Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåser/føner


Recommended Posts

To spørsmål:

1. Dere som har blåsere/fønere til hundene deres, hvilken har dere, er dere fornøyd med den og hvor mye gav dere for den? (Legg gjerne ved link til side med bilde/info). Tenker da på fønere som er spesielt beregnet for hunder - ikke for mennesker.

2. Noen som har noen erfaring med denne? http://zoosupply.com/xcart/quick-draw.html

Jeg regner med at det finnes bedre fønere enn den, men er den grei nok hvis man ikke har tenkt til å investere så veldig mange tusenlapper i prosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, og betalte 3.500 for den (ser den koster noen hundrelapper mer nå).

Jeg er veldig fornøyd, bortsett fra at den jo er litt stor og uhåndterlig. Men den får fint plass i skapet sammen med støvsuger, langkost og slikt.

Dog vet jeg ikke om du trenger så sterk motor for en havanaispels? Min venninne med havanaise bruker i hvert fall ikke noe som denne, men det er vel kanskje også fordi pelsen ville fått altfor mye volum og "poff" i seg for utstilling.

For eksempel ser det ut til at denne har under halve styrken.

Jeg kan i hvert fall anbefale Hund-1, det er trivelige mennesker som kjenner produktene sine, er min erfaring, og som du ser har de litt å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To spørsmål:

1. Dere som har blåsere/fønere til hundene deres, hvilken har dere, er dere fornøyd med den og hvor mye gav dere for den? (Legg gjerne ved link til side med bilde/info). Tenker da på fønere som er spesielt beregnet for hunder - ikke for mennesker.

2. Noen som har noen erfaring med denne? http://zoosupply.com/xcart/quick-draw.html

Jeg regner med at det finnes bedre fønere enn den, men er den grei nok hvis man ikke har tenkt til å investere så veldig mange tusenlapper i prosjektet?

Jeg har den til min godt bepelsede lapphund og er veldig fornøyd :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare én temperatur og én luftstyrke på den?

Hvordan er lydnivået?

Kun romtemperatur og støynivået overgår støvsugeren her i allefall...

Styrken justeres med en meget enkel løsning, type hull man lukker eller åpner. Samme prinsipp som det er på støvsugerslnger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne: http://www.mamut.net/hunden/subdet63.htm

Men så har jeg newfoundlandshund også, blåser ganske kraftig. Kostet faktisk litt mindre når jeg kjøpte den. Er kjempe fornøyd med den, og den får av all vannet. Eneste jeg er litt misfornøyd med er at slangen popper av når jeg føner, så jeg har måttet teipe den fast:S Ellers kjempe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vivog, varmluft, også er den veldig grei og \"liten\", kjøpte den i England for en veldig grei pris, og den ser ganske

fin ut også i forhold til mange fønere.. Jeg er veldig fornøyd med den, har brukt et par andre fønere fra hund-1, ikke like fornøyd med de..

Vivog'en jeg har:

http://loppetjansen.dk/images/thumbnails/SC801_B-100x100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn lite spm. Hvorfor ikke bruke den hårføneren du bruker på deg selv, på hunden? :)

Jeg har en veldig god føner som jeg bruker på både hunden og meg nå. Jeg bor i en liten leilighet og jo mindre utstyr som tar opp plass, jo bedre. Men vi tilbringer også mye tid et annet sted hvor vi har mer plass og hvor jeg skal få laget et eget hundebad (hurra :lol:) Så i stedet for å drasse føner frem og tilbake, vil jeg kjøpe en til som jeg kan ha der ute permanent. Jeg syns at kraftige håndholdte fønere kan bli litt tunge i lengden (sliter litt med ryggen innimellom) og tenker at det kanskje er lettere å jobbe med en med slange på + at en ordentlig hundeblåser kanskje er mer effektiv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn lite spm. Hvorfor ikke bruke den hårføneren du bruker på deg selv, på hunden? :lol:

Det er mulig min føhner er dårlig (den er kastet nå), men den gikk varm - begynte å lukte brent og det røk av den - da jeg føhnet hunden min som valp. Mange føhnere for mennesker er ikke skrudd sammen for å føhne så lenge som det kreves for å få en hund tørr, er min erfaring i hvert fall. Det gjelder i hvert fall store hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig min føhner er dårlig (den er kastet nå), men den gikk varm - begynte å lukte brent og det røk av den - da jeg føhnet hunden min som valp. Mange føhnere for mennesker er ikke skrudd sammen for å føhne så lenge som det kreves for å få en hund tørr, er min erfaring i hvert fall. Det gjelder i hvert fall store hunder.

Ja, skal man bruke menneskeføner på en godt bepelset hund, så bør det være en av god kvalitet. Hadde en "vanlig" føner før, men den var for dårlig. Det tok veldig lang tid og det begynte også å lukte brent etterhvert. Fikk meg så en bedre føner og den har jeg vært veldig fornøyd med. I tillegg til at den er kraftigere så er det flott med mulighet for kaldluft og ione-funksjon (gjør at pelsen/håret ikke blir så statisk når man føner). Men sånn ionefunksjon er det kanskje ikke på hundeblåsere? Har sett det på noen av de håndholdte, men ikke på de større blåserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig god føner som jeg bruker på både hunden og meg nå. Jeg bor i en liten leilighet og jo mindre utstyr som tar opp plass, jo bedre. Men vi tilbringer også mye tid et annet sted hvor vi har mer plass og hvor jeg skal få laget et eget hundebad (hurra :)) Så i stedet for å drasse føner frem og tilbake, vil jeg kjøpe en til som jeg kan ha der ute permanent. Jeg syns at kraftige håndholdte fønere kan bli litt tunge i lengden (sliter litt med ryggen innimellom) og tenker at det kanskje er lettere å jobbe med en med slange på + at en ordentlig hundeblåser kanskje er mer effektiv? :lol:

Oja, da skjønner jeg :)

Det er mulig min føhner er dårlig (den er kastet nå), men den gikk varm - begynte å lukte brent og det røk av den - da jeg føhnet hunden min som valp. Mange føhnere for mennesker er ikke skrudd sammen for å føhne så lenge som det kreves for å få en hund tørr, er min erfaring i hvert fall. Det gjelder i hvert fall store hunder.

Jeg bruker en "menneske-føner" på Gulla, og det går veldig fint :D Men så er hun kanskje ikke Gulla en stor hund heller da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...