Gå til innhold
Hundesonen.no

Separasjonsangst?

Lilleulv

Recommended Posts

Nemi vil alltid sitte ved siden av meg eller ligge ved beina mine. Noen ganger passer ikke det, og da må hun være utenfor rekkevidde. Men det er så fæææælt, da ligger hun og piper på hver utpust og ser ut som hun ligger klar til å sprette opp hvert sekund. Jeg synes jeg trener masse på dette, får henne til å ligge på plassen sin eller binder henne i hagen, men det blir ikke bedre :) litt pes... noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du har ikke en portis for ingen ting. Zira er også sånn, og jeg tror det er noe som ligger veldig i portisenes natur. Jeg er veldig heldig sånn sett, for Chessea er veldig selvstendig til portis å være. Men jeg har ingen andre råd enn å fortsette å trene. Gjøre speparasjonen til en god opplevelse. Selv om jeg ikke har dette problemet selv (ennå i hvertfall) vil jeg tro det hjelper med hard trening. Få noen til å holde henne unna deg, og for eks. trene litt, eller i henne godbiter. Gjør det positivt.

Det er merkelig, men Chessea kan stå ute å bånd en times tid uten noen som helst negativ reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zira står i hagen aleine hver dag, og da hører vi ikke en lyd. Men på fremmede plasser synes hun det er rein tortur. I stad bandt jeg henne utenfor butikken når jeg skulle inn å poste et brev, og det hørtes ut som om hun skulle dø. Må ha hørt henne helt til oslo. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zira står i hagen aleine hver dag' date=' og da hører vi ikke en lyd. Men på fremmede plasser synes hun det er rein tortur. I stad bandt jeg henne utenfor butikken når jeg skulle inn å poste et brev, og det hørtes ut som om hun skulle dø. Må ha hørt henne helt til oslo. :lol:[/quote']

Hehe :P Da vil hun ikke gå med NOEN.. Bare deg! Mens Chessea gjerne følger etter hvem som helst, bare de har mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...