Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig er valpen vår født:D

rottmaneier

Recommended Posts

Skrevet
Det er 21-23 August, og ja vi har planer om å komme dit:) Hørtes veldig morsomt ut (har pratet en del med Mette, valpeformidleren). var du der ifjor eller?

ja, jeg og en annen kom kjørende opp samme dagen som utstillingen med resten av hundene som skulle stilles

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
det er gøy, håper på en god dommer i år hvertfall

Jeg har aldri vært på utstilling før med min egen hund, så det blir spennende! har jo en blandingshund fra før, og han kan jo ikke stilles :blink:

Skrevet
Jeg har aldri vært på utstilling før med min egen hund, så det blir spennende! har jo en blandingshund fra før, og han kan jo ikke stilles :blink:

det er veldig mange som kan hjelpe deg rundt ringen på utstilling, så ikke nøl med å spørre

Skrevet
det er veldig mange som kan hjelpe deg rundt ringen på utstilling, så ikke nøl med å spørre

Nei det tviler jeg ikke på. virker som en veldig flott gjeng i raseklubben, både hundene og eierne! Så detta blir bra:) jeg må bare komme meg over frykten for å gå i ringen, for jeg syntes det ser kjempegøy ut!

Skrevet
Nei det tviler jeg ikke på. virker som en veldig flott gjeng i raseklubben, både hundene og eierne! Så detta blir bra:) jeg må bare komme meg over frykten for å gå i ringen, for jeg syntes det ser kjempegøy ut!

det er ikke så skremmende som det ser ut som, etter et par runder så føler du deg helt hjemme i ringen (sånn var det for meg hvertfall)

Skrevet
det er ikke så skremmende som det ser ut som, etter et par runder så føler du deg helt hjemme i ringen (sånn var det for meg hvertfall)

Så bra! Er jo aller først valpeshow, og da er det jo ikke så "seriøst" og da får jeg ihvertfall prøvd ut å gå i ringen og alt det innebærer før det blir mer seriøst. Da er jeg ihvertfall mer forberedt;)

Skrevet
så sant så sant. hvor lenge er det nå til du skal hente??

5 uker og 3 dager :rolleyes: Regner med å dra på valpebesøk 2 ganger til før den tid! hehe..

Skrevet

ja, det er lenge til:( Jeg skal hente henne en uke senere enn de andre pga eksamner. Og siden jeg her 4 eksamner før hun kommer i hus,så har jeg mye å gjøre å tiden kommer til å gå superfort håper jeg:)

Skrevet
Jeg lurte bare på om vi bodde i nærheten av hverandre, for da kunne valpene våre lekt sammen :blink: Har en dsg-valp på 4 måneder :wub:

Oj så spennende! Fra hvor? farge, kjønn? bor vi langt fra hverandre eller?

Skrevet
Oj så spennende! Fra hvor? farge, kjønn? bor vi langt fra hverandre eller?

Det er en hannhund. Vi hentet han hos en oppdretter i Sverige. Han er viltfarget. Jeg bor i slemmestad, rett utenfor asker :blink: Hvilken retning fra oslo bor du?

Skrevet
Det er en hannhund. Vi hentet han hos en oppdretter i Sverige. Han er viltfarget. Jeg bor i slemmestad, rett utenfor asker :blink: Hvilken retning fra oslo bor du?

Da bor vi i andre retning av dere igjen, nærmere Lillestrøm;) Men er jo ikke for langt til at vi kunne møttes i Oslo området når den lille kommer i hus da:)

men viltfarget? har jeg aldri hørt/sett før på en dsg? har du noe bilde av han da?:wub:

Skrevet
Da bor vi i andre retning av dere igjen, nærmere Lillestrøm;) Men er jo ikke for langt til at vi kunne møttes i Oslo området når den lille kommer i hus da:)

Nei det er jo ikke for langt i det hele tatt. Så det må vi gjøre. Er så morsomt å møte folk med samme rase :blink:

Skrevet
Nei det er jo ikke for langt i det hele tatt. Så det må vi gjøre. Er så morsomt å møte folk med samme rase :blink:

Ja det er det virkelig! Blir morsomt å være med på disse treffene som utlyses på raseklubben også:wub:

Skrevet
Ja det er det virkelig! Blir morsomt å være med på disse treffene som utlyses på raseklubben også:blink:

Ja jeg var på mitt første dsg-treff på søndag. Det var kjempe morro :wub: Veldig bra oppmøte og alle var kjempe hyggelige :hug:

Skrevet
Ja jeg var på mitt første dsg-treff på søndag. Det var kjempe morro :blink: Veldig bra oppmøte og alle var kjempe hyggelige :wub:

Vi hadde faktisk tenkt til å komme på det treffet selv om vi ikke har fått hjem valpen enda, men så dro vi heller på valpebesøk :rolleyes: Så bra da:) var det flere valper der da eller?

Skrevet
Vi hadde faktisk tenkt til å komme på det treffet selv om vi ikke har fått hjem valpen enda, men så dro vi heller på valpebesøk :rolleyes: Så bra da:) var det flere valper der da eller?

Det var en valp til som var 4 måneder, det var morro å se hvor stor forskjell det var på de to valpene :blink: Jeg tror det skal være treff igjen allerede i mai, da har dere kanskje hentet valpen?

Skrevet
Det var en valp til som var 4 måneder, det var morro å se hvor stor forskjell det var på de to valpene :blink: Jeg tror det skal være treff igjen allerede i mai, da har dere kanskje hentet valpen?

Da rekker vi sikkert akkurat ikke å være med, for vi henter henne 22 Mai. Også har jeg to eksamen 26 og 28 mai, så da er vi egentlig ikke ledige til å gjøre noenting før etter den 28! hehe.. (og uansett skal man ikke ut på de største utfluktene når valpen nettopp har kommet ihus heller). Men håper det blir ett treff i løpet av sommeren da :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...