Gå til innhold
Hundesonen.no

Å drikke alkohol

ToneS

Recommended Posts

Er ikke noe jeg tenker så mye på, da jeg drikker veldig sjelden.. De gangene jeg drikker og hunden er til stedet er som regel sambo til stedet også og han er avholds, så OM noe skulle skje så kan han kjøre. Forøvrig er det litt hysterisk, som noen over her sier, å ikke kunne ta seg et glass eller to med vin fordi man er redd noe skal skje..

Dersom min sambo ikke skulle være der er taxi/venenr/familie neste alternativ.. Meeen så lite som jeg drikker så er det nok større sannsynlighet for at hunden skader seg når jeg er edru enn når jeg er beruset.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ta taxi eller la være å drikke :icon_redface: Taxi skal være mulig å få tak i omtrent over alt. Dyrt, men hvis ulykken først er ute så må man jo nesten bare. Litt hysterisk å ikke drikke i frykt av at det skal skje noe til enhver tid kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt hysteri om man ikke skulle ta seg et glass vin eller en real fyllefest fordi man har hund. Beste grunnen jeg kan se for å ha hundevakt er at jeg slipper å gå ut tidlig dagen etter.

Hunden kan jo skade seg når den er hjemme alene også for den saks skyld, skal man ikke la hunden være alene da? :icon_redface:

Man tar vel langturen(e)/trening med hunden på dagen om man skal kose seg på kvelden, da klarer de seg med tissetur på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo koser oss ofte med vin, gjerne hver helg, vi har baby og hund i hus, men ikke hysterisk av den grunn.

Det fins taxi, venner, familie, naboer, u name it.. her kommer til og med vetrinær HJEM til deg så det er det SISTE jeg bekymrer meg for her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lappen, så hadde evt. blitt taxi hvis det var en veldig fuktig kveld. Hvis hunden var i umiddelbar livsfare, og ingen i nærheten kunne kommet at once, hadde jeg helt ærlig hevet meg i bilen (til pappa, som alltid står her) og kjørt hunden fort som f...n til dyrlegen (kan i grunn kjøre, bare ikke nerver til oppkjøring enda.. :ahappy: )....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldig å ha dyreambulanse her i området, så det er ikke noe som bekymrer meg. Riktignok er ikke dette veterinæren som jeg vanligvis bruker, men kjenner de fra andre sammenhenger :getlost:

Edit: Dessuten vil jeg tro at veterinæren vi vanligvis bruker ikke hadde nølt med å komme å hente vofsen (eller pusekattene for den saks skyld) hvis det var krise... Vi har tross alt dratt med oss dyra våre til han i 19 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekymrer jeg meg fint lite for! Bor på et tett befolket sted, og om jeg ikke hadde vært i stand til å kjøre, ikke fått tak i drosje, venner eller familie som kunne kjøre, tror jeg rett og slett jeg hadde banket på dører i blokka eller stillt meg opp på gata og prøvd å få haik. Så dette kommer ikke til å holde meg våken i natt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...