Gå til innhold
Hundesonen.no

Forlover


PsychoLynx

Recommended Posts

Yapp, så er jeg blitt spurt om jeg vil være forlover til høsten da... Og samtidig som jeg sa ja, så angret jeg meg som en hest og har nerver uten like allerede nå.

HVA har jeg egentlig tatt på meg?

Dette blir et lite intimt bryllup. Men jeg kjenner ikke dem som skal dit uansett. Egentlig INGEN av dem. Det blir en hyggelig sermoni utendørs, og kaffe. Selve festen blir en annen dag.

Hva blir egentlig forventet av meg på en sånn dag? Kan noen tipse litt?

Også er det vel noe med et utdrikningslag også... Slipper vel ikke unna å arrangere det heller :icon_cry:

Sukk... Hva har jeg gjort? Kan noen redde meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig må du vel bare skrive under på forlovelserklæringen/ekteskapserklæringen eller hva det heter, men det er vel flere ting som forventes da..

Det vanligste er utdrikkningslag og tale da :-) Det klarer du!

Mange forventer enda mer av forloverne sine da.. At de skal hjelpe til med alt mulig.. kanskje hjelpe til med å plukke ut kjole og sånne ting.

Jeg forventer kun utdrikkningslag og tale av min forlover, tillegg til at hun skriver under på papirene da.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke forloveren min hadde noen tale, tror hun var for nervøs. Men dette mener jeg hun tok opp med meg på forhånd, og da er det okei. Utdrikningslag må du lage, og det må være litt skikkelig. Ikke type sitte hjemme i sofan og drikke. Fiks noe gøy å gjøre. Ellers skal du skrive under på papirer og kle deg "under" bruden..! :wub: Du kan jo sikkert gjerne diskutere antrekk med henne, hun vil antageligvis sette stor pris på det. :icon_redface: Min forlover tok med seg to kjoler, og så fikk jeg velge den av de jeg syns passet best. Kanskje hun har noen tanker rundt farger til festen, og at kjolen ikke bør kræskje helt med det, eller andre småting som er viktige for en brud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bruden hva hun vil. Hvordan utdrikkningslag hun vil ha osv. Det er mange som vil slippe utdrikkningslag og heller ha en koselig venninnekveld med god mat og god drikke fremfor å rave dritings rundt og ikle seg mye rart eller forsøke selge kyss, egg eller whatever.

Tale er kjekt å lage, den trenger ikke være lang. Hold den kort og ærlig, unngå klisjeer.

Som forlover skal du være med brur hele veien dennne store dagen. Hjelpe henne med å rette på kjolen, holde buketten og skrive under på papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg spurte henne da. Ang hva hun og jeg sku ha på oss. Hun skal ha kystdrakta. Og jeg? Jo jeg kunne ha på meg det jeg ville, bare jeg syns det var komfortabelt å gå i og at jeg trivdes i det... :wub: Jeg ba henne om en litt sterkere mening på dette, men det fikk jeg ikke :D

Også var det dette med tale da... Jeg har jo skrekk for å åpne munnen min i slike samlinger. Og ikke bare det... Men jeg har kun kjent damen i 2 år... Og egentlig ikke blitt KJENT med henne før nå de siste månedene. OG absolutt IKKE nok kjent egentlig til å lage en tale? Men, hun skravler så mye selv, kan jeg ikke bare si at hun får holde talen selv også? :o

Men altså, VELDIG vanskelig å lage en tale når man vet såpass lite om noen... Og det jeg kjenner henne, dreier seg hovedsaklig om bikkjer liksom. Men får evnt ta det opp med henne.

Ang utdrikningslag så tror jeg dette er damen som liker å oppleve ting. Så kan jeg få til noe sånn som hun ikke har opplevd før, så er det sikkert bra. Men samtidig kan det jo kke koste altfor mye heller. bah, dette krever for mye av meg er jeg redd. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe du trives i og som er pent og kan passe til et bryllup da? Om du har det, så ta det på deg. Unngå kystdrakt da, siden brura skal ha det. Og unngå hvitt. Rødt synes jeg helelr ikke passer seg i brylluper, ikke bare svart heller. Ta bilder av klesplagg du har liggende som du kunne tenkt deg bruke og legg det ut her, så vil du fort få tilbakemeldinger vil jeg tro :-)

Øv deg på å tale. Søk på nett etter talehjelp. Noen mener man skal se for seg de man skal prate for avkledd. Jeg testet det en gang, det gikk ikke bra, for jeg endte opp med å le.

Sett deg ned og skriv ned alt du vet om henne og hvordan du opplever henne. Det skal være til høsten - du har fortsatt tid på deg til å bli bedre kjent med henne.

Hun liker å oppleve ting, men det skal ikke være for dyrt. Hmmm ... Fant noen tips på disse linkene:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=314566

http://www.bryllupsweb.no/utdrikningslag.html

Og her en oversikt over masse bryllupssider med tips og råd: http://www.dinstartside.no/Bryllup.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh høh, jeg har IKKE noe som er pent... Nix null nada. Så jeg må på shopping før dette skal foregå. Og jeg HATER å kjøpe klær. Og spesielt pene klær, fordi jeg ikke liker å bruke penger på ting som blir brukt maks 2 ganger i året :icon_redface:

Bunad eller tilsvarende har jeg heller ikke.

Skal ta en titt på linkene her...

Bah, mistenker at jeg virkelig kommer til å suge som forlover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neineinei, dette går bra Psyko! (åh du er buffy du) Jeg var forlover for ett par år siden, jeg holdt ikke tale og jeg var kun den som skrev under. Utdrikkningslaget spleiset vi vennene på og det foregikk veldig stille og rolig. Klær kan du kjøpe på en av disse kjedene. Orker du ikke å gå ut for å handle så har HM, Ellos, Laredote masse fint på nett. Men lurt å være litt tidlig ute med det. Dette fikser du så fint atte. Talen trenger du overhodet IKKE å holde! Slapp helt av du, ikke lag mer stress av dette enn du trenger. Damen kjenner deg vel såpass at hun vet du får hetta av å stå forran folk å prate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså må du veldig gjerne komme til meg og se om jeg har noe i skapet da! Har jo faktisk en og annen finkjole selv om jeg kun bruker de en gang hvert jubelår. Og undersøk om de har tenkt å ha sanger for isåfall kan du lage det istedenfor tale. Ellers har jeg veldig sans for korte, artige taler jeg da...

Utdrikkingslag er jo ikke bare enkelt alltid. Men Hanne er en sporty type så burde gå an å finne ut noe. Men vil vel kanskje tro hun forventer at det skal ende opp i en fest av noe slag... Men hva med å ende opp i noens grillhytte eller i en gapahuk eller noe...? Billig og koselig. Hest? Rafting (dyrt..)? Helikoptertur (også dyrt..)? Hmmm... Åsså bør hun jo drites ut da, det ligger jo liksom litt i det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som kan stille med feks hundespann da ?

Nede på Eiktunet feks er det en gapahuk som leies ut, oppe på Knapphaugen er det en som er til fri bruk. Eller så har vel jakt og fiskeforeninga oppe i "dal`n" bygget en flott gapahuk/lavvo omtrent der vi skyller "tøfflene" etter Elvedalskjøringa ?

Eller så kjenner du jo en del med LR da, utrolig hvor de kommer seg frem :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neineinei, dette går bra Psyko! (åh du er buffy du) Jeg var forlover for ett par år siden, jeg holdt ikke tale og jeg var kun den som skrev under. Utdrikkningslaget spleiset vi vennene på og det foregikk veldig stille og rolig. Klær kan du kjøpe på en av disse kjedene. Orker du ikke å gå ut for å handle så har HM, Ellos, Laredote masse fint på nett. Men lurt å være litt tidlig ute med det. Dette fikser du så fint atte. Talen trenger du overhodet IKKE å holde! Slapp helt av du, ikke lag mer stress av dette enn du trenger. Damen kjenner deg vel såpass at hun vet du får hetta av å stå forran folk å prate?

(hehe, Buffy ja.. :P)

Okei, da skal jeg nok klare å snike meg unna talen. Satse på at onkel hennes (som skal føre henne ned "alteret" ) kan snakke litt for meg også :P

Bah og klær ja... Redd de klærne de har på de stedene snart ikke er passe lenger jeg :icon_redface:

Åsså må du veldig gjerne komme til meg og se om jeg har noe i skapet da! Har jo faktisk en og annen finkjole selv om jeg kun bruker de en gang hvert jubelår. Og undersøk om de har tenkt å ha sanger for isåfall kan du lage det istedenfor tale. Ellers har jeg veldig sans for korte, artige taler jeg da...

Utdrikkingslag er jo ikke bare enkelt alltid. Men Hanne er en sporty type så burde gå an å finne ut noe. Men vil vel kanskje tro hun forventer at det skal ende opp i en fest av noe slag... Men hva med å ende opp i noens grillhytte eller i en gapahuk eller noe...? Billig og koselig. Hest? Rafting (dyrt..)? Helikoptertur (også dyrt..)? Hmmm... Åsså bør hun jo drites ut da, det ligger jo liksom litt i det hele...

Du skal faktisk få være med å arrangere det utdrikningslaget du, så DER får vi vel til noe vel :P

Men klærne dine mistenker jeg sterkt at jeg ikke får på meg alstå :wub:

funderte litt på bob kjøring muligens da... Kan sjekke litt priser på det. Hest er Hanne for vandt med tror jeg. Rafting blir for dyrt er jeg redd. OG helikopter.. Hmm, ja joa.

Men drite henne ut skal vi vel klare kanskje :D

Kjenner ingen som kan stille med feks hundespann da ?

Nede på Eiktunet feks er det en gapahuk som leies ut, oppe på Knapphaugen er det en som er til fri bruk. Eller så har vel jakt og fiskeforeninga oppe i "dal`n" bygget en flott gapahuk/lavvo omtrent der vi skyller "tøfflene" etter Elvedalskjøringa ?

Eller så kjenner du jo en del med LR da, utrolig hvor de kommer seg frem :o

Hundespann har nok Hanne kjørt før tenker jeg. Hu har vel holdt litt på med trekkhunder. Og ja, en gapahuk burde vel ikke være umulig å finne kanskje. *tenke mer*

Og kanskje vi skal prøve å kidnappe henne inn i en LR og kjøre henne til skogs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få være med, ja?? Eeehmm.... da må jeg jo tenke på noe JEG har lyst til! *humre*

Kjør henne på fjellet med natoplank, et halvdårlig kart og muligensk kompass og ei flaske jæger som proviant åsså sitter vi andre varmt og deilig på ei hytte og venter til hun kommer! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Når tanta mi gifta seg, så ble hun hentet av en politibil (de kjente en dame som jobba der elns), satt på håndjern og ble kjørt et eller annet sted de skulle. Hun skjønte ingenting. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få være med, ja?? Eeehmm.... da må jeg jo tenke på noe JEG har lyst til! *humre*

Kjør henne på fjellet med natoplank, et halvdårlig kart og muligensk kompass og ei flaske jæger som proviant åsså sitter vi andre varmt og deilig på ei hytte og venter til hun kommer! :icon_redface:

Haha, genial ide!!

Men, duhhh! *peke nedover* Lån mannen til Åslaug da! :wub:

Når tanta mi gifta seg, så ble hun hentet av en politibil (de kjente en dame som jobba der elns), satt på håndjern og ble kjørt et eller annet sted de skulle. Hun skjønte ingenting. :o

Gooood ide!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, genial ide!

Men, duhhh! *peke nedover* Lån mannen til Åslaug da! :icon_redface:

Hehe, han holder jo til et stykke bort da, men går an å spørre selvfølgelig! Hva med at hun blir hentet av en mørk bil med sota ruter og kraftige menn i dress - (aussie)mafiaen???! *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafting er ikke så himla dyrt altså! Her er en link til noe som kan gi deg inspirasjon videre. Ikke at du må dra dit (er jo et stykke fra østlandet), men de aktivitetene de tilbyr kan jo virke spennende, og kanskje er det noen nær dere som tilbyr det samme? ;) Paintball har i alle fall jeg alltid hatt lyst å prøve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...