Gå til innhold
Hundesonen.no

Analkjertelproblemer hver løpetid


Mirai

Recommended Posts

Hver gang Mona har løpetid, får hun også problemer med analkjertlene. De har vært betente flere ganger og vi har tømt dem hos dyrlegen to eller tre ganger (husker ikke akkurat). Jeg vet ikke om det er selve løpetiden eller det at hun begynner å slikke som gjør det, men uansett er det jo når det er løpetid.

Er det noen som har erfaring med dette? Går det evt. an å få dekket en analkjerteloperasjon av forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang Mona har løpetid, får hun også problemer med analkjertlene. De har vært betente flere ganger og vi har tømt dem hos dyrlegen to eller tre ganger (husker ikke akkurat). Jeg vet ikke om det er selve løpetiden eller det at hun begynner å slikke som gjør det, men uansett er det jo når det er løpetid.

Er det noen som har erfaring med dette? Går det evt. an å få dekket en analkjerteloperasjon av forsikringen?

Tja, er dette et problem da? Sofus hadde ofte betente analkjertler men det var jo bare å tømme dem så var det problemet ute av verden. Hvis han hadde blitt full i feber og skikkelig syk så ville jeg vurdert det, og da vil jeg selvsagt også anta at forsikringen ville dekket deler av det. Men hvis ikke, skitt happens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem fordi hun slikker og slikker så mye hun kan (om vi ikke stopper henne). Nest sist gang slikket hun så mye at hun fikk betennelse i huden og måtte på tabletter i tre uker. Og sånn føler jeg ikke vi kan ha det. Det går jo ikke så langt hver gang, men jeg ser for meg det er veldig ubehagelig for henne, og det varer jo en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kan du tømme de jevnlig, ellers så går det an å operere dem bort. De har jo egentlig lite behov for dem som tamhunder.

EDIT: så nå at du nevnte operasjonen. Tror nok du får dekket operasjonen om det er en "kronisk" plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...