Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort dersom du fikk 10 millioner rett i hånden?

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Hadde jeg fått så mye penger har jeg nytt livet skikkelig!

Tenkt og leve et gjeldsfritt liv? Herlig!

Mye hadde vell gått til dyrene. Alt Ordentlig utstyr til hundene, hunderom med varmekabler og badekar (hehe) x-antall kurs. Laget er ordentlig stall til kaninene, med store innhegninger. Katten hadde fått et av de største klatrestativene! Hadde nok kjøpt med en hest og ha her hjemme (har faktisk plassen der jeg bor nå) Og en god slump av pengene har gått til dyrebeskyttelesen.

Hadde tatt av penger til en ordentlig bil, eller to. En rånebil og en firhjulsdekker til dyrene. (og da lappen + kjøretimer)

En ny båt hadde jeg kjøpt.

Jeg ville også tatt meg en ordentlig utdannig, og finansert den.

En god del hadde godt til familien, faren min hadde jeg kjøpt den største og fineste båten til, moren min vet jeg ikke, det hun ønsker seg. Og brødrene mine hadde enten fått penger eller noe de ønsker seg/trenger. Som en ordentlig leilihet eller'no. Hadde også tatt meg venninene mine til en ordentlig sydentur i to månender :icon_redface:

Er det noe igjen da? :wub: Ja da hadde det gått inn på en sparekonto.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt leilighet til meg og hundene, betalt ned studielån, betalt ned lån for mine foreldre, kjøpt ny bil til mine foreldre, skjemt bort mine besteforeldre, tatt laseroperasjon og invitert til en heidundrende fest. Så ville jeg satt resten i banken :icon_redface:

Skrevet
Kjøpt tomt og bygget drømmehuset, gitt litt til familie og litt til veldedighet, og brukt resten på reising :wub:

Du da Tatijana?

Samme her :icon_redface:

Skrevet

Jeg hadde begynt på lappen på rappen! :wub:

Ellers hadde jeg kjøpt Cruise tur til mamma og pappa med familie. Til karibien nok engang, bare dobbel reise.

Så hadde jeg kjøpt huset til farmor og farfar. Pusset det opp. Gjerdet inn hele hagen...

Kjøpt ny bil til mamma, og kjøpt en bil til meg :icon_redface:

Resten skulle få kost seg på konto til jeg fant noe vetig å bruke de på!

Skrevet

Jeg ville kjøpt et lite småbruk, med stall, hundre mål beite, ridehus direkte tilknyttet stallen, basseng (til menneskene), dusj og solarium til hestene, skikkelig med lagringsplass så alt utstyret alltid hadde sin knagg i utstyrsrom tilknyttet stallen( :icon_redface: ), skikkelige gjerder som var enkle å flytte etter behov, to bolighus der mitt skulle være lavt, hvitt, med smårutete vinduer med hvite blondegardiner og pelargonia i vinduskarmen, skikkelig stallhjelp som var lønnet og dermed ikke bare kom for å kose hest og ri, men for å jobbe (:wub:), ti av målene skulle være forbeholdt hundene og ha ag bane og være gjerdet inn slik at båndtvangen kunne seile sin egen sjø og ha direkte utgang fra verandadøra, slik at hundene også kune få gå ut og inn som det passer innimellom, skikkelig oppholdsrom, garderobe og dusjer i tilknytning til stallen, bolighusene skulle være fra århundreskiftet, men tipp topp moderne og vedlikeholdsfrie de neste femti år.

Ti millioner ble kanskje litt snaut. Ungene burde kanskje få litt penger, de også. :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...