Gå til innhold
Hundesonen.no

Tromsø 13-14 juni.


Hampus

Recommended Posts

Skrevet

Kommer og tar bilder! :yawn: Har du tidspunkt + ring slik at jeg får med dere, eller gir det seg selv på en sånn "liten" utstilling? :)

Skrevet

Vi er der, som vanlig... *ler*

Skal stille RR'n til sambo begge dager, eneste RR'n som blir stilt de dagene, men sikkert ikke den eneste som er på området. Det begynner å bli en del av de i byen nå for å si det sånn. Så skal jeg vel trene/sosialisere Lira litt, trene litt med Lyng og jobbe på området;)

Skrevet

Nevermind, nå fant jeg jo PM'en!

3 Aussier, finnes det så mange flere enn Lyng, Arn og Lira i Tromsø? :yawn:

og 1 lapsk vallhund, den må jeg prøve å få med meg! :)

Skrevet
Nevermind, nå fant jeg jo PM'en!

3 Aussier, finnes det så mange flere enn Lyng, Arn og Lira i Tromsø? :yawn:

og 1 lapsk vallhund, den må jeg prøve å få med meg! :)

*ler* Hverken Lyng, Arn eller Lira skal stilles, så ja, det finnes flere. Ikke så mange fler i Tromsø, men det kommer flere tilreisende. Blant annet skal en fra Narvik stille, så skal vel en fra Lyngen stille (litt usikker), han skal i alle fall gå LP, også luuurer jeg på om Kenzo skal stilles?

Skrevet
Kommer og tar bilder! :yawn: Har du tidspunkt + ring slik at jeg får med dere, eller gir det seg selv på en sånn "liten" utstilling? :)

Jeg kommer ikke (litt langt *kremt*), men "Bono" fra E-kullet kommer.

Setter STOOOR pris på bilder!

Noen som har link til PM?

Skrevet
Takker. Det er visst kun Bono i Basenji ringen, med oppmøte kl 0900 begge dager.

Basenji er vel som min DSg, man skal være glad om det dukker opp en til i ringen på disse mindre nasjonale utstillingene.

Synes det er litt kjipent jeg.

Men sånn er det.

Skrevet
Basenji er vel som min DSg, man skal være glad om det dukker opp en til i ringen på disse mindre nasjonale utstillingene.

Synes det er litt kjipent jeg.

Men sånn er det.

Vi går også alene med RR begge dagene, kjedelig å ikke ha noen å sammenligne med, men greit, da er vi ferdig tidligere;)

Er ganske mange RR i Tromsø nå (en 13-15stk), men de aller aller fleste er det utstillingsfeil på faktisk.

DSG er det vel heller få av her? Forutenom Hampus har jeg bare møtt en til..

Skrevet
Vi går også alene med RR begge dagene, kjedelig å ikke ha noen å sammenligne med, men greit, da er vi ferdig tidligere;)

Er ganske mange RR i Tromsø nå (en 13-15stk), men de aller aller fleste er det utstillingsfeil på faktisk.

DSG er det vel heller få av her? Forutenom Hampus har jeg bare møtt en til..

Nei det er egentlig ikke så få DSG i Tromsø og omegn.

Rundt 20 stk faktisk, muligens flere, det er en rase på full fart framover.

Men fram til nå i Harstad er det vel bare meg som har stilt av de "lokale", mens i Harstad var endelig tispa til ei vi har møtt tidligere gammel nok.

De bor i Bardu.

Regner med hun er en av de 2 andre som kommer til Tromsø ene dagen til helga.

Andre dagen er vi bare to.

Nå legger jeg egentlig ikke vekt på utstillinga i helga for Hampus sin del.

Med dommer fra det store utland er sjansen for at de aldri har sett en DSG stor.

Tar det som trening og oppkjøring før Bodø og NKK Trondheim.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...