Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Indre Østfold...

TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og Armagnac har et håp om å få arrangert et treff først kommende søndag, altså 22. mars...Tid og sted kan vi vel bli enige om når vi ser hvor mange som vil/kan være med og hvor folk er fra?

Satser på at finværet holder så vi kan kose oss ute en stund, og kanskje grille litt også?

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Var på grunn av slike "problemer" jeg tenkte vi kunne vente med å bestemme sted til vi så hvem som ville være med...:D skal nok prøve å få ordna det på best mulig måte for alle...:D

Skrevet

Var på grunn av slike "problemer" jeg tenkte vi kunne vente med å bestemme sted til vi så hvem som ville være med...:D skal nok prøve å få ordna det på best mulig måte for alle...:D

Skrevet

Flotters! :D

Forresten...når det etterhvert kommer til sted å møtes er det bare å komme med forslag altså...vi tenkte kanskje på lundeby eller om vi muligens fikk til noe her i lille skjetve...:D men er åpne for det meste! :D

Skrevet
Flotters! :D

Forresten...når det etterhvert kommer til sted å møtes er det bare å komme med forslag altså...vi tenkte kanskje på lundeby eller om vi muligens fikk til noe her i lille skjetve...:D men er åpne for det meste! :D

psst Tonje, kan jo ta med Marco :D han har godt av litt trim og sosialisering :D hadde sikkert Rune vært glad for :D

Skrevet
psst Tonje, kan jo ta med Marco :D han har godt av litt trim og sosialisering :D hadde sikkert Rune vært glad for :D

Det var ingen dum ide!!! :D skal spørre han på fredan jeg! :D kanskje jeg slipper å dukke opp uten hund likevel...:D

Skrevet

hæ?? Marko?? Kjenner jeg Marko?? (Blondiemamma tror tydeligvis at det bare finnes EN Tonje her i verden) :D Helst ikke Lundeby for vår del a.. 4 åring og isbelagt vann som begynner å smelte orker ikke jeg.. Blir mere stress en kos om jeg må løpe å overvåke han hele tiden.. Hva med Trippestaslia i Askim da? Der de bruker å ha stevner? Tviler på at det er noen ute der å trener hest på denne årstiden.. Aner ikke hvordan det er å grille der men..

Skrevet

jepp jeg er ikke så dum som det ser ut til serru :D han trenger i hvertfall litt trim :D og han hører i hvertfall skikkelig på innkalling, det kan være til god hjelp for andre som ikke hører fult så godt :D

får sikkert låne han;)

Skrevet

Marco er hunden til kjæresten til mamma! :D hehe...en golden som absolutt ikke har vondt av litt trim! :D

Lundeby var bare et forslag...:D er som sagt åpen for det meste...skjønner at det blir litt slit med 4åringen og vannet...:D

Skrevet
hæ?? Marko?? Kjenner jeg Marko?? (Blondiemamma tror tydeligvis at det bare finnes EN Tonje her i verden) :D Helst ikke Lundeby for vår del a.. 4 åring og isbelagt vann som begynner å smelte orker ikke jeg.. Blir mere stress en kos om jeg må løpe å overvåke han hele tiden.. Hva med Trippestaslia i Askim da? Der de bruker å ha stevner? Tviler på at det er noen ute der å trener hest på denne årstiden.. Aner ikke hvordan det er å grille der men..

der askim rideklubb bleier å ha utestevnene sine??

er i hvertfall god plass der så vidt jeg hunsker :D er sikkert ikke no problem å grille der :P bare ta med litt ved sånn som vi gjorde sist, så skal du se at det blir grillings :D grilla på snøn før vi :D

Skrevet

Så bra:D Nå er ikke jeg så veldig kjent i Askim eller hvor dere skal;) Er fra Moss.. Det er snakk om denne helgen ikke sant?:ahappy:

Skrevet

søndagen denne helgen ja...regner med det blir på trippestadlia slik Blondiemamma foreslo over her...på formiddagen en gang...sånn rundt 12...:ahappy:

Hadde vært moro å fått til noe i påska også ja...:lol:

Skrevet

Yeeey, bra!

Min lille ting trenger sosialisering tror jeg.

Bor ikke hjemme fortiden og det er jo familie hunden, men tor ikke de er på så mange hundetreff at det gjør noe.

Men er det noen som vet om et inngjerdet området i østfold traktene hvor vi kan slippe de?

Skrevet

Er d ved en barnehage? er som sagt ikke så kjent så måtte sjekke på gule sider :ahappy: Eller er d noen som har en veiforklaring;) Høres iallefall veldig koselig ut da:D

Skrevet

Jeg og søs kan f.eks møte deg på Statoilen i Askim, så kan du kjøre bak oss derfra? :lol:

det er ved rideskolen i askim, hvis det sier deg noe... :ahappy:

Skrevet
Jeg og søs kan f.eks møte deg på Statoilen i Askim, så kan du kjøre bak oss derfra? :yes:

det er ved rideskolen i askim, hvis det sier deg noe... :D

Tydeligvis ikke mange statoil der :lol: hehe d klarer jeg sikkert å finne frem til. :ahappy: Mange er det som skal bli med da? Nå er ikke min hund veldig valp lenger men. (er 9 mnd);)

Skrevet
søndagen denne helgen ja...regner med det blir på trippestadlia slik Blondiemamma foreslo over her...på formiddagen en gang...sånn rundt 12...:ahappy:

Hadde vært moro å fått til noe i påska også ja...:lol:

Hvor er dette? Er virkelig ikke kjent :yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...