Gå til innhold
Hundesonen.no

Urinveisinfeksjon?


Recommended Posts

Phoebe har oppført seg ganske rart i dag. Vi trente litt lydighet (15 min) og hun ble SKIKKELIG pesete. Hun løp jo en del, så det var ikke så rart. Men det ble veldig voldsomt, og ga seg ikke. Jeg prøvde å gi henne vann og hun drakk for harde livet. Før det hadde hun hatt vanntilgang hele dagen (hun står i hundegård ute). La også merke til at hun gikk og tissa veldig ofte når vi var på tur. Og da mener jeg VELDIG ofte. Så også at det ikk kom noen ting, bare et par dråper :) Liker ikke dette helt. Noen som vet hva det kan være? Hun drikker veldig mye, men når hun tisser så kommer det nesten ingen ting. Og hun prøvde omtrent hvert andre minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kanskje ut som det er det ja.Da forrige hunden min hadde det drakk hun masse og måtte ut tisse hver halvtime...Dro til legen og fikk medisin som virket raskt.

Har dratt til legen for en sjekk i morgen om hun ikke blir bedre jeg.Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun viser ikke tegn til at det er vondt når hun tisser? Gi henne c-vitaminer og tranbærtabletter. Hjelper mot urinveisinfeksjon hvis det er starten på det. Skader ikke å gi uansett.

Det er det som er så vanskelig :) Hun viser så skjeldent hvis hun har det vondt. Det er veldig vanskelig å se det. Hun ble bare veldig fort sliten.. Takk for tips! :P Prøver det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til veterinæren i forrige uke pga mistanke om urinveisinfeksjon på Jaily. Tok med urinprøve ned som veterinæren så på. Symptomene hun hadde var ekstremt mye tissing, men kun litt drikking, og også noe utflod. (Men sistnevnte var sannsynligvis pga begynnende løpetid.) På en 1/2 times morgentur tisset hun 14 ganger. (Ja, jeg telte) Men urinprøven var negativ for infeksjonstegn! Det veterinæren regnet med at det kunne være var noe kalt vaginitt, betennelse i vagina. Så nå går hun på antibiotika, Synulox for å være nøyaktig, i en uke. Allerede blitt bedre og tisser "normalt" antall ganger per dag igjen nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det nå?

Da jeg gikk med henne i morges var hun helt normal. Tisset med en gang vi kom ut, og oppførte seg generelt normalt. På tur var hun også helt normal, og da vi lå stille i gresset la hun seg bare ved siden av meg som normalt (i går ville hun ikke ligge stille, bare surret rundt og prøvde å tisse). Ser ut som om det har gitt seg, men hvis jeg ser noe tegn igjen tror jeg bare jeg tar meg en tur til vet'en.

Jeg dro til veterinæren i forrige uke pga mistanke om urinveisinfeksjon på Jaily. Tok med urinprøve ned som veterinæren så på. Symptomene hun hadde var ekstremt mye tissing, men kun litt drikking, og også noe utflod. (Men sistnevnte var sannsynligvis pga begynnende løpetid.) På en 1/2 times morgentur tisset hun 14 ganger. (Ja, jeg telte) Men urinprøven var negativ for infeksjonstegn! Det veterinæren regnet med at det kunne være var noe kalt vaginitt, betennelse i vagina. Så nå går hun på antibiotika, Synulox for å være nøyaktig, i en uke. Allerede blitt bedre og tisser "normalt" antall ganger per dag igjen nå. ;)

Huff, håper det går bra med Jaily nå. Må kontakte veterinæren hvis jeg ser noen tegn igjen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men sistnevnte var sannsynligvis pga begynnende løpetid.) På en 1/2 times morgentur tisset hun 14 ganger.

Mina tikar kissar alltid mycket när de ska löpa. Det kan inte vara så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til veterinæren i forrige uke pga mistanke om urinveisinfeksjon på Jaily. Tok med urinprøve ned som veterinæren så på. Symptomene hun hadde var ekstremt mye tissing, men kun litt drikking, og også noe utflod. (Men sistnevnte var sannsynligvis pga begynnende løpetid.) På en 1/2 times morgentur tisset hun 14 ganger. (Ja, jeg telte) Men urinprøven var negativ for infeksjonstegn! Det veterinæren regnet med at det kunne være var noe kalt vaginitt, betennelse i vagina. Så nå går hun på antibiotika, Synulox for å være nøyaktig, i en uke. Allerede blitt bedre og tisser "normalt" antall ganger per dag igjen nå. :)

Men noen tisper blir jo fæle til å markere når de nærmer seg løpetid og under? Det er ikke det da som Fanny sier?

Hun ble akkuart ferdig med løpetiden for to uker siden så jeg tviler litt på at det er den som kommer igjen :) hehe. Men alt virker normalt nå :wub:

Nå er jeg litt forvirret her.. Zufy svarte jo at utfloden mest sannsynlig var pga begynnende løpetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina tikar kissar alltid mycket när de ska löpa. Det kan inte vara så enkelt?

Men noen tisper blir jo fæle til å markere når de nærmer seg løpetid og under? Det er ikke det da som Fanny sier?

*klippe*

Nå er jeg litt forvirret her.. Zufy svarte jo at utfloden mest sannsynlig var pga begynnende løpetid?

Siste delen først: Det var vel to forskjellige hunder det var snakk om der tror jeg. :)

Så til det andre. Kan sikkert hende. Men personlig syns jeg det er litt vel mye når hun tisset så sinnsykt mange ganger på en halv time uten å ha drukket spesielt mye på forhånd (eller noe særlig etter på heller) og hun etter en dag på antibiotika tisset som normalt igjen. Kall meg gjerne lett hysterisk som drar til veterinæren for mye tissing, men jeg ville ikke la henne gå hele helgen med en eventuell urinveisinfeksjon (vet selv hvor ubehagelig det er tross alt) og når veterinæren har et sannsynlig forslag så er jeg tilbøyelig til å høre på det. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt forvirret her.. Zufy svarte jo at utfloden mest sannsynlig var pga begynnende løpetid?

Mulig det, men det var vel bare et forslag så vidt jeg forsto? :D Phoebe har som sagt nettop hatt løpetid så tviler på at det er det som er problemet vårt :thumbs:

Så til det andre. Kan sikkert hende. Men personlig syns jeg det er litt vel mye når hun tisset så sinnsykt mange ganger på en halv time uten å ha drukket spesielt mye på forhånd (eller noe særlig etter på heller) og hun etter en dag på antibiotika tisset som normalt igjen. Kall meg gjerne lett hysterisk som drar til veterinæren for mye tissing, men jeg ville ikke la henne gå hele helgen med en eventuell urinveisinfeksjon (vet selv hvor ubehagelig det er tross alt) og når veterinæren har et sannsynlig forslag så er jeg tilbøyelig til å høre på det. :lol:

Enig der ;)

Men har en dårlig nyghet.. Det ser ikke ut til at det har blitt bedre likevel ;) I går var hun like ille igjen. Gikk rundt å prøvde å tisse for harde livet, men ingenting kom (bare første gang hun prøvde). Ringer veterinær nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har blærekatar :) Dakar lille. Så nå skal hun gå på antibiotikakur i 10 dager :) Etter det skal de se på en ny urinprøve og hvis det ikke er blitt noe bedre vil hun bli sjekket for livmorbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...