Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i kabinen med KLM

Mari

Recommended Posts

Guest Gråtass

Totally OT: MEN

skal du ha valp??? Fra hvor, hvem, hva??? Gi oss alle detaljer NÅÅÅÅÅÅÅÅ! Import fra hvilket land, linjer, rase???? Du kan da ikke legge ut sånne tråder uten å gi tantene en full oppdatering. Det er informasjonsplikt på sonen u know..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke reist med KLM, men har hatt med valp på SAS og STERLING. Jeg tror grensa for å kunne ha hunden i kabinen er 8kg. Min veide 12kg, men damene bak skranken sa at selvfølgelig skulle den lille være med inn i kabinen. Så de skrev at den veide 8kg. Tror det viktigste er at buret får plass på gulvet mellom setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Gråtass... Til sur tante å være så er du jammen søt. :) Det er egentlig ikke mer spennende enn at jeg holder alle muligheter åpne akkurat nå. Veit fortsatt ikke helt om jeg tør å få meg hund i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totally OT: MEN

skal du ha valp??? Fra hvor, hvem, hva??? Gi oss alle detaljer NÅÅÅÅÅÅÅÅ! Import fra hvilket land, linjer, rase???? Du kan da ikke legge ut sånne tråder uten å gi tantene en full oppdatering. Det er informasjonsplikt på sonen u know..

*Fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Åh, Gråtass... Til sur tante å være så er du jammen søt. :) Det er egentlig ikke mer spennende enn at jeg holder alle muligheter åpne akkurat nå. Veit fortsatt ikke helt om jeg tør å få meg hund i det hele tatt.

Hrmpfh.. Jeg har en liten snerten bc-frøken her som du kan låne til du har bestemt deg...

*Fnis*

Dobbelt Hrmpfh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har flydd med valp i kabinen innen Europa med KLM?

Har de veid valp pluss bag for å se om de til sammen overskrider 6 kilosgrensen ved innsjekking? Er de strenge på sånt? Pris?

Jeg har jobbet i SAS, og de er i allefall ikke supernøye på å veie valp og bur som skal i kabinen, for man har som regel ikke en vekt liggende rundt å slenge :lol: Så man ser litt an hunden, også skriver vi inn ca. kilo, og sender vedkommende videre :) Nå vet ikke jeg om KLM har vekter o.l. liggende rundt, men jeg tviler.. Så jeg personlig tror at det hadde gått fint om hunden veide fks. 7 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i SAS, og de er i allefall ikke supernøye på å veie valp og bur som skal i kabinen, for man har som regel ikke en vekt liggende rundt å slenge :) Så man ser litt an hunden, også skriver vi inn ca. kilo, og sender vedkommende videre :P Nå vet ikke jeg om KLM har vekter o.l. liggende rundt, men jeg tviler.. Så jeg personlig tror at det hadde gått fint om hunden veide fks. 7 kg :P

Umm? :ahappy: Da jeg reiste med hund (forsåvidt ikke i kabinen, men dog) for et par uker siden, måtte jeg vise frem hunden da jeg sjekket inn. Vekten står jo der, bom fast, som den alltid gjør i innsjekkingsskranken - det er jo en vekt den man legger bagasjen på jo! Det har de, både i SAS, Norwegian, KLM eller hvilket som helst annet flyselskap. Og skal man reise med hund i kabinen, så må man da sjekke inn på den måten (og ikke med kun kort).

Jeg reiste med SAS/Braathens en gang, og hadde en hund som var langt over grensen (16 kg), han fikk ikke bli med i kabinen nei, for han ble veid. Det hjalp ikke at det var en hund på 6 mnd (valp). Anyways - dette var spennende Mari! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...