Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetbilder

HeraHiromi

Recommended Posts

Et par sider med fine svarte og blå whippets:

http://sunrisegsp.com/Pages/Shamasan/Archi...reDogsList.html

http://www.macawe.com

Gullet er vel ikke akkurat brun, men svart maske har hun i hvert fall (om enn med bliss), og kompisen er svart:

gullet_paulus-2.jpg

Vet ikke helt hva du mener med brun? Du har mange avskygninger av fawn og rød på whippet, men så har du også en sjelden variant som kalles "seal", og mange av disse kan kalles "brun", avhengig av øyet som ser. Her er en side som omtaler whippetfarger:

http://bellsouthpwp.net/d/d/ddoggone/homep...tics%20old.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hund! Jeg ville nok kalt fargen rød eller rød fawn. Ikke så mange av dem her på berget for tida, i hvert fall ikke med så lite hvitt, men det finnes da en og annen. Har inntrykk av at fargen er mer vanlig blant hunder fra kontinentale løpslinjer. Personlig synes jeg den blåpigmenterte utgaven av samme farge er vel så fin, men det fineste med whippeten når det gjelder farger er jo at det finnes noe for enhver smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på finn at det ligger ute 3 annonser med denne fargen. Her er en av dem

Prøvde å overtale mannen min om at jeg kunne reise til Oslo og hente den, men nei... :icon_redface:

Vi vurderer Whippet til høsten, men tror ikke jeg kommer til å lete meg blå etter en spesiell farge. Viktigste er jo kjemi med oppdretter. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du sett! Kan gå litt i bølger det med farger, det kommer vel både an på popularitet, hvilke hanner som brukes, og tilfeldigheter. Tror du gjør helt rett i å ha farge et stykke ned på prioriteringslista. For min egen del var rødbrindle blant de absolutt siste fargene jeg kunne tenke meg, men etter at jeg fikk Gullet har det blitt en av favorittene ... Man venner seg til det meste, og det sies jo at en god whippet ikke kan ha dårlig farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du sett! Kan gå litt i bølger det med farger, det kommer vel både an på popularitet, hvilke hanner som brukes, og tilfeldigheter. Tror du gjør helt rett i å ha farge et stykke ned på prioriteringslista. For min egen del var rødbrindle blant de absolutt siste fargene jeg kunne tenke meg, men etter at jeg fikk Gullet har det blitt en av favorittene ... Man venner seg til det meste, og det sies jo at en god whippet ikke kan ha dårlig farge.

Jeg liker Gullet:) Men det har jeg jo sagt mange ganger før også at jeg liker henne:) Hun har også en nyyyyyyydelig farge.

Men for meg er fargen uvesentlig.. det viktigste er at det er en trivelig hund man liker å være sammen med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...