Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetbilder

HeraHiromi

Recommended Posts

Et par sider med fine svarte og blå whippets:

http://sunrisegsp.com/Pages/Shamasan/Archi...reDogsList.html

http://www.macawe.com

Gullet er vel ikke akkurat brun, men svart maske har hun i hvert fall (om enn med bliss), og kompisen er svart:

gullet_paulus-2.jpg

Vet ikke helt hva du mener med brun? Du har mange avskygninger av fawn og rød på whippet, men så har du også en sjelden variant som kalles "seal", og mange av disse kan kalles "brun", avhengig av øyet som ser. Her er en side som omtaler whippetfarger:

http://bellsouthpwp.net/d/d/ddoggone/homep...tics%20old.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hund! Jeg ville nok kalt fargen rød eller rød fawn. Ikke så mange av dem her på berget for tida, i hvert fall ikke med så lite hvitt, men det finnes da en og annen. Har inntrykk av at fargen er mer vanlig blant hunder fra kontinentale løpslinjer. Personlig synes jeg den blåpigmenterte utgaven av samme farge er vel så fin, men det fineste med whippeten når det gjelder farger er jo at det finnes noe for enhver smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på finn at det ligger ute 3 annonser med denne fargen. Her er en av dem

Prøvde å overtale mannen min om at jeg kunne reise til Oslo og hente den, men nei... :icon_redface:

Vi vurderer Whippet til høsten, men tror ikke jeg kommer til å lete meg blå etter en spesiell farge. Viktigste er jo kjemi med oppdretter. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du sett! Kan gå litt i bølger det med farger, det kommer vel både an på popularitet, hvilke hanner som brukes, og tilfeldigheter. Tror du gjør helt rett i å ha farge et stykke ned på prioriteringslista. For min egen del var rødbrindle blant de absolutt siste fargene jeg kunne tenke meg, men etter at jeg fikk Gullet har det blitt en av favorittene ... Man venner seg til det meste, og det sies jo at en god whippet ikke kan ha dårlig farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du sett! Kan gå litt i bølger det med farger, det kommer vel både an på popularitet, hvilke hanner som brukes, og tilfeldigheter. Tror du gjør helt rett i å ha farge et stykke ned på prioriteringslista. For min egen del var rødbrindle blant de absolutt siste fargene jeg kunne tenke meg, men etter at jeg fikk Gullet har det blitt en av favorittene ... Man venner seg til det meste, og det sies jo at en god whippet ikke kan ha dårlig farge.

Jeg liker Gullet:) Men det har jeg jo sagt mange ganger før også at jeg liker henne:) Hun har også en nyyyyyyydelig farge.

Men for meg er fargen uvesentlig.. det viktigste er at det er en trivelig hund man liker å være sammen med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...