Gå til innhold
Hundesonen.no

Riskoker

JailyTina

Recommended Posts

Jeg har riskoker og bruker stort sett bare jasminris i den da jeg syns annen hvit ris blir litt tørr i den. Men nå lurer jeg på. Hvordan er det å bruke brun ris i riskokeren? Fungerer det?

Det sies jo at brun ris er sunnere enn hvit ris og vi spiser myyyye ris her i gården så hadde vært interessant å prøve brun ris. Men hvis den ikke går i riskokeren har det det med å bli stående siden det er så praktisk å bare smelle det i riskokeren og la det stå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står litt om det her, blant annet dette:

det jeg derimot vet er at riskokere fungerer ypperlig for brun ris, forutsatt at man bruker 2 til 2,5 ganger mer vann enn ris - for hver kopp ris, 2 - 2,5 kopp vann - og da trenger man IKKE å la det bløte seg eller noe, det tar vanligvis 20 - 25 minutter, mens det derimot tar omtrent det dobbelte (hvis man inkluderer bløtning) dersom man ikke bruker riskoker.

Jeg visste forøvrig heller ikke at riskokere fantes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om brun ris fungerer i riskoker eller ikke, men altså - riskoker? Finnes det? Det er jo ikke akkurat rocket science å koke ris i vanlig vann og kjele... :D

Hehehe. Nei, det er ikke vanskelig å koke ris i kjele heller! Vi fikk riskoker i julegave for et par år siden og må si det er kjempe kjekt. Du bare putter oppi ris og vann, plugger i kontakta, setter'n på kok og når den er ferdig slår den seg av, men fortsetter å varme risen så den holder seg varm så lenge du vil. :D

Står litt om det her, blant annet dette:

*klippe*

Jeg visste forøvrig heller ikke at riskokere fantes. laugh.gif

Takk for linken! Må nok prøve med brun ris en gang for å se åssen det blir. :D

Forøvirg eksempel på en riskoker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...