Gå til innhold
Hundesonen.no

Å drikke alkohol


ToneS

Recommended Posts

Er ikke noe jeg tenker så mye på, da jeg drikker veldig sjelden.. De gangene jeg drikker og hunden er til stedet er som regel sambo til stedet også og han er avholds, så OM noe skulle skje så kan han kjøre. Forøvrig er det litt hysterisk, som noen over her sier, å ikke kunne ta seg et glass eller to med vin fordi man er redd noe skal skje..

Dersom min sambo ikke skulle være der er taxi/venenr/familie neste alternativ.. Meeen så lite som jeg drikker så er det nok større sannsynlighet for at hunden skader seg når jeg er edru enn når jeg er beruset.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ta taxi eller la være å drikke :icon_redface: Taxi skal være mulig å få tak i omtrent over alt. Dyrt, men hvis ulykken først er ute så må man jo nesten bare. Litt hysterisk å ikke drikke i frykt av at det skal skje noe til enhver tid kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt hysteri om man ikke skulle ta seg et glass vin eller en real fyllefest fordi man har hund. Beste grunnen jeg kan se for å ha hundevakt er at jeg slipper å gå ut tidlig dagen etter.

Hunden kan jo skade seg når den er hjemme alene også for den saks skyld, skal man ikke la hunden være alene da? :icon_redface:

Man tar vel langturen(e)/trening med hunden på dagen om man skal kose seg på kvelden, da klarer de seg med tissetur på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo koser oss ofte med vin, gjerne hver helg, vi har baby og hund i hus, men ikke hysterisk av den grunn.

Det fins taxi, venner, familie, naboer, u name it.. her kommer til og med vetrinær HJEM til deg så det er det SISTE jeg bekymrer meg for her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lappen, så hadde evt. blitt taxi hvis det var en veldig fuktig kveld. Hvis hunden var i umiddelbar livsfare, og ingen i nærheten kunne kommet at once, hadde jeg helt ærlig hevet meg i bilen (til pappa, som alltid står her) og kjørt hunden fort som f...n til dyrlegen (kan i grunn kjøre, bare ikke nerver til oppkjøring enda.. :ahappy: )....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldig å ha dyreambulanse her i området, så det er ikke noe som bekymrer meg. Riktignok er ikke dette veterinæren som jeg vanligvis bruker, men kjenner de fra andre sammenhenger :getlost:

Edit: Dessuten vil jeg tro at veterinæren vi vanligvis bruker ikke hadde nølt med å komme å hente vofsen (eller pusekattene for den saks skyld) hvis det var krise... Vi har tross alt dratt med oss dyra våre til han i 19 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekymrer jeg meg fint lite for! Bor på et tett befolket sted, og om jeg ikke hadde vært i stand til å kjøre, ikke fått tak i drosje, venner eller familie som kunne kjøre, tror jeg rett og slett jeg hadde banket på dører i blokka eller stillt meg opp på gata og prøvd å få haik. Så dette kommer ikke til å holde meg våken i natt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...