Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva betyr BIM?

TonjeM

Recommended Posts

Skrevet

OK, jeg har faktisk lett her men finner ikke sånn fort noen forklaring og google gidder jeg ikke.. en sånn forkortelse får jo trillioner av tilslag.

Jeg hva BIR og BIS er, har sånn halv veis forhold til Cert etc men BIM? Bimmelom og bommelom er min første assosiasjon, men det betyr visst "Best i Motsatt kjønn" - men det er jo bare mystisk - hva i ******* betyr det? Tispe som blir BIM er da den beste hannhunden????? Og hvordan forholder BIM seg til BIR? I min enkle verden trodde jeg det var beste hannhund og beste tispe som gikk mot hverandre for å bli BIR - så hva pokker er BIM for noe????????

Skrevet

Det er helt riktig det, det er beste tispe og beste hannhund som går mot hverandre for å bli BIR. Og om tispa blir BIR, så blir hannhunden BIM. Hun er best i rasen, mens han er den som er best i motsatt kjønn av den som ble best i rasen (eller omvendt, om han blir BIR, så er hun den som er best i motsatt kjønn av den som ble best i rasen). Ble det mer forståelig nå? hehe

Skrevet

Ååååååååååååååååååååå *klaske seg i pannen med møkkete hender* Takk 2ne! Da ble det forståelig ja!! Dæven, risikerer snart å bli proff i disse utstillingsgreiene jo!

Skrevet
Grattis :wub:

(off-topic)

Taaaaahaaakk.!

Denne Cert'en smakte ekstra godt, for jeg hadde slått fram meg alt håp for premiering før vi gikk inn... :ahappy:

Det "morsomme" og rare med det hele var at vi, sammen med oppdretter sto lenge å diskuterte om vi skulle droppe å stille han i dag, for han oppførte seg helt merkelig å dette gikk neppe bra, om vi skulle spare han for den negative opplevelsen...

(Ny Valp i hus+2årig hormonbombe+varmt+stress+lite trening+++ = en snål "egenrådig" hannhund...)

I går fikk han Blå (2.Kvalitet), trekt pga Temperament.. (helt riktig dømt)

I dag får han Rød, CK, CERT og 2.BHK... (selvfølgelig riktig dømt også)

Skrevet
BIS = Best In Show

Cert = Certifikat (3xCert = Champion (forenklet forklart, er endel regler og krav rundt Cert))

Decoy fikk Cert i dag. :wub:

n745780069_2949396_6582954.jpg

Fremdeles OT, men gratulerer så mye! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...