Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva var din første setning som liten?


Miriam

Recommended Posts

Som IW, første ordet mitt var "lys". Dog uttalte jeg det "lykj"...

Broren min (er to år snart) sier kjempemye rart, men den første setningen jeg kan huske at han sa var "atta gåan", som i "at det går an!". Han sier det jo mye tydeligere nå, og sier det ofte. Hvis han ser på Cars-filmen, så sier han "AT det GÅÅÅR an" hver gang bilene vekker opp ku-traktorene (for de som har sett filmen). Moro med unger når de snakker altså.

Jeg har forresten en video av broren min på mobilen der jeg peker i en pekebok og spør hva det er bilde av. Bildet viste en gravemaskin, og broren min roper av full hals "gabemanin"! :icon_redface: Godeste ungen med maskindilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på hva mine første ord var...

Men husker godt første setningen til sønnen vår, Han har ikke snakket noe forstålig i setninger enda, bare ord her og der.. og da vi skulle kjøre sammen med min bror og familie på tur en sensommer dag, og de kjørte i bilen bak oss kom det plutselig fra baksete:

Ontel Vida kjøre bil bak oss

(Onkel vidar kjører bilen bak oss)

Kan love dere noen smilefjes i fremsete da :icon_redface:

Ellers begynnet smuppa vår og snakke litt nå, hennes første ord som 11 mnd gammel var pusss (pus) og sisss( sissi) og så kom SEEEEEEEEEEEEE... hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt meg fortalt (og jeg nekter seff fremdeles, som jeg gjorde den gangen) at mine første hele setninger var:

"je ha itte tissa på mei" og "je vil itte ha meddan je ama", begge på ekte toting :icon_redface:

Men hva jeg husker best fra tantungen var da jeg hadde forklart henne at når hundene hadde lagt seg i sengen sin måtte hun ikke forstyrre for da ville de være i fred. Og som unger flest gikk det henne hus forbi og hun stabbet bort der de lå. Eldstemann, som var veldig vant med barn, laget en mini-minilyd langt nedi halsen og tantungen stoppet opp og sa: "åja, ikke folstylle", snudde seg og gikk vekk :) Gòe ungen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel,mine første ord i følge mamma : fy faan. :icon_redface:

Japp jeg er stolt..Not.. Modern sa det kom av at jeg satt i lekegrind ute og plukket opp masse flotte ord..Jeg selv mener bestemt det første ordet var "mamma" mens første setning var den over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt meg fortalt (og jeg nekter seff fremdeles, som jeg gjorde den gangen) at mine første hele setninger var:

"je ha itte tissa på mei" og "je vil itte ha meddan je ama", begge på ekte toting :icon_confused:

*klippet*

Er virkelig denne fine bykvinnen opprinlig fra Toten?? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...