Gå til innhold
Hundesonen.no

De belgiske fårehundene

Wheaten terrier

Hvilken av de fire ville du hatt?  

96 stemmer

1. 1.

• Groenendael
      33
    • Tervueren
      35
    • Laekenois
      7
    • Mallinois
      21

Recommended Posts

Blir nok terven ja!

Passer meg perfekt - slapper av inne og jobber ute. Den perfekte brukshund, som allikevel kan nyte en ettermiddag i sofakroken. Når min i tillegg er veldig lite stresset til belger å være, er det umulig å ikke bli forelsket :)

Utseendemessig synes jeg både rød og grå terv er det vakreste, men en fin groen kommer ikke langt under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Guest Belgerpia

Ikke for å være pirkete - men har du spurt om lov til å ta disse bildene fra hjemmesiden til eieren?

Det er mulig du har spurt og fått ja - men jeg kan liksom ikke erindre at jeg nylig har fått noen forespørsler om det så seint som i oktober.

Nei, jeg er ikke sær - og du ville nok fått ja - men jeg synes i prinsippet det er greit at folk spør først før de "låner" ting fra mine sider.

(og at man da tar de peneste bildene *latter*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker svarte hunder så valget var enkelt, det ble ett trykk på groendal :D

Vurderer faktisk en groendal hanne på 8år, men tvilen er der siden han er veldig overvektig, pga vekta er han veldig redd for bena sine å glatte gulv... Jeg har bare glatte gulv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Haha... for et latterlig enkelt spørsmål :blink:

terv...

men selvfølgelig liker man de 3 andre variantene og... og om jeg skulle hatt noe annet enn terv, hadde det blitt en vakker malle fra franske/belgiske utstillingslinjer.... (nei jeg skal ikke ha noe schäfer-ører og rottweiler-tryne, da hadde jeg valgt schäfer og rottweiler fra starten av) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...