Gå til innhold
Hundesonen.no

Leketreff i hamarområdet

Recommended Posts

Skrevet

Men da sier vi (jeg, hvertfall...) kl 12 på lørdag ved den gamle campingplassen. Dette ligger rett ved jernbanemuseet. Evt kan en dra mot ishallen, krysse jernbanen og fortsette ned mot Mjøsa.

Så får de som vil, ta seg en tur. :wub:

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja, Casper savner vel sin nye kamerat, eller hva vi nå skal kalle forholdet dem i mellom... :lol:

Bobben ligger slapt utover gulvet nå, men blir vel klar som et egg til en ny tur i morgen. Så om det passer å ta en tur da, gjerne litt ut mot ettermiddagen, har både Bob og sjefen godt av å komme seg ut en tur.

Skrevet

Jeg kan desverre ikke i dag, selv om det hadde vært kjempehyggelig :/ Casper har mast fra han åpnet øynene i dag (hersens løpetidstisper!), så han hadde iallefall hatt godt av det :D Vi får ta det neste gang du er i nabolaget :lol:

• 1 month later...
Skrevet

skulle gjerne fått til noe i helga...men snør jo helt bort og da er veien over skogen mot Hamar så laaaang :ahappy: noen som kan fortelle de der oppe at det holder med hvitt nå ?

• 6 months later...
Skrevet

Hei. Jeg og mine to hunder bor i Hamar. Om det blir noen flere treff i fremtiden ønsker jeg gjerne å bli med. Det er alltid koselig å møte nye hundefolk og snakke med.

Gi meg beskjed om det er noen mulighet for å bli med, så kommer vi : )

Skrevet

Tror jeg så en welsh i går, var skikkelig søt :-)Er vel ikke så mange av dem i hamar, så kan vel ha vært din :-) vet om en som bor i nærheten av meg og. Jeg skal bort i helga, men etter det en gang kunne vi jo funnet på noe :-)

Skrevet

Så morsomt : )

Hvis det var bare en welsh, så er det mulig at den er fra et av våre kull. Mine hunder går som regel sammen på tur.

Hvor i hamar bor du? evt vet du hva den welshen heter? Kjenner vel alle welshene som bor i Hamar. : )

Send på en melding du : )

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Så bra!

Det er jo mulig å ta et leketreff i hundeparken i Hamar for eksempel?

Vi kan kanskje vente litt til den værste kulda har gitt seg, eller hva mener du?

Skrevet

Hvor er den hundeparken egentlig, lette og lette her tidligere, men fant den ikke, null skilting...

Jeg er ikke sikker på om jeg har lyst til å slippe i hundeparken, kan komme mye rart der, og Casper finner seg ikke i alt lenger. Men dere må jo selvsagt bare dra dit da :whistle: (Jeg er uansett i danmark nå...)

Møtte welshen på tur her for noen uker siden forresten. :-)

Skrevet

Hundeparken ligger på Hedmarksmuseet, like ved gamle jernbanemuseet : )

Det står et skilt på porten der, ikke så veldig godt synlig, men vet man hvor det er så ser man det.

Det er nesten ingen som bruker hundeparken, så man merker hvis det kommer noen mens man er der.

Det hadde jo vært koselig om du ble med på treff også da : )

Jo flere jo bedre: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...