Gå til innhold
Hundesonen.no

Sitron halsbånd..

12345

Recommended Posts

Jo desverre, det er akkurat det du må! Hunder skjønner ikke konseptet "kose seg i hagen" på samme måte som vi gjør..

Vedr innlæring av bjeffing:

Du skal ikke vente på at hun bjeffer av seg selv for å lære inn bjeffing! Nå er det du som helt bevisst skal få henne til å gi lyd - dette er noe du styrer i utgangspunktet. Kommoandoen for bjeffing på kommando pleier å hete "Hals" (hvilket ikke-hundefolk synes er direkte snålt..). Du begynner treningen inne, liker hun ball eller noe sånt? Vilter lek? Du skal forsøke å hisse henne opp til at hun såvidt begynner å si lyd - og så belønner du umiddelbart (bruk en god godbit, siden dette skjer inne i kontrollerte former så vil hun antagelig være mottagelig for en godbit). Si gjerne "hals" mens du får henne til å gire seg opp til hun voffer. Du belønenr minste antydning til voff til å begynne med.

.....

Forøvrig - så ville jeg også jobbet med de tingene som utløser bjeffing hos henne. Bjeffer hun ute i hagen - ta henne inn. Er det andre ting hun bjeffer av, bare ta henne bort fra det. Du skal ikke kjefte eller være barsk eller noe, bare vær helt nøytral og ta henne bort.

Når du synes du har mer kontroll på dette, så kan du jo prøve å kremte til henne når hun har tenkt å bjeffe - og belønn henne for å la være å bjeffe (men dette vil jeg anta er lengre frem).

Du får ha lykke til!

Hvordan fungerer dette på hunder som er jakthunder og skal bjeffe under jakt?

Har en dachs som til tider bjeffer på en del når hun er ute, og vi vet ikke helt hva det er hun bjeffer på, selv når vi er ute sammen med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det sjekkes med endoskopi (tror jeg)  min får tørrfor av id foret, han er også kresen men har spist det bra!    oppdater gjerne etter dere har vært hos vet! Man blir jo litt i overkant interessert i magegreier🤣  
    • Takk for erfaringen!  Han skal til dyrlegen på mandag og sjekke om han har kronisk bukspyttkjertelbetennelse, jeg kan høre om de også kan sjekke for IBD (det er vel kronisk betennelse i tarmen?). Sjekker man det også med blodprøve, mon tro? Hunden min får også godbiter med lite fett, helst kokt kylling, ja! Han er dessverre litt kresen, så våtfor har ikke gått helt veien her hjemme. Men han spiser ok med tørrfor, Royal Canin gastrointestinal low fat.
    • Jeg har en tre år gammel hannhund som hadde av og på diaré og magetrøbbel fra han var liten. Det ble gradvis hyppigere og værre for hver gang.    Siste runde hadde han blodig diaré, oppkast og var veldig slapp med feber. Det var også mistenkt magesår. Han ble behandlet og vi kom igjennom det og nå er det vedlikehold som gjelder.  For min sin del så er stress den værste triggeren, spesielt naboens tispe under løpetid, men også lange treningssamlinger. så min er kastrert nå i håp om å hjelpe på den type stress.  Broren hans har hatt lignende problemer, så vi har forsøkt samme løsning.    ID tørrfor (low fat) Godbiter (så lav fett som mulig) - Adventure Nuggies som de selger på normal/rema. Eller kokt kyllingfilet.  Får suppe ved trening eller lange turer med mye vann og litt id pate eller andre ting. Slik at magen aldri blir helt tom.  Zoolac Zoolac Zoolac! Ved det minste tegn til løs mage, og forebyggende før, under og etter samlinger.  Vi har *bank i bordet* ikke hatt episoder siden januar nå🤞 Er din sjekket for IBD? 
    • Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...