Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest

Recommended Posts

Denne redningsvesten synes jeg ser fin ut. Kanskje det blir en sånn en gang på en egen hund? :P

Jeg synes ikke den så noe fin ut, den hadde flyte elimenter under og da flyter jo hele kroppen til hunden opp og det blir vanskelig for den og svømme. Og med flyteelimentene under gjør det også at hunden kan "trille" rundt i vannet, mens om den bare er feste under ligger den stabilt i vannet.

By the way, har du ikke egen hund? Embla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den så noe fin ut, den hadde flyte elimenter under og da flyter jo hele kroppen til hunden opp og det blir vanskelig for den og svømme. Og med flyteelimentene under gjør det også at hunden kan "trille" rundt i vannet, mens om den bare er feste under ligger den stabilt i vannet.

By the way, har du ikke egen hund? Embla?

Har den flyteelementer under da, er det ikke bare stoff? :P

Embla er min og mammas hund, men jeg håper å få min egen om noen år, den skal være liten i størrelse så den er lettere for meg å ha med overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har svømmevest på hundene selv om de ikke er med på båt - er det en spesiell grunn til at dere velger å bruke det? Ser jo bare flere og flere hunder som svømmer i vann og i havet med redningsvest, så lurer jo på om det er en grunn til det.

My svømmer som en fisk uten redningsvest, men hun ligger merkbart lavere i vannet jo varmere det er eller jo mer sliten hun blir.. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser for meg at den hunden plutselig skal slite seg ut og ikke klare å komme seg inn på egenhånd, hun svømmer så lett og det virker så enkelt for henne på en måte.

Jeg har også nettopp kjøpt redningvest til min hund, da etter først prøvd uten, men pga hofteproblemer sank bakparten rett til bunns og bikkja klarte så vidt å holde seg over vannflaten, og derfor svømte hun minimalt.

Etter at jeg tok på henne redningsvesten og hun fant ut at hun ikke sank, så svømte hun som bare det, og hun storkoste seg.

Hun svømte og svømte og svømte uten mål og mening, og hun fikk endelig gleden ved å svømme. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa har en fra Ruffwear (tror jeg) :P Den er veldig bra.

Kaisa testet den ut for et år siden eller noe, ved å falle ut i vannet :P

Vi bruker alltid redningsvest på Kaisa, selv om hun kan svømme bra.

Det er som oss mennesker, vi kan svømme bra, men bruker reddningsvest for det om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...