Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen Hundefestival 25. - 26. april 2009

Peers

Recommended Posts

Skrevet

Ellie ble BIR, og jeg ble kjempeglad for det selv om hun var den eneste welshen da.

Hun oppførte seg kjempefint hele dagen og i ringen :)

Kritikken:

4 mndr gammel tispe.

Feminin. Herlig hode, vel ansatte ører, fine øyne.

God hals, bitt ok.

God rygglinje, godt kryss og beinstamme.

Velvinklet og fine poter.

Herlig helhet.

Bevegelser ok, dog noe trangt bak.

Herlig temperament :D

Vi ventet i 4 timer på gruppa og hun var en engel hele dagen.

Der ble vi plassert som nr 4 :D

b.JPG

Skrevet

Grattis igjen Marie! :) Var det noen engelsk springer med i gruppa, og hvordan gikk det i så fall med den?

Skrevet
Grattis, hun er jo helt nydelig..! :D Jeg er offisielt STOR fan! :D

Å tusen takk - nå ble jeg skikkelig glad :D

Grattis igjen Marie! :) Var det noen engelsk springer med i gruppa, og hvordan gikk det i så fall med den?

Det var to kullsøsken, den ene ble BIR og den andre BIM. Hannhunden ble BIR og BIG 2 eller 3, men tror 2.

Aner ikke hva de het :P

Skrevet

Siden han var den eneste Jack Russell Terrieren ble han BIR, og vi gikk videre til gruppa. Der gikk han mot en Cairn terrier og en Staffordshire Bull terrier. Der ble han BIG3. Kritikken han fikk var:

"Maskulint hode, mørke/fine øyne kraftig blikk og herlig utrykk. Velansatt ører, dog noe uryddig. Herlig kropp for alderen, fin hals og velutviklet. Kunne hatt noe rettere fremben. Velansatt hale. God bevegelse, dog noe trangt bak. Herlig utstråling og meget bra gemytt."

Til å være første gang er jeg kjempe fornøyd :)

i362917569_20190_6.jpg

Skrevet
Å tusen takk - nå ble jeg skikkelig glad :D

Det var to kullsøsken, den ene ble BIR og den andre BIM. Hannhunden ble BIR og BIG 2 eller 3, men tror 2.

Aner ikke hva de het :D

Hannhunden kjenner jeg fra før (han er fin han!), og tispa traff jeg tidligere på søndagen, så da vet jeg hvem begge var :)

I og med at jeg laget denne tråden får jeg kanskje nevne våre resultater og :D Det gikk ikke spesielt bra, jeg er ikke fornøyd, men vi gikk til 1. premie i LP1 begge dager.

Skrevet
Hannhunden kjenner jeg fra før (han er fin han!), og tispa traff jeg tidligere på søndagen, så da vet jeg hvem begge var :)

I og med at jeg laget denne tråden får jeg kanskje nevne våre resultater og :D Det gikk ikke spesielt bra, jeg er ikke fornøyd, men vi gikk til 1. premie i LP1 begge dager.

Ja hannhunden (og søsteren) var kjempefin! Også så fint som de gikk i ringen... Imponert.

Også mistenker jeg at du er alt for streng med deg selv - og at dere begge to fortjener et kjempestort grattis ! :D

Godt jobbet !

Og gratulerer igjen til Diego også!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...