Jump to content
Hundesonen.no

Redd for noen av hindrene..

TuvaKr

Recommended Posts

Hei

Jeg har prøvd agility før og har planer om å starte igjen.. Men det er bare et problem, hunden min er redd for den "rampen" som vipper. Hvordan skal jeg klare å lære han at den ikke er farlig?

Takk for svar!;)

Mange hunder som er det ;)

For det første; et skritt av gangen. Ikke la hunden din løpe over med en gang, og dermed bli skremt av smellet som kommer når vippa dunker i bakken på andre siden. Hvis det er veldig ille, kan du starte med å belønne hunden bare for å sette en labb eller to på vippa, og deretter lokke den lenger og lenger opp.

Stopp hunden når den er på midten, og senk langsomt vippa ned, mens du får hunden til å stå stille (lurt å være to, en til å holde hunden, og en til å ta hånd om vippa)

Unngå at enden av vippa deiser i bakken, og hunden blir skremt. Senk den rolig ned og led hunden av vippa. Ikke slipp rampa så snart hunden kommer av, men senk den rolig tilbake.

Håper det hjalp litt ;)

Neh, ikke noe særlig.. Vært med på miljøtrening sammen med mange andre folk som bla. holder på med agility ;)

Men det er ganske dårlige valgmuligheter i slikt her jeg bor, så det blir litt vanskelig.. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...