Gå til innhold
Hundesonen.no

Ludde den mektige

Lola Pagola

Recommended Posts

Skrevet

Stakkaren har jo ikke noen egen tråd!

Dette er altså undulaten min, storebroren til Casper. Han er kjempetam, og fungerer som tannpirker og øye-renser. Han har ikke noe imot å sitte inni hånden min, og han er stort sett ute og flyr hele dagen. Inne vel og merke :P

Dessverre har jeg ham ikke hos meg nå, tre hunder i huset og dørene oppe hele tiden er ikke et godt sted for en liten Ludde, så han lever livets glade dager hjemme hos mamma og pappa.

Han blir 2 år i september ca, og jeg fikk ham da han var omtrent 5-6 uker gammel. Vet ikke når han er født, så regner egentlig bursdagen hans på samme dag som min, da jeg fikk ham, 15 okt. :lol:

Skravla går 24/7, mye sjitprat som kommer ut av det nebbet. Han er glad hele dagen han, og er bare helt herlig.

Casper og Ludde har enda ikke blitt ordentlig introdusert, det fungerer ikke helt da Casper tror det er en blå tennisball.

Han er litt rar, og bader aller helst i et vannglass. Det er farlig å sette fra seg slikt, har helt ham ut av glass noen ganger ja.

Planene fremover er litt Weight pulling, og muligens litt rundering.

Ludde%20januar%20046.jpg

Ooo sole mio!

sondagsbad%200062.jpg

Da han var liten kom han og presset seg under hånden min på dataen og la seg for å sove.

Ludde%2019.okt%20067.jpg

Datanerd fra første dag! Dette er etter jeg tok bort hånden, han ble bare liggende han, lille babyen

Ludde%2019.okt%20070.jpg

Julen%202007%20258.jpg

Ludde skravler opp ned i et glass

Skrevet
så utrolig nydelig! veldig finne farger :P:P

Takk :aww: Synes han er ganske skjønn ja ;)

Hah, så kul! :P Jeg vil møte Ludde! Kan jeg, kan jeg, kaan jeeeeg? :lol:

Han er kjempekul! Vurderer å bestille WP-sele til ham og, så da kan vi jo trene sammen!

Skrevet

Så kul han er:D

Jeg har en grønn flyvende tennisball her i huset, og Zoey har vært temmelig høyt oppunder vingene på han av og til..

En gang fløy crazyfævvæ'n rett inn i kjeften hennes mens hun gjespet.. helsigvis ble hu så forfjamsa av å få fjærdotten ned i halsen at hun glemte å klappe igjen tenna... Undulatrisikosport på høyt nivå liksom.. :icon_redface:

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...