Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H-forhandlere som deler opp blokkene for deg?

M.J

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om noen her vet om forhandlere av vom og hundemat i Oslo-området som deler opp tjuekilosblokken for deg?

Hundene mine har til nå fått halvkilospølser, men jeg har innsett at dette blir veldig dyrt i lengden og har lyst til å begynne å kjøpe blokker istedet(15 kr dagen med pølser kontra ca. 7,5 kr per dag med blokk). Jeg har forsøkt å dele opp et par blokker på egenhånd, men siden jeg er en superkløne har dette gått særdeles dårlig og det hadde derfor vært veldig praktisk om det fantes forhandlere som har mulighet til å dele de opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Alternativt kan du vurdere 5 kg pølser, de er bare litt dyrere enn blokkene og mye billigere enn 1/2 og 1kg pølser. lønnsomheten på blokker går lett opp i vinninga med å betale for deling i forhold. 5kg pølsene har jeg god erfaring med selv og fra mine kunder at de er lette og kløyve i frossen tilstand til i passe biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
jeg har aldri sett 5kg pøsler hvor får man tak i det? Og hvor mye koster det? jeg er fortsatt nysgjerrig på hvor man for ferdig oppdelt 20 kilos?

Jeg tror ikke det er mange som deler rundtom, det krever plass, utstyr og hygiene. 5kg får du hos forhandleren din. Hvis de ikke har inne kan du sikkert spørre om de kan ta det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det billigste alternativet er å få "pappa" å kjøre deg til Trøgstad for å hente mat FØR den er frosset - bare å ringe Magne å spørre hvilken dag han lager mat, og så si hvor mye du skal ha - så setter han det utenfor frysa - så kan du hente, betale kontant på stedet og så dra hjem og dele i passe posjonsposer.

Selv pakket jeg 60 kilo på en halvtime så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste alternativet er å få "pappa" å kjøre deg til Trøgstad for å hente mat FØR den er frosset - bare å ringe Magne å spørre hvilken dag han lager mat, og så si hvor mye du skal ha - så setter han det utenfor frysa - så kan du hente, betale kontant på stedet og så dra hjem og dele i passe posjonsposer.

*klippe og snippe litt*

Spørs vel strengt tatt hvor i landet du bor vil jeg påstå, tvilsomt at det blir så veldig lønnsomt å ta en svipptur for oss på vestlandet og nord- norge for den saks skyld :)

Edit: så underoverskriften nå. Never mind min lille frustrasjon over å ikke bo nærme nok til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å dele opp et par blokker på egenhånd, men siden jeg er en superkløne har dette gått særdeles dårlig og det hadde derfor vært veldig praktisk om det fantes forhandlere som har mulighet til å dele de opp. :)

Jeg bodde tidligere i Oslo og hadde dårlig med plass, men jeg klarte likevel på et vis å dele opp 20-kilosblokker. Det enkleste er å halvtine dem og deretter bende løs biter med en tykkbladet tollekniv og en hammer. Dette kan man gjøre i flere omganger ettersom kjøttblokka tiner, slik at man "hakker vekk" jevnt og trutt ettersom man klarer å få kniven igjennom.

Men jeg må innrømme at selv om jeg nå bor på småbruk utenfor Oslo og har plenty fryseplass - og attpåtil sleggeøks og hoggestabbe - så kjøper jeg nå 5-kilospølser. Og det gjør jeg til tross for at jeg nå har tre hunder, og ikke én slik jeg hadde i Oslo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker for svar. :lol:

Noen som vet hvor man kan få kjøpt femkilospølser i Oslo, da? De butikkene jeg har vært innom har kun halvkilospølser eller tjuekilosblokk(og de aller fleste har kun frysemuligheter til halvkilospølsene). Når jeg tenker meg tror jeg kanskje at jeg har sett det hos Brukshunden. Noen som vet om de har det der? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker for svar. :lol:

Noen som vet hvor man kan få kjøpt femkilospølser i Oslo, da? De butikkene jeg har vært innom har kun halvkilospølser eller tjuekilosblokk(og de aller fleste har kun frysemuligheter til halvkilospølsene). Når jeg tenker meg tror jeg kanskje at jeg har sett det hos Brukshunden. Noen som vet om de har det der? :lol:

Ringe og spørre kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere vurdert å kjøre ned å hente fersk selv, men da frysekapasiteten gjør at jeg ikke får plass til mer enn ca 20 kg, vil jeg bruke mer i diesel og bompenger enn at det blir verdt det. Hvis vi er flere som er interessert i å få det ferskt, kunne man vel gått sammen? Jeg har tilgang på varebil som rommer relativt mange 20kg bakker. Er man flere og spleiser på kjøreutgiftene vil vel de fleste tjene på det vil jeg tro? Noen som er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere vurdert å kjøre ned å hente fersk selv, men da frysekapasiteten gjør at jeg ikke får plass til mer enn ca 20 kg, vil jeg bruke mer i diesel og bompenger enn at det blir verdt det. Hvis vi er flere som er interessert i å få det ferskt, kunne man vel gått sammen? Jeg har tilgang på varebil som rommer relativt mange 20kg bakker. Er man flere og spleiser på kjøreutgiftene vil vel de fleste tjene på det vil jeg tro? Noen som er interessert?

Jeg er! Minuset er at jeg har ikke bil, så noen snille sjeler må komme helt hit med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker for svar. :blink:

Noen som vet hvor man kan få kjøpt femkilospølser i Oslo, da? De butikkene jeg har vært innom har kun halvkilospølser eller tjuekilosblokk(og de aller fleste har kun frysemuligheter til halvkilospølsene). Når jeg tenker meg tror jeg kanskje at jeg har sett det hos Brukshunden. Noen som vet om de har det der? :wub:

Du kan kjøpe 5-kilos-pølser på Dyresjappa på Thorsov. De har det ikke inne til vanlig, men kan bestille for deg. Bestilling går tirsdager, og da får du det torsdag. Må hentes på torsdag, da de ikke har plass til å oppbevare det i fryseren over flere dager. Pølsene koster 90 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...