Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpestreng for kreative småpøbler


Recommended Posts

Vi har laget løpestreng i hagen, slik at Leon kan være ute litt uten at vi nødvendigvis må gå tur hver gang han må tisse. Genialt synes vi, og Leon virker i grunnen fornøyd han også. Han elsker å være ute og romstere i hagen, grave i blomsterbeddene og snuse under diverse busker.

Han er en kreativ og aktiv fyr, som også liker å gnage og gnafse på ting. Sist ut er båndet han er festet til løpestrengen med.... :) Og med hans velutviklede tanngard, tok det ikke mange tyggene før gutten var fri som fuglen! Ett stykk glad whippet-gutt var da på tur rundt i nabolaget, bæsjet hos én nabo og jaget katten til den neste før vi fikk fatt på den lille luringen :whistle: Jaja... heldigvis er vi fremdeles på talefot med naboene...

Hva slags bånd eller innretning bruker dere som har løpestreng til hundene deres? Vi har ikke lyst til å bruke kjetting, både fordi det skramler og bråker, men ikke minst fordi jeg ikke liker tanken på tenner mot metall... uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget løpestreng i hagen, slik at Leon kan være ute litt uten at vi nødvendigvis må gå tur hver gang han må tisse. Genialt synes vi, og Leon virker i grunnen fornøyd han også. Han elsker å være ute og romstere i hagen, grave i blomsterbeddene og snuse under diverse busker.

Han er en kreativ og aktiv fyr, som også liker å gnage og gnafse på ting. Sist ut er båndet han er festet til løpestrengen med.... :) Og med hans velutviklede tanngard, tok det ikke mange tyggene før gutten var fri som fuglen! Ett stykk glad whippet-gutt var da på tur rundt i nabolaget, bæsjet hos én nabo og jaget katten til den neste før vi fikk fatt på den lille luringen :whistle: Jaja... heldigvis er vi fremdeles på talefot med naboene...

Hva slags bånd eller innretning bruker dere som har løpestreng til hundene deres? Vi har ikke lyst til å bruke kjetting, både fordi det skramler og bråker, men ikke minst fordi jeg ikke liker tanken på tenner mot metall... uff...

Det bør da finnes en type tau som tåler litt.. f.eks. klatretau? Og så fester du bare en karabinkrok i den ene enden så har du et bånd.. det burde ihvertfall fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... noen som er heldige... <_< ... Leon tygger på alt han kommer over... har en spesiell forkjærlighet for dopapir, øretelefoner og bøker :)

Veldig bra at han er verdens skjønneste, da.... :D umulig å bli sint på :whistle: ... dessuten, vi må jo bare skylde oss selv når han får tak i "ulovlige" ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... noen som er heldige... <_< ... Leon tygger på alt han kommer over... har en spesiell forkjærlighet for dopapir, øretelefoner og bøker :D

Veldig bra at han er verdens skjønneste, da.... :D umulig å bli sint på :D ... dessuten, vi må jo bare skylde oss selv når han får tak i "ulovlige" ting...

hehe, ja de pleier somregel å slippe unna med ting uansett gitt :whistle: Men nei, de her tygger ikke på ulovelige ting heldigvis. Tidligere eier har oppdratt dem godt når det kommer til sånn!

Men de raner søpla om den står tilgjengelig da. Og ero stjeler fra benken. Men, som du sier. Det er vår egen feil at de får tilgang på ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Fant en vinylkledd spiralgreie som jeg håper skal funke. Bestilt, betalt og kommer i posten om noen dager :P . Håper den skal være mindre attraktiv å tygge på, siden han ikke kommer til å se den henge dinglende ved siden av ham hele tiden. Spiralen trekker seg jo sammen, slik at den forhåpentligvis er bak nakken på ham hele tiden.

post-5186-1237280725_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var jo skikkelig smart! Får håpe det går litt bedre da.. det er jo ikke noe morsomt med løs hund.. når de ikke skal være løse! Kanskje du nå unngår sinte naboer! :P

Vil jo helst unngå at prinsen ligger sine dobesøk til naboens velfriserte hage :P

Jeg vil jo heller ikke ha fremmede bikkjer rekende rundt på MIN eiendom... Kjenner jo at jeg ikke hadde likt det. Løse hunder som traver rundt alene er definitivt ikke sjarmerende :P Vitner om slapp hundeeier.. og jeg vil helst ikke havne i DEN kategorien, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Fant en vinylkledd spiralgreie som jeg håper skal funke. Bestilt, betalt og kommer i posten om noen dager :P . Håper den skal være mindre attraktiv å tygge på, siden han ikke kommer til å se den henge dinglende ved siden av ham hele tiden. Spiralen trekker seg jo sammen, slik at den forhåpentligvis er bak nakken på ham hele tiden.

Slik spiral bruker jeg ikke her uten tilsyn.... har brukt det på 3 hunder, alle 3 satte fast labber og hale i spiralen <_<

På Trevareutsalg får man kjøpt slik plastbelagt wire som Marit snakker om. Jeg kjøpte 12 meter og inkludert 2 klemmer og et par karabinkroker kom det på under 150 kr. Dette var riktignok av den tynneste typen wire, men den som er hakket tykkere koster ikke spes mye mer.

Billig og praktiskt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik spiral bruker jeg ikke her uten tilsyn.... har brukt det på 3 hunder, alle 3 satte fast labber og hale i spiralen <_<

Uuuæhhh!! Hadde du da spiralen festet til en løpestreng oppe i lufta, eller var spiralen festet i veggen eller no'? Ser ikke for meg hvordan han skal kunne surre seg inn i spiralen, når den henger fra halsbåndet han har rundt nakken og opp til linen som henger 2 m over bakken... :D Med mindra han hopper og spretter for å få tak i spiralen på et vis da... ufff... det kan jo skje :D Må nok følge godt med, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil jo like lett kunne skade seg hvis han hopper opp med vanlig kobbel.. dessuten er jo overflaten ganske glat så jeg vil jo tro at den bare sklir av.

Men følg med en liten stund sånn at du ser hvordan det fungerer.

Jepp... ingen grunn til å bli hysterisk. varene er bestilt, og det blir en tilvenning for Leon uansett. Han hopper og danser, men har aldri klart å skade seg i kobbelet, heldigvis. Sette seg fast - JA!. Skade seg.. nope...

post-5186-1237300679_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuæhhh! Hadde du da spiralen festet til en løpestreng oppe i lufta, eller var spiralen festet i veggen eller no'? Ser ikke for meg hvordan han skal kunne surre seg inn i spiralen, når den henger fra halsbåndet han har rundt nakken og opp til linen som henger 2 m over bakken... :D Med mindra han hopper og spretter for å få tak i spiralen på et vis da... ufff... det kan jo skje :D Må nok følge godt med, uansett!

Det aller verste er når spiralen er festet til slik "grisehale" i bakken, men har også opplevd at bikkja har satt seg for å klø seg eller noe slikt, og dermed fått den ene fremlabben inn i spiralen når den henger fra løpeline.

Fant schäfertispa halveis på bakken hengende etter fremlabben, heldigvis like hel da vi fikk henne løs...

Og nei, den "sklir" ikke av igjen, tvertimot. Om spiralen surrer seg rundt labb/hale, begynner hunden, naturlig nok, å dra for å komme seg løs og dermed strammer det seg enda bedre rundt.

Det finnes også klatreliner med strikk i som burde funke utmerket til slik type line, vi kommer til å gå for det her når langlina blir byttet ut med løpeline :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... ingen grunn til å bli hysterisk. varene er bestilt, og det blir en tilvenning for Leon uansett. Han hopper og danser, men har aldri klart å skade seg i kobbelet, heldigvis. Sette seg fast - JA!. Skade seg.. nope...

Så skjønn han er! Likte selen forresten! Har den samme i sort og hvit.. og angrer så utrolig på at jeg ikke gikk for den du har! Men men, fpr bli en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn han er! Likte selen forresten! Har den samme i sort og hvit.. og angrer så utrolig på at jeg ikke gikk for den du har! Men men, fpr bli en annen gang.

Han er bare vakker, vettu :D Og selen er jeg veldig fornøyd med. Praktisk og veldig fin! Tenkte å bruke den til løpestrengen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...