Gå til innhold
Hundesonen.no

Luposan Flåttvekk


Recommended Posts

http://www.hundekroken.no/ds_product_info...products_id=276

Noen som har noen formening om dette, erfaringer? Høres jo bra ut synes jeg, expot-behandlinger gjennom flere mnd kan jo umulig være bra i lengden, samme med flåtthalsbånd...

Tatt fra siden:

Luposan Flåttvekk

Biologisk middel mot loppe og flått igjennom en sunn hud

Øk din hunds motstandskraft mot flått ved bruk av Luposan Flåttvekk. Huden blir tilført nødvendige næringsstoffer som øker stoffskiftet. Dette garanterer befrielse av avfallsprodukter, hemmer din firbeintes egenlukt og virker positivt på dyrets totale velbehag, og plagsomme besøkende føler seg ikke vel, fordi:

  • den beste garanti mot parasitter er en sund hund i en frisk hud!

Derfor Luposan flåttvekk! Avstå fra all bruk av kjemisk stoffer i kampen mot flått og lopper! Giftstoffer kan gi store skader på sentralnervesystemet og de indre organer.

Luposan Flåttvekk - Sammensetning og innhold

Sammensetning

Surmyse

Gjær

Humle

Kleefrø (Fenugreek)

Hvitløk

Metionin

Lysin

Tilsetningsstoff pr. kg:

Vitamin B1 6000 mg

Vitamin B2 24 mg

Vitamin B3 48 mg

Sink 250 mg

Innholdsstoff:

25,0 % Protein

1,7 % Fett

8,6 % Aske

1,0 % Fiber

Tar gjerne imot tips til andre "naturlige" flåttmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det, men kanskje noe lignende? Hop-Off er kosttilskudd med hvitløk, og det fungerte helt fint for oss i Bergen.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde også heller gått for et slikt tilskudd som Hop-Off enn denne som liksom skal påvirke stoffskiftet osv. Høres rimelig suspekt ut og iaf ut som noe jeg helst ville hatt testet en stund for å se nærmere på evt. bivirkninger. Men så er jeg litt pysete når det kommer til "medisin" og sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Snakket med ei som eier dyrebutikk i Sverige og hun hadde solgt ca 300 bokser av dette stoffet Fixodida og det var ca 10 som hadde vært misfornøyd i fjor. Kjenner ikke noe mere til det for her i Bø har jeg san ca kontroll på hvor flotten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det, men kanskje noe lignende? Hop-Off er kosttilskudd med hvitløk, og det fungerte helt fint for oss i Bergen.

Hop-off har jeg ikke hørt om, vet du hvor man får kjøpt det?

Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde også heller gått for et slikt tilskudd som Hop-Off enn denne som liksom skal påvirke stoffskiftet osv. Høres rimelig suspekt ut og iaf ut som noe jeg helst ville hatt testet en stund for å se nærmere på evt. bivirkninger. Men så er jeg litt pysete når det kommer til "medisin" og sånt da.

Ja det var derfor jeg tenkte jeg ville spørre, er også litt skeptisk til det som står. Men samtidig er jeg også skeptisk til de andre flåttmidlene. Men ser nedover at jeg kanskje bare skal droppe å kjøpe det altså, og kanskje teste hop off istedenfor.

Snakket med ei som eier dyrebutikk i Sverige og hun hadde solgt ca 300 bokser av dette stoffet Fixodida og det var ca 10 som hadde vært misfornøyd i fjor. Kjenner ikke noe mere til det for her i Bø har jeg san ca kontroll på hvor flotten er.

Ja da dropper jeg det tror jeg, takk for at du sa fra :lol:

Han fikk en flått for noen uker siden nemlig, og jeg tiltet jo helt ha ha ha ingen mannfolk i sikte så måtte løpe på felleskjøpet og kjøpe en sånn penn... etterpå dro jeg til dyrlegen og kjøpte expot. Så han har det på seg nå da, men virkningen er ikke så lenge, det er dyrt, og jeg er skeptisk...

Nå flytter jeg jo om en uke da, men hvor ca er det mye flått da? Vi går endel oppe ved elven og sånn, kanskje det er der han har fått?

Alt fra Luposan styrer jeg unna. Aldri sett bikkjer drikke så mye vann enn etter å ha eti kaninforet de selger som hundemat. Og den mengden med dritt da!

Det visste jeg ikke, tusen takk for info, jeg undersøker hop-off nærmere isteden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde sånn i fjor, uten at jeg egentlig merket noe. Men jeg fikk høre at hvitløk er farlig for hundene og at man skal være forsiktig med slike produkt, så jeg sluttet å bruke dem...

Hvitløk er da ikke farlig for hunder? :lol: Det er tvert imot sunt, det styrker immunforsvaret og hjelper mot en rekke ting og plager. :)

Hop-off har jeg ikke hørt om, vet du hvor man får kjøpt det?

Kjøper det på dyrebutikker og hos veterinær. Husk å blande ut. :)

Ja det var derfor jeg tenkte jeg ville spørre, er også litt skeptisk til det som står. Men samtidig er jeg også skeptisk til de andre flåttmidlene. Men ser nedover at jeg kanskje bare skal droppe å kjøpe det altså, og kanskje teste hop off istedenfor.

10 av 300 som var misfornøyde er jo faktisk veldig bra? Det er jo alltids noen som er misfornøyd, men 3% er jo ikke ille! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har ikke tenkt å prøve noe nå som vi bor såvidt gunstig til. Men greit å holde seg orientert om hva som finnes på markede også må jeg vel kjøpe noe hvis jeg skal på de plassene som det er mye flått. Det er forresten anbefalt å bruke noe verktøy for å fjerne flåtten frahunden pga smitten som flåtten har med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...