Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunndalsøra 26/4


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

I dag fikk en av "våre", Dratini's Blastoise, Cert og BIR :P Og dette var hennes debut i "voksen-ringen". Hennes søster, Dratini's Beautifly, ble plassert som nr 2 i klassen (men fikk ikke ck i dag). Nå venter jeg spent på Gruppene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gratulerer så mye til LinKr og Callaway også: Cert og BIM :P

Og grattis til Bridie! Ikke værst å få så gode resultater på 2 forskjellige utstillinger, 2 dager etter hverander (og så lang kjøring mellom :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grattis til Bridie! Ikke værst å få så gode resultater på 2 forskjellige utstillinger, 2 dager etter hverander (og så lang kjøring mellom :P ).

Nei, moro dette gitt. Og spesielt da man så hvor forskjellig dommerne dømte... Eksempel Aiko, til Hanne.. Han gikk ut med rød i går og ikke CK engang, idag ble han BIM liksom. Han er NUCH fra før.

Så med tanke på det er jeg veldig fornøyd med Bridie jeg. Tispa som slo henne er en god del kraftigere og med MYE mer pels om dagen. så var en velfortjent seier på sandra. (fra kennel New Thinking)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cert og BIM på Frosti-gutten min i dag!

"Bra størrelse. Utmerket hode. Mørke øyne. Bra pigment. Bra hals/rygg. Belbalansert svans. Velutviklet bryst. Kompakt kropp. Kraftig benstamme. Utmerkede vinkler. Bra tasser. Utmerkede bevegelser. Velvisad. Bra pels."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Cert og BIM på Frosti-gutten min i dag!

"Bra størrelse. Utmerket hode. Mørke øyne. Bra pigment. Bra hals/rygg. Belbalansert svans. Velutviklet bryst. Kompakt kropp. Kraftig benstamme. Utmerkede vinkler. Bra tasser. Utmerkede bevegelser. Velvisad. Bra pels."

GRATULERER! :ahappy: (fine "hoffe-kloningen" det :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :ahappy:

Kritikken:

"17 mnd, g type, tilstrekkelig stor, b. hode, m. mørke pene øyne, b. tenner + bitt, b. ører, b. uttrykk + kjønnspreg, b. hals + overlinje, b. kropp + benstamme, ganske b. pels, b. bakb. vinkl., godt temperament, bev + viser seg bra"

Fornøyd jah! d012.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :ahappy:

Kritikken:

"17 mnd, g type, tilstrekkelig stor, b. hode, m. mørke pene øyne, b. tenner + bitt, b. ører, b. uttrykk + kjønnspreg, b. hals + overlinje, b. kropp + benstamme, ganske b. pels, b. bakb. vinkl., godt temperament, bev + viser seg bra"

Fornøyd jah! d012.gif

:wub:

Grattis til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken:

"17 mnd, g type, tilstrekkelig stor, b. hode, m. mørke pene øyne, b. tenner + bitt, b. ører, b. uttrykk + kjønnspreg, b. hals + overlinje, b. kropp + benstamme, ganske b. pels, b. bakb. vinkl., godt temperament, bev + viser seg bra"

Fornøyd jah! d012.gif

GRATULERER!

Skjønner at du er fornøyd med den ja!

Vakre Callaway!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :wub:

Kritikken:

"17 mnd, g type, tilstrekkelig stor, b. hode, m. mørke pene øyne, b. tenner + bitt, b. ører, b. uttrykk + kjønnspreg, b. hals + overlinje, b. kropp + benstamme, ganske b. pels, b. bakb. vinkl., godt temperament, bev + viser seg bra"

Fornøyd jah! d012.gif

:ahappy::)

Gratulerer til både deg og alle andre som er fornøyde. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk en av "våre", Dratini's Blastoise, Cert og BIR :ahappy: Og dette var hennes debut i "voksen-ringen". Hennes søster, Dratini's Beautifly, ble plassert som nr 2 i klassen (men fikk ikke ck i dag). Nå venter jeg spent på Gruppene :wub:

Gratulerer til deg/dere også forresten! Snakka med familien til Stacy, fin kritikk på den frøkna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hvem dømte forresten? Likte kritikken, ser ut som h*n var nøye og tok seg tid til hver hund

Det var "MiniYodelBestefar" :wub:

Gratulerer til deg/dere også forresten! Snakka med familien til Stacy, fin kritikk på den frøkna!

Takker :)

De leste opp kritikken og vi kan ikke være noe annet enn fornøyd med den, var jo strålende til at hun kun er ett år. Og hun er jo fin da :ahappy: Er jo helt utrolig at 2 "valper" fra B-kullet allerede har cert, for i Nederland har "Zerline" tatt junior-cert og 1/2 "voksen-cert" allerede :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :wub:

De leste opp kritikken og vi kan ikke være noe annet enn fornøyd med den, var jo strålende til at hun kun er ett år. Og hun er jo fin da :ahappy: Er jo helt utrolig at 2 "valper" fra B-kullet allerede har cert, for i Nederland har "Zerline" tatt junior-cert og 1/2 "voksen-cert" allerede :wub:

Ja det er kjempebra! Fikk ikke hilst på noen av jentene dessverre, bare familien til Stacy. Men får vel sett de på NKK Trondheim håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja det er kjempebra! Fikk ikke hilst på noen av jentene dessverre, bare familien til Stacy. Men får vel sett de på NKK Trondheim håper jeg.

Det gjør du nok :ahappy: Der kommer det iallefall 4 fra oss (Fenris, Zira, Stacy og Zuma), samt Odin og Amy. Mulig at Sasha kommer... Det blir nok avl og oppdretterklasse på oss i tillegg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Er det noen som vet hvem som ble BIS valp og BIS voksen i Sunndalsøra?

BIS valp lørdag ble en dachs, BIS valp søndag ble en rottweiler og BIS voksen ble en dvergdachshund strihåret(verdensvinneren fra i fjor).

Kjempefornøyd med helgen vi også! :ahappy:

På lørdagen var den kun valpeshow og Dropsungen showet seg til en fin BIS3 plassereing! De droppet gruppefinalene så i BISfinalen var det hele 42 valper! Så BIS plassering var vi godt fornøyd med. :wub:

På Søndag ble hun BIM, slått av sin nydelige bror som stilte for første gang og ble BIR og BIG3!

NERO.jpg

Meg og Nero i ringen :wub:

bir_bim-valp.jpg

Nero og Drops

I voksenringen debuterte junioren til oppdretteren min Nellyvill's Dressed To Impress "Victor" og slo til med å bli beste hannhund med cert og BIR!

2 beste hannhund ble Tiviniro's Marco Mc Magic, 3 bhk ble Nuch Tiviniro's Heading for Happiness og 4 bhk ble Xerxes Xavier av Hiselfoss(broren til X'en!)

Av tispene ble søstra til Bella, Nellyvill's Bitter Sweet 2 beste tispe med cert og ble dermed Norsk utstillingschampion! :)

Beste tispe og BIM ble Nuch Misteltein's Autumn Precious Rose, 3 btk ble Apoletano's Calea Cest Moi og 4btk ble Ronja.

Oppdretteren min fikk altså med seg 2 cert, 1 championat og BIR + BIM og BIR/BIG3 valp hjem, og det kan man jo ikke akkurat klage på!

Flere bilder kommer når jeg får lagt de inn litt senere i dag.

GRATTIS så mye til Line og Callaway med cert og BIM! :)

Og til alle dere andre som er fornøyd. :)

Herlig at vi fikk så flott vær som vi fikk, selv om det av og til var litt for varmt for hundene..

Og kjempemorsomt å se hele 11 raser i gruppe 6 på en så liten utstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...