Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe så grusomt..


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Jeg har fremdeles ikke klart å få ristet vekk tankene på denne ulykken. Da jeg hørte en oppdatering på radioen på vei til trening igår så brøt bare tårene frem! Jeg har fryktelig medfølelse for alle de som er berørt. Også denne damen i personbilen til tross for at jeg ikke klarer å forstå at det er mulig å ikke oppdage- men enn så lenge, så vil jeg anta at det ha vært en grusom og tragisk hendelse for absolutt alle involverte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke klart å få ristet vekk tankene på denne ulykken. Da jeg hørte en oppdatering på radioen på vei til trening igår så brøt bare tårene frem! Jeg har fryktelig medfølelse for alle de som er berørt. Også denne damen i personbilen til tross for at jeg ikke klarer å forstå at det er mulig å ikke oppdage- men enn så lenge, så vil jeg anta at det ha vært en grusom og tragisk hendelse for absolutt alle involverte!

Ja, enig. Jeg synes det er helt en forferdelig ulykke, virkelig utrolig grusom, og jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig å ikke oppdage noe- men jeg vil prøve å la være å dømme henne før jeg vet noe mer, hun må være i ******* nå. For et mareritt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig sak det der. Men jeg kan se at det er mulig å både kjøre på, og ha henne hengende under bilen uten å merke noe. Det sto i vg el. at det var saktegående trafikk, og lastebilen nærmest dultet borti henne slik at hun datt og havnet under lastebilen. Fra sjåførstillingen er det (på de fleste store lastebiler)

ca 3-4 meter dødsone på høyre hjørne. Hvis hun har gått ut i veien i denne sonen, så ville ikke sjåføren merket henne. Siden det var saktegående trafikk på plassen, så lå nok bilen bak ganske nærme lastebilen. Kanskje hun skiftet radiokanal el i et halvt sekund, som var nok til at hun ikke så hva som kom frem fra under lastebilen rett foran henne. Jenta har nok på vei under bilen huket seg fast i noe. Et menneske er ganske mykt, så det ville nok vært lite lyd fra jenta sin kropp mot veien.

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre påkjørselen, men mener at man bør se mulighetene som faktisk er der. Hvem har ikke skiftet radiokanal, sett til siden eller blunket når man står i kø eller sakte trafikk.. Kunne skjedd de fleste. Selvfølgelig så kan utfallet bli at sjåførene var drita og kjørte idiot.. Men det er ikke opp til oss som avislesere å avgjøre mener jeg..

Syntes folk var ille strenge her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herremåne - hvorfor forvente at yrkessjåfører skal være oppmerksomme i skoleområder hvor det er mye barn? Og hvorfor skulle dama få med seg at hun har slept med seg ikke bare et barn i nesten 4 km, men også en sykkel i 700 meter?

Jepp, jeg er ironisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre påkjørselen, men mener at man bør se mulighetene som faktisk er der. Hvem har ikke skiftet radiokanal, sett til siden eller blunket når man står i kø eller sakte trafikk.. Kunne skjedd de fleste. Selvfølgelig så kan utfallet bli at sjåførene var drita og kjørte idiot.. Men det er ikke opp til oss som avislesere å avgjøre mener jeg..

Syntes folk var ille strenge her...

Og kjørt med propper i ørene? samt total mangel på følelse av man har kjørt med noe under bilen over fartsdumper? Nei, mulig jeg er streng, men dette er helt klart alt for dumt! Nei, klarer ikke å finne på noen god grunn til å klare noe så ille! Det er rett og slett grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette er en grusom ulykke, tviler ingen på margrete. Men man kan ikke avstraffe noen for at man har vært del i en ulykke.

Det blir faktisk ikke det samme som når man har eksosanlegget eller plastdeksel hengend i bakken. Lyden vil være nærmest fraværende. Hvorfor du trekker inn fartsdempere vet jeg ikke. Dette vil ikke ha noe å si.

Skal man ha skyld, så skal man også ha gjort noe galt.

Vil igjen presisere at jeg snakker generelt, da jeg kun har hørt saken gjennom media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 2ne. Man skal uansett være varsom i trafikken. Også yrkestrafikk.

Jeg sier ikke at sjåførene her ikke har noe skyld overhodet. Det jeg sier er at det er ikke opp til oss avis-lesere å avgjøre. Å henge ut folk som har vært involvert i en så stygg ulykke syntes jeg rett og slett er forkastelig. At jenta og familien hennes har det ekstremt hardt og vondt nå er det ingen tvil om, men det er faktisk flere parter med i ulykken. Hadde du klart å leve med deg selv hvis du hadde visst at du hadde skadet et barn for livet? Jeg hadde slitt noe grusomt vet jeg.

En ulykke er faktisk en ulykke. Desverre så er det slik at alle gjør feil til tider. Og noen ganger har det ekstreme følger. Har sjåførene oppført seg som idioter i trafikken, så skal de selvfølgelig straffes hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 2ne. Man skal uansett være varsom i trafikken. Også yrkestrafikk.

Jeg sier ikke at sjåførene her ikke har noe skyld overhodet. Det jeg sier er at det er ikke opp til oss avis-lesere å avgjøre. Å henge ut folk som har vært involvert i en så stygg ulykke syntes jeg rett og slett er forkastelig. At jenta og familien hennes har det ekstremt hardt og vondt nå er det ingen tvil om, men det er faktisk flere parter med i ulykken. Hadde du klart å leve med deg selv hvis du hadde visst at du hadde skadet et barn for livet? Jeg hadde slitt noe grusomt vet jeg.

En ulykke er faktisk en ulykke. Desverre så er det slik at alle gjør feil til tider. Og noen ganger har det ekstreme følger. Har sjåførene oppført seg som idioter i trafikken, så skal de selvfølgelig straffes hardt.

Ironisk nok, så uttalte jeg meg ikke i denne tråden før du kom med det "vi må jo forstå blablabla"-innlegget ditt. Og ja, jeg hadde helt klart syns det var grusomt om jeg hadde skadet noen for livet - barn eller voksen. Det hadde helt klart ikke blitt noe bedre om jeg hadde dratt både sykkel og unge med meg i flerfoldige meter, og vært så innmari borte at jeg ikke hadde lagt merke til det engang.

Men veit du hva? Folk kan få lov til å mene at dette er grusomt, og undres over hvordan det i det hele tatt er mulig å IKKE legge merke til at du har noe slepende under bilen din, uten at noen skal moralisere over at man skal være varsom med sjåførene, og å unnskylde med at dette nærmest kunne skjedd hvem som helst - for det tror jeg slettes ikke på i det hele tatt. Du kan jo prøve å kjøre på en sykkel f.eks, og se om det ikke er hørbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok, så uttalte jeg meg ikke i denne tråden før du kom med det "vi må jo forstå blablabla"-innlegget ditt. Og ja, jeg hadde helt klart syns det var grusomt om jeg hadde skadet noen for livet - barn eller voksen. Det hadde helt klart ikke blitt noe bedre om jeg hadde dratt både sykkel og unge med meg i flerfoldige meter, og vært så innmari borte at jeg ikke hadde lagt merke til det engang.

Men veit du hva? Folk kan få lov til å mene at dette er grusomt, og undres over hvordan det i det hele tatt er mulig å IKKE legge merke til at du har noe slepende under bilen din, uten at noen skal moralisere over at man skal være varsom med sjåførene, og å unnskylde med at dette nærmest kunne skjedd hvem som helst - for det tror jeg slettes ikke på i det hele tatt. Du kan jo prøve å kjøre på en sykkel f.eks, og se om det ikke er hørbart?

Selvfølgelig har man lov til å mene både det ene og det andre. Hadde jeg ment noe annet så hadde jeg holdt kjeft selv. Man skal selvfølgelig få undres på hvordan i all verden dette går ann. Men man skal ALDRI gå til personangrep på folk av den grunn, slik enkelte har valgt å gjøre. På den måten skapes rykter og feilinformasjon.

Dette var ikke ironisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å kommentere dette, men...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=576335

Vi leste at jenta var ved bevissthet når hun ble funnet.. Og her ser vi at det tok EN TIME før politiet ble varslet (leste et annet sted at det var pga språkproblemer).

Så vil jeg gjerne høre forsvaret til denne damen igjen, Fo2Vidar? La denne 13 år gamle jenta ligge der livstruende skadet mens man venter på at mannen skal komme hjem fra jobben...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, uansett hva slags språk man snakker bør man forstå at man ikke venter med å kontakte ambulanse/politi når man har kjørt rundt med et menneske hengende under bilen. Jiiiizzzzes :)

Og jenta har vært ved bevisthet hele tiden. Stakkars, stakkars jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å kommentere dette, men...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=576335

Vi leste at jenta var ved bevissthet når hun ble funnet.. Og her ser vi at det tok EN TIME før politiet ble varslet (leste et annet sted at det var pga språkproblemer).

Så vil jeg gjerne høre forsvaret til denne damen igjen, Fo2Vidar? La denne 13 år gamle jenta ligge der livstruende skadet mens man venter på at mannen skal komme hjem fra jobben...

Susanne

For det første så må jeg bare få sagt at jeg ALDRI har forsvart verken kvinnen eller mannen eller noen andre. Både jenta, sjåføren og familiene har en forferdelig tid. Alt jeg mener er at man ikke skal forhåndsdømme eller kaste stein før man vet hva som har skjedd. Og plutselig skytes skarpe skudd i min retning som om jeg har trampet ihjel noen.

Jenta gjorde en idiotisk feil hun også, når hun travet ut i veien klin inntil lastebilen. Men man sier jo for pokkern ikke at hun fortjener det av den grunn. Derfor bør man heller ikke skyte hue av sjåførene fordi de har feilet. Tror virkelig noen her inne at hun med vilje ville slepe ett 13-årig barn bortover veien?

Det jeg syntes er like utrolig er at du skiller ut stoff ifra media for at det skal virke værre ut en det er susanne. Hvorfor tok du ikke med at hun var i sjokk? VIKTIG INFORMASJON.

Det er hyggelig at du vil høre forsvaret til denne damen igjen, Susanne. Da har du tydeligvis hørt den før et sted. Hadde derfor vært flott om du kunne delt den med meg, for jeg lurer også fælt på hva hun har å si til sitt forsvar.

FOR SISTE GANG: JEG FORSVARER INGEN. JEG DØMMER INGEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering i saken..

Til nå har det hersket stor usikkerhet rundt årsaken til at det tok så lang tid før redningsmannskapene kom fram til boligen på Bjerkås i Asker, der bilen med den skadde 13-åringen sto parkert i innkjørselen. Nå bekrefter lensmannen at forsinkelsen skyldtes at sjåføren ventet med å ta kontakt med redningsmannskapene da hun oppdaget hva som hadde skjedd.

- Kvinnen har forklart at hun kjørte rett hjem, og at hun oppdaget Susanne da hun gikk ut av bilen. Vi konstaterer nå at det tok rundt 45 minutter før redningsmannskapene ble kontaktet, sier Meek.

Sorry, men her er det null sympati for dama, altså.. En ting er at man er så borte at man ikke registrerer at man kjører på ei jente og en sykkel og sleper det under bilen, men når du går ut av bilen, ser at det ligger ei påkjørt jente under den - ved bevissthet - og allikevel venter 45 minutter med å melde fra om hva som har skjedd, da fortjener du jammen meg LANG fengselstraff og å aldri få førerkortet tilbake ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange damer skulle aldri hatt førerkort uansett spør du meg. Rett og slett fordi mange er borte vekke når det kommer til bil(håndtering og plassering) og det å få med seg ting i trafikken.

Jah, for mannfolk havner jo aldri i ulykker! Og hvis det først skjer så er det jo aldri deres feil :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke menn for disse grunnene. (foruten hatt 'kaila', altså eldre menn)

Har gjentatte gang sett og erfart kvinners udugelighet og hvor farlig de er pga at de rett og slett ikke har peiling. Bare det å dra en person under bilen i 45 min uten å oppdage noe som helst er et eksempel på fraværenheten - det å klare å bulke begge dører på en sving - ene døren framover og den andre døren ved rygging - er eksempel på ikke 'peiling'

Menn flest kan dette og er ganske så sikker - problemet med menn er at de overvurderer seg selv og sånn sett oppfører seg på en farlig måte i trafikken.

Hver gang vi ser en rar oppførsel i trafikken, så er det 99% sikkert det er en dame bak rattet eller en eldre mann. Madammen var uenig, men etter at vi nå i flere år har lagt merke til hvem som sitter bak rattet så er hun 100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange damer skulle aldri hatt førerkort uansett spør du meg. Rett og slett fordi mange er borte vekke når det kommer til bil(håndtering og plassering) og det å få med seg ting i trafikken.

Skal vi minne deg på at jentungen ble feid ned av en mann først, kanskje? Han registrerte ikke akkurat det han heller, eller?

Den slags generalisering kan du godt holde deg for god for. Om jeg skal falle ned på ditt nivå, så tør jeg påstå at samtlige menn i min omgangskrets er dårligere sjåfører enn hva jeg er, om man skal regne ut fra ulykker de har vært involvert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke menn for disse grunnene. (foruten hatt 'kaila', altså eldre menn)

Har gjentatte gang sett og erfart kvinners udugelighet og hvor farlig de er pga at de rett og slett ikke har peiling. Bare det å dra en person under bilen i 45 min uten å oppdage noe som helst er et eksempel på fraværenheten - det å klare å bulke begge dører på en sving - ene døren framover og den andre døren ved rygging - er eksempel på ikke 'peiling'

Menn flest kan dette og er ganske så sikker - problemet med menn er at de overvurderer seg selv og sånn sett oppfører seg på en farlig måte i trafikken.

Hver gang vi ser en rar oppførsel i trafikken, så er det 99% sikkert det er en dame bak rattet eller en eldre mann. Madammen var uenig, men etter at vi nå i flere år har lagt merke til hvem som sitter bak rattet så er hun 100% enig.

Unnskyld meg?

Da jeg ble overkjørt som 4-åring satt en MANN bak rattet. Da en god venn av meg ble PÅkjørt, overkjørt og faktisk kunne omkommet i fjor sommer var det også en MANN som stod for ulykken. Den ene gangen søsteren min sin bil har blitt kræsjet var det kjæresten hennes (som er MANN) som kjørte.

Da moren min var i en motorsykkel ulykke for en god del år siden, satt hun bakpå på kjærestens sykkel (og kjæresten var MANN).

Det kommer ikke ann på kjønnet, men individet mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg dere tar ting litt personlig her og ikke leser hva jeg skriver. Mange kvinner skulle ikke vært i trafikken pga årsaker jeg nevnte og det mener jeg. Rett og slett fordi min erfaring ER at mange kvinner ikke har peiling og at det virker ikke som de klarer å få det til bedre etter mange års trening heller. (jeg har blant annet hjulpet mange damer med å kjøre inn i vaskemaskin, ingen menn - sier litt om hvor naturlig det er å plassere bilen - eller er det en fobi kvinner har mot en spesifikk maskin som en bil-vaskemaskin er?)

Menn har mer naturlig for det av en eller annen grunn. Har ikke sagt de ikke er farlige i trafikken de også(farligere kanskje? pga fart dreper), men der skulle det vært satt inn tiltak som på holdinger f.eks. Det er ikke fordi de ikke har peiling ulykker skjer der, men heller overvurdering av egen evne og fart. Hos mange damer tror jeg det er fordi de ikke har peiling som sagt. Så jeg tror man kan lære menn med holdninger osv, men hos mange damer virker det som trening ikke hjelper og da blir de konstant fare

Så min mening er at det faller naturlig for så og si alle menn, men generelt ikke for kvinner. (mange kvinner som er supergode, men i fåtall totalt sett)

Å generalisere? Jeg uttaler meg i forhold til observasjoner jeg (og madammen) har gjort i mange år på rare ting i trafikken. Ingen er tjent med folk bak rattet som er til fare - være seg menn eller kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å generalisere? Jeg uttaler meg i forhold til observasjoner jeg (og madammen) har gjort i mange år på rare ting i trafikken. Ingen er tjent med folk bak rattet som er til fare - være seg menn eller kvinner.

I forhold til observasjoner jeg har gjort, har ofte menn med holdninger lik de du forfekter her, gjerne lav selvtillit. De behandler ofte sine madammer ufint og nedlatende, og gjør sitt beste for å fremstå som beleste og oppdaterte. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...