Jump to content
Hundesonen.no

hund nr 2

Kikkii

Recommended Posts

Nå er Bajas litt over 1 år, og vi begynner å få lyst på hund nr 2. Noen som kunne tenke seg å dele noen erfaringer om hvordan det er å skaffe seg nr allerede? Vil at Bajas skal ha noen som han kan leke å ha det gøy med.'

Det største problemet vi har tenkt på her i huset, er at vi har veldig lyst på en middels/stor hund denne gangen. Vi ha veldig lyst på en staffordshire bullterrier. Er det noen som har erfaring med stor og liten hund sammen?

Bajas er ca 4 kg, og er redd for at det kan bli voldsomt igjennom valpetiden til den store, eller vil det gå bra?:)

• 2 weeks later...
Nå er Bajas litt over 1 år, og vi begynner å få lyst på hund nr 2. Noen som kunne tenke seg å dele noen erfaringer om hvordan det er å skaffe seg nr allerede? Vil at Bajas skal ha noen som han kan leke å ha det gøy med.'

Det største problemet vi har tenkt på her i huset, er at vi har veldig lyst på en middels/stor hund denne gangen. Vi ha veldig lyst på en staffordshire bullterrier. Er det noen som har erfaring med stor og liten hund sammen?

Bajas er ca 4 kg, og er redd for at det kan bli voldsomt igjennom valpetiden til den store, eller vil det gå bra?;)

Da jeg fikk hund nr 2, det er jo veldig lenge siden da, men jeg følte det som en lettelse faktisk, syntes en hund krevde mye mere av meg enn 2, de leker og aktiviserer seg sammen og trenger ikke hele tiden oppmerksomhet fra meg som eier...

Men jeg skaffet meg hund nr 2, når hund nr 1 var 2 år gammel, det var kanskje litt fortidlig (!) for de ble utrolig avhengi av hverandre, etter en kort stund, det var noe som hemmet under trening, da man gjerne vil trene en hund uten at hund nr 2 spiser opp alle godbitene, eller sitter alene å syter i buret/rommet / hundegården når den ene fikk oppmerksomheten fult og helt.. :yawn: Men dette kan sikkert avhenge av rase da.. ;)

Det som var skikkelig trist, var at siden det var så kort mellomrom mellom hundene i alder og de kom opp i en god alder så hendte deg meg at den første hunden vart kreftsyk av en veldig aggresiv krefttype i en alder av 14 år, så døde hun av det, eller jeg avlivet henne da jeg så hvor det bar henne, prøvde å gi hund nr 2 masse oppmerksomhet, men hun sluttet å spise, å tydelig sørget veldig, nå døde ikke hun direkte av dette, hun skadet eller kuttet akillessenen og hun hadde ikke alderen med seg til å bli bra med operasjonen, så hun fikk en perfire lammelse i den foten, så hun ble sendt til de evige jaktmarker.

Men det jeg merket før skaden, var at hun fikk veldig dårlig imunforsvar når hun sørget, en hund som aldri hadde vært syk, fikk masse rare ting, :) sånn som andre hunder kanskje har oftere, men mine 2 hadde aldri noe slike ting før hund nr 1 døde...

Nei det hele var så merkelig, så nå har jeg litt større avstand på alder mellom hundene, men jeg tror ikke i dag at jeg vil ha bare 1 hund, følte meg veldig veldig utilpass når jeg måtte være borte lengre enn vanlig, tenkte så mye på den ene hunden som var alene hjemme, følte ikke jeg kunne gå på noe som ikke var viktig, for jeg følte hunden trengte selskap...

Men jeg er kanskje litt rar, men det er i allefall min erfaring av dette.... Men i hovedsak da hundene var unge var det jo luksus syntes jeg, men tror nok det er viktig at den første hunden er litt voksen i hodet før nr 2 kommer.. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Create New...