Gå til innhold
Hundesonen.no

uforklarlig piping/klynking


Recommended Posts

Hunden til venninnen min er nå 2år gammel, han er en skikkelig eventyrmix med herlig gemytt! Men der er ett "problem", og det er all pipingen... Han piper så og si til enhver tid! Han piper før han sovner og med en gang han har våknet, før tur og etter tur, før måltid og etter måltid,, og slik har han vært siden de fikk han som valp!

De har sjekket han flere ganger hos vetrinær, men de kan ikke finne noe galt! Vi har vært inne på tanken på at han kanskje ikke får nok stilmuli aktivt eller psykisk, og har prøvd treningsmengder i alle varianter og mengder, men det hjelper heller ikke.. Vi har sjekket ut hva han gjør på når han er alene hjemme (det er han vant til, og er da heeeelt stille), men utenom at han ikke piper, gjør han akkurat det samme som når noen er hjemme.

Den første uka han var hjemme hos de, fikk han trøst når han pep. Men etter dette har han blitt ignorert hver gang han lager lyd.

I fjor sommer passet jeg han i 1mnd mens venninnen min var borte, han fikk da en tur samt 20min leking i hagen før jeg ordnet frokost og han fikk roet seg på verandaen. I pausa på jobben slapp jeg har ut for å gjøre fra seg, og når jeg kom hjem fikk han en liten tur samt leke i hagen mens jeg ordnet middag, og på kvelden tok vi en lenger og rolig tur eller trente mentalt. Mens jeg var på arbeid hadde han en ball med godbiter som han måtte trille rundt for at det skulle ramle godbiter ut av den, noe han syns var kjempe morro! - men likevel, i det øyeblikket vi ikke gjorde noe, og han ikke sov; så startet pipingen igjen.. Det er ikke klynking (med mindre han må på do), men bare konstant sytepiping! han piper til og med når han logrer og får kos!

Jeg skjønner ingenting lenger.. :icon_redface: Er det noen som har en ide om hva som kan være grunnen til dette? som har lignende erfaringer eller tips til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...