Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt første akvarium


Raksha

Recommended Posts

Da kan jeg oppdatere tråden - fremdeles uten bilder da. Men, det har nå flyttet inn 5 SAE og 2 Ancistruser. Sandsneglene begynner å omsider å ta til fornuften og være under sanda - pestsneglene snakker vi ikke om (ønsker meg praktbotia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Er litt for lite lys i karet til å få noen skrekkelig bra bilder... Men jeg jobber med saken.

Ancistrusene er litt sjenerte - men de er i det minste enklere å fange med kameraet enn SAE'ene:

3853712294_b1ee330692.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oi, bortglemt denne tråden her gitt. Siden sist har det flyttet inn to nydelige prikkete L107 maller, og i dag var jeg en snartur innom dyrebutikken i halden og det første jeg så var en albino ancistrus - den bare måtte jeg ha! :) Også var det to fryktelig søte vanlige ancistruser også. Kunne jo ikke reise fra dem heller? :hmm: Også har jeg lenge tenkt på å ha en stim med noen fine aktive stimfisk, og fant noen skjønne kobbertetraer - så da ble det med 15 av dem. NÅ er det liv i karet mitt nå. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv ja :hmm: haha.. det er det i "vårt og"

søs har 18 algespisere ansictrus + ca 40 yngel.

5stk L306 (panacolu's)

ca 60 eplesnegler, pluss ca to uker gamle bebiser

5 guramier

2 grenmaller

12 coridoras sterbay (stavefeil sikkert)

16 coridoras aenus (tror jeg de heter)

18 Cardinal tetra

5 ottocinkluser (stavefeil her og regner jeg med)

7 homlehorn snegler

2 tigersnegler

2 sebrasnegler

4 posthornsnegler

også pestsnegler

utallige pest snegler

Også må vi jo nevne de 12 Diskusene, og deres ca 100 yngel... :|

*ler*

Hva mer skal du ha mer oppi ditt? *vente i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi litt mer liv i deres - oh - glemte jo å nevne de 6 jegersneglene jeg kjøpte for å kverke noen av pestsneglene - de er flittige de, det har blitt betraktelig mindre pestsnegler etter at dem flytta inn. :hmm: Og sandsneglene har omsider skjønt at de skal være under sanda, ikke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi litt mer liv i deres - oh - glemte jo å nevne de 6 jegersneglene jeg kjøpte for å kverke noen av pestsneglene - de er flittige de, det har blitt betraktelig mindre pestsnegler etter at dem flytta inn. :| Og sandsneglene har omsider skjønt at de skal være under sanda, ikke over.

:) sikker på at jegerne ikke har spist sandikene? :)

(sandsneglene) :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten en grunn til at sandsneglene ikke fyker under sanden kan være fordi de skal ha veldig fin sand.. Den fineste av rådsannden er anbefalt. Ja jegersnegler spiser sandsnegler og alle andre snegler.. Så der kan de forsvinne ned i magesekken på jegerene :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten en grunn til at sandsneglene ikke fyker under sanden kan være fordi de skal ha veldig fin sand.. Den fineste av rådsannden er anbefalt.

Det ante jeg ikke - akvaforum sier nemlig ingenting om at de skal ha fin sand? Uansett - de trives og formerer seg som bare juling,

Næsj, noen pestsnegler er greie da - men det var fryktelig mange her en stund. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver de med formeringså er jo saken grei :hmm:

ja pestsnegler formerer seg noe grusomt. Jeg bare plukker de og hiver de ut døren når det kommer for mange jeg.. hehe

Sandsnegler formerer seg nesten like mye som pestsnegler, uansett trivsel. Nå sier jeg ikke at sneglene til Raksha ikke trives, bare et lite obs. :| At de skal ha sand ligger jo i navnet, men hvor fin sand de skal ha vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandsnegler formerer seg nesten like mye som pestsnegler, uansett trivsel. Nå sier jeg ikke at sneglene til Raksha ikke trives, bare et lite obs. :wub: At de skal ha sand ligger jo i navnet, men hvor fin sand de skal ha vet jeg ikke...

Hvordan vet man om sandsnegler trives da? :wub:

De nye inbyggerne trives hvertfall finfint - tetraene stimer faktisk, innimellom. Albinoen er alltid fremme - jeg mistenker at den er blind eller ser veldig dårlig - for den er skrekkelig klumsete, men den spiser godt da, de to andre ancistrusene ser jeg ikke no særlig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden jeg er så dårlig på bildene - så kommer det ett nå da. Plantene vokser som ugress - bildet er tatt i dag, og det er etter at jeg luka ut masse planter og gav bort for en uke siden. Det syns knapt.

4025993934_4cc291dbba_b.jpg

Litt lite vann i nå da, skal bytte vann i kveld og fylle opp til kanten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...