Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Jeg har hatt blogspoten til Kaisa en stund nå, og nå syntes jeg det var på tide med noe forandringer.

Så jeg endret mal og noen andre små ting.

Men så var det en ting jeg kanskje trenge litt hjelp til.

Hvis dere ser øverst på siden, så er den en blå firkant der det står: KAISA SIN BLOGG.

Der vil jeg gjerne ha litt hjelp til å ha noe jeg kan ha det oppe laget i fks. Photoshop.

Et bilde av Kaisa der det står en tekst som fks. Kaisa sin blog, Kaisa's blogspot osv.

Jeg vil helst ha en lys blå farge på sant det glir inn med hele bloggen.

Bilder av Kaisa finner du på hjemmesiden: www.123hjemmeside.no/cairnkaisa :P

PS: Det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger om endringen av bloggen. Var den fin, eller? :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg kjenner til problemet med hunder som gjør ugang for oppmerksomhet. Min erfaring er at det beste er å bryte uvanen ved å fjerne tilgang en periode, f.eks. med kompostgrinder, eller fjerne møblene i noen uker. Dersom det er umulig så ville jeg sett om jeg fikk til å kjøpe rør på biltema og lage midlertidige beskyttere til bord- og stolben. Har aldri prøvd det selv, men tenker det er verdt et forsøk hvis ingenting annet fungerer. En meget midlertidig løsning (som jeg bruker på graving i sofaen) er å spraye eddik så snart hunden begynner med tullet sitt. Da henter jeg sprayflasken med eddik og sprayer området uten å gi hunden oppmerksomhet. Men eddik forsvinner raskt, så det er en løsning som kun fungerer i øyeblikket.
    • Kule videoer! Takk! Hvis man tenker seg at det sitter en Julius K9 sele på tredemøllehunden, så vil den ligge utenpå bevegelig musklatur/ledd uten å hindre bevegelse. Jeg vet at brystseler er populært på korte, kraftige bullehunder som har trøbbel med å få seler som passer. Når man må velge selen som passer minst dårlig i stedet for en god sele, så blir vanligvis ikke resultatet så bra. Når det er sagt; turseler SKAL hindre fri bevegelse ved uønsket trekking. Når mine hunder trekker så er det jeg som hindrer fri bevegelse (med vilje), og da er det viktig at den holder igjen uten å skade. Da er problemstillingen om selen holder seg såpass på plass at den ikke legger press på halsen, og det er avhengig av hund/sele kombinasjon. Jeg ser ikke problemet med brystseler som passer, men for meg personlig er de best som gå-løs sele. Da vil jeg ha en sele hundene kan komme seg ut av dersom uhellet er ute og de kommer bort fra meg. Vil ikke at de skal bli sittende fast i noe, og brystseler er de enkleste å rygge ut av.   
    • Burde vel være mulig å finne noe på Etsy etc, service dog vester, seler og tilbehør er jo et relativt stort marked i statene. Ellers hadde jeg nok bare sydd på en borrelås bit på en webmaster eller hurtta weekend warrior/active selene eller lignende, både feel active og nonstop har vel slike. Om rent plass til borrelåsmerker er det du er ute etter. 
    • Pingeling: De har vært skikkelig fy fy i mange år nå. Men, så går de der da, eierene som synes de er fy fy med y seler og hunder som holder på stryke med av pustenesvær pga de drar sånn. Er ikke det spor bedre da. Hunder som drar i bånd er det jo kun trekksele som duger🙂
    • Når man ser hvordan hunder beveger seg, ser man at reimene på brystseler ligger tvers over skulderen og skulderleddet. Det skjer ganske mye bevegelse der som vil bli hindret straks selen blir stram, og det er også min erfaring at den gjør på muskuløse hunder. På hunder med smalt bryst og lite utstikkende muskulatur (hiterrier) var det ingen synlig forskjell på bevegelse, men jeg kommer aldri til å bruke det igjen fordi jeg tviler på at det er noe bra å ha en reim der. Har man en hund som går med slakt bånd for det meste og selen er tilpasset slik at den er romslig nok til at skulderen kan bevege seg fritt, har det jo mindre betydning selvfølgelig.  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...