skulle du sett at det eksemplet har slått motsatt. Når folk opplever at hele deres liv blir lagt i ruiner og at det kjæreste de har forsvinner, så er det ikke mye logikk og sunn fornuft som alltid styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! Logikken er vel at damer tar det som en selvfølge å ha barna og i 99% får de dem. Hadde det vært motsatt, så skulle du sett at det eksemplet har slått motsatt. Når folk opplever at hele deres liv blir lagt i ruiner og at det kjæreste de har forsvinner, så er det ikke mye logikk og sunn fornuft som alltid styrer.

Yeah right.. Veit du hvor mye som skal til for å ta motet fra menn når de påstår at de vil ha foreldrerett?

- "Prøv.."

Bare dropp å dra den "damer er så purkete"-greia, jeg veit om langt flere menn som stikker av fra ungene sine, som ikke bryr seg, som ikke syns det er noe poeng i å betale barnebidrag, som ikke kommer og henter ungene sine når det er avtalt, enn omvendt.

- Og å ta livet av noen, særlig ikke ekskone og barn kan aldri noen gang hverken unnskyldes eller forsvares! Det vemmer meg at du i det hele tatt prøver..

Men dette blir idiotisk å diskutere i denne tråden, den handler om ei jente som ble påkjørt TO ganger av folk som ikke burde få lov til å kjøre bil lenger. Jeg syns du er nedlatende og ufølsom som klarer å gjøre dette til en "kvinnfolk kan ikke kjøre bil"-diskusjon, og det irriterer meg at jeg lot meg provosere.. Du skal få lov å hevde neandertaler-holdningene dine i fred, jeg gidder ikke mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Og å ta livet av noen, særlig ikke ekskone og barn kan aldri noen gang hverken unnskyldes eller forsvares! Det vemmer meg at du i det hele tatt prøver..

Når har jeg prøvd det?

Det er du som dro opp eksempel og så er det jeg som Bare dropp å dra den "damer er så purkete"-greia plutselig.

Om menn eller damer VELGER bort unger kontra der begge vil ha ungen og mor blir sittende i 99% av tilfellene uansett om de fra før kanskje brydde seg døyten ER fakta. (ja, erfart det i vennekrets) En unge krever 2 og da bør det ikke være en selvfølge at mor får den(de) om det blir skikkelig tvist. Så eksemplet startet du selv og det er systemet som har vært slik hele tiden og som naturligvis også kvinner har fått med seg (ja, menn også) Så hvordan du kobler fakta til Bare dropp å dra den "damer er så purkete"-greia skjønner jeg ikke.

Jeg mente det jeg sa om damer og bil og det var f.eks grunnet i at den ungen ble dratt med så langt og at damen var helt fjern som jeg mener mange damer er - det var relatert TIL temaet.

At vi nå har havnet litt OT er vel mer deres personlige reaksjon på at dere ikke tålte utsagnet og vi havnet på sidespor med f.eks å lage snodige 'logiske' sammenligninger uten hold. Men enig i at vi skulle holdt oss til temaet, så her tar jeg selvkritikk på at jeg ikke klarer å la være å svare på innlegg jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hvem som får barna, synes jeg barna burde ha mest å si. Eller kan det gå galt. Tro meg.

Kommer selvfølgelig ann på barnets alder og foreldres oppførsel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente det jeg sa om damer og bil og det var f.eks grunnet i at den ungen ble dratt med så langt og at damen var helt fjern som jeg mener mange damer er - det var relatert TIL temaet.

Da er det akkurat like relatert til temaet at det var en mann som kjørte henne ned i første omgang. Get a grip og drit i å skyve frem de sjåvinistiske holdningene dine ved enhver anledning. Det får da være måte på å skulle lage en diskusjon av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg prøvd det?

Her:

Når folk opplever at hele deres liv blir lagt i ruiner og at det kjæreste de har forsvinner, så er det ikke mye logikk og sunn fornuft som alltid styrer.

Ikke en gang når livet ditt ligger i ruiner, er det greit at man kverker noen.. Heller ikke ekskone og/eller barn..

Jeg mente det jeg sa om damer og bil og det var f.eks grunnet i at den ungen ble dratt med så langt og at damen var helt fjern som jeg mener mange damer er - det var relatert TIL temaet.

Eh, nei? Du sa:

Utrolig mange damer skulle aldri hatt førerkort uansett spør du meg. Rett og slett fordi mange er borte vekke når det kommer til bil(håndtering og plassering) og det å få med seg ting i trafikken.

Maken til smakløs påstand er det lenge mellom, selv på dette forumet her. Og la meg igjen minne deg på at dama neppe hadde kjørt på ungen, om ikke en MANN hadde kjørt henne ned først - og han stoppa heller ikke. Da er det vel neppe kjønnsrelatert, er det vel?

At vi nå har havnet litt OT er vel mer deres personlige reaksjon på at dere ikke tålte utsagnet og vi havnet på sidespor med f.eks å lage snodige 'logiske' sammenligninger uten hold. Men enig i at vi skulle holdt oss til temaet, så her tar jeg selvkritikk på at jeg ikke klarer å la være å svare på innlegg jeg heller.

Ja, merkelig nok så syns utrolig mange damer at påstander om at utrolig mange damer ikke burde ha førerkort er noe provoserende, særlig når statestikk tilsier at menn står for mesteparten av de alvorlige ulykkene. Hvor mange døde i ulykka i Eiksundtunellen tidligere her? 5 stk, ikke sant? Hvor mange av de var kvinner? Null, ikke sant? Med den fjollete påstanden din som bakgrunn, så burde jo ikke menn få ta førerkort punktum..

EOD for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men f.eks å kjøre mot trafikk på f.eks e6 har vel blitt gjort av kvinner og eldre menn for det meste, eller tar jeg feil?

Dødsulykker, livstruende eller høyt livshemmede ulykker skapt ut av det? nei! Jeg bor ved gardermoen og jeg har titt og ofte desverre vært vitne til slik idiotkjøring, men lell er det kun menn jeg ser i større farlige livstruende/dls og livshemmede ulykker.. også det jeg leser mest om forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror KarpeSkrotum har veldig rett i at mange kjerringer kjører som nettopp kjerringer.. (Hvem har ikke irritert seg over slike?)

MEN - det er endel "gamle gubber med hatt" der ute også - og mange av dem har verken særlig mange år på baken eller engang hatt...

Jeg er ganske sikker på at hvis man fratok alle MENN retten å kjøre bil totalt og for evig, ville det nærmest garantert få bortimot samtlige trafikkdøsfall.

Javel om bilene ble brukt som "bumper-cars" - hva gjør så det hvis naboungene overlever?

Selv i DENNE saken ville jenta troligvis kommet uskadd ifra dette...

Og den grusomme tunnellulykken ville aldri ha skjedd. Også får vi jo se om kvelden og nattens dødsulykker hadde kvinnlige eller mannlige sjåfører.

Bilen som seilte av E18 i Telemark (Dagbladet i kveld) tidligere i kveld var kjørt av en 18 år gammel guttunge i hvertfall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt sjokkert over at dama klarte å la det gå 45 min før hun ringte etter hjelp jeg da... Der lå jenta, BEVISST, under bilen liksom!

Nei, dette var OT, Marit, ser du ikke at kverulerende, usaklige, påståelige folk som tror de vet best har tatt over tråden? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt sjokkert over at dama klarte å la det gå 45 min før hun ringte etter hjelp jeg da... Der lå jenta, BEVISST, under bilen liksom!

Det er jeg litt sjokkert over også. Men muligens til damens forsvar, så var hun vel i sjokk. Nå kan jeg ikke mye om sjokk og hvor 'borte' man KAN bli, men syns det høres utrolig ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå på denne kjønnspropagandaen fra skrotisen igjen nå da damer - det er jo ikke nytt fra hans side..

Nei, dette var OT, Marit, ser du ikke at kverulerende, usaklige, påståelige folk som tror de vet best har tatt over tråden? :)

agreed..

Huff det er helt forferdelig å tenke på at sjåføren lot henne ligge der så skadet så lenge! Det kan jo utgjøre forsjellen mellom liv og død, og står for meg som det verste ved hele denne saken :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...