Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder har du?

Midas

Hvor mange hunder har du.?  

117 stemmer

1. 1. (Antall som bor fast hos deg)

• 1
      55
    • 2
      45
    • 3
      9
    • 4
      5
    • 5
      2
    • 6 eller flere
      1

Recommended Posts

Hund nr. 2 kom helt av seg selv og hund nr. 1 kom egentlig også rekandes på ei fjøl til oss. Egentlig skulle jeg ikke ha hund i det hele tatt etter at Bimbo bedlington døde, men først kom Solo. Hun skulle vi bare ha noen dager i vinterferien 2004. Den vinterferien var veldig lang og varer igrunnen enda. Hun flyttet hjemmefra med min eldste datter for tre år siden, men da hadde allerede dattera Fibi kommet til oss på prøve. Skikkelig lang prøvetid, for hun er her enda. Scilos fant oss på en Kretatur og da var det jo ikke annet å gjøre enn å få ham hjem. Han kunne jo ikke bli boende på gata. Sånn var det. Jeg har absolutt ingen planer om flere hunder, men det ser ut til at slike avgjørelser ligger utenfor mitt myndighetsområde. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
3, som egentlig er 1 for mye...

Tenker da det praktiske, Bil, antall hender, foring, pris, osv...

Enig, merker det når vi passer en tredje.

Har to, bor med tre, og er deleier i en siste som ikke bor med meg.

Hvorfor to? Fordi jeg syns èn hund er for lite, når jeg har kapasitet og ønske om å ha flere. De har selskap i hverandre og det er utrolig greit å ha to hunder når man trener aktivt syns jeg.

Enig, men skulle gjerne hatt en til på fór, meeen:

2 stk.

Jeg har to mest pga jeg er intressert i å drive oppdrett og det er vanskelig å finne en förvert som klarer/ønsker å oppnå dem resultatene jeg vil ha på mine avlstisper.

Så det blir nok gjerne 2 her hjemme, men skulle gjerne hatt en 3 og 4 ute på fór, men de perfekte fórvertene finnes det ikke nok av :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
    • Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...