Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke rart det ikke er lett å få leie med hund


BDD Girl

Recommended Posts

Når også boblebad, dusj og vifter var ødelagt, tviler jeg på at hundene har gjort dette helt på egen hånd. Høres generelt ikke ut som en morsom leieboer spør du meg - prøvde jo å flykte fra en stor strømregning også. Men selvsagt - jeg skjønner godt at folk blir skeptiske til å leie ut til oss med hund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når også boblebad, dusj og vifter var ødelagt, tviler jeg på at hundene har gjort dette helt på egen hånd. Høres generelt ikke ut som en morsom leieboer spør du meg - prøvde jo å flykte fra en stor strømregning også. Men selvsagt - jeg skjønner godt at folk blir skeptiske til å leie ut til oss med hund. :lol:

Oy, må lese litt bedre jeg, fikk liksom bare med meg det om hunder som hadde gnagd og sånn. Men ser jo nå at det var litt mer ja. Da tror jeg ikke jeg vil leie ut til noen jeg, hverken med eller uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er ikke bare bare å ha hund i leilighet man selv ikke eier, men jeg er heldig å få leie selv om jeg har stor hund. Kjempe greie folk som har ordnet hekk og gjerde rundt der jeg bor så hunden slipper å komme seg på veien. Eneste min hund har ødelagt er når han var opperert og gikk med krage, da skrapte han av malingen på noen døra karmer. Viste dette til huseier og tilbydde meg å male de igjen eller å betale skaden. Synes dette er vesentlig når man leier noe å ødlegger det... Så vi fikk ordet det me engang hunden haddde tatt av kragen.

Vet de jeg har leid av har hatt forskjellige leietagere og det er nok mange som driter i det de leier fordi det er ikke deres... synd at det skal ødelegge for alle andre.

Syned det er bra eier av dette huset tok saken til retten. skulle bare mangle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er ikke bare bare å ha hund i leilighet man selv ikke eier, men jeg er heldig å få leie selv om jeg har stor hund. Kjempe greie folk som har ordnet hekk og gjerde rundt der jeg bor så hunden slipper å komme seg på veien. Eneste min hund har ødelagt er når han var opperert og gikk med krage, da skrapte han av malingen på noen døra karmer. Viste dette til huseier og tilbydde meg å male de igjen eller å betale skaden. Synes dette er vesentlig når man leier noe å ødlegger det... Så vi fikk ordet det me engang hunden haddde tatt av kragen.

Vet de jeg har leid av har hatt forskjellige leietagere og det er nok mange som driter i det de leier fordi det er ikke deres... synd at det skal ødelegge for alle andre.

Syned det er bra eier av dette huset tok saken til retten. skulle bare mangle!

Så snille utleiere du har :-)

Jeg har og leid med hund, det gikk bra selv om huseeieren var veldig skeptisk fordi de som leide andre delen også var redd for hunder. Men i ettertid har jeg fått høre at jeg er den beste leieboeren dem har hatt. Vi hadde klausul i kontrakten at jeg skulle dekke skader som hunden måtte lage, både inne og ute. Men blomsterbed trengs jo å få vendt jorda, så da gjorde det ikke noe at hun gravde der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mamma og pappa hadde masse problemer med leietaker mens vi bodde i utlandet.

De skulle liksom vært ute på en fredag, mandagen etter kommer vi hjem fra utlandet og skal flytte hjem.. Men neida, tror man ikke at han fortsatt bor der og nekter å fjerne seg fra huset. Dosettet var sprukket og gelenderet i trappen ødelagt, og div. andre småting. Men noe depositum, nei, det hadde han brukt til å betale de siste tre månedene selvfølgelig (dette var jo en tabbe fra vår side da).

Viste seg jo at han ikke var helt ordentlig da vi i flere uker etterpå fikk brev fra politiet addressert til ham og politiet var innom et par ganger for å finne ut av hvor han bodde.

Kom forresten på at han hadde to ulovlige leietakere selv i huset vårt. Disse står fortsatt oppført på vår addresse hvis man søker i telefonkatalogen.

Jeg skjønner bare ikke at folk kan være sånn i det hele tatt...

Jeg er veldig glad mamma og pappa er igang med å kjøpe leilighet som jeg kan leie, og da er det ihvertfall lov til å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at folk er skeptiske til både leietakere med hund og leietakere generelt, men det er synd at alle skrekkhistoriene skal gå utover folk (både med og uten hund) som faktisk oppfører seg pent, betaler når de skal og ikke utgjør skade på leilighet/hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Dosettet var sprukket og gelenderet i trappen ødelagt, og div. andre småting.

WOW, for en heftig ødeleggelse! :)

(sorry..)

Kjipt når folk ikke ordner opp etter seg, når de eller dyrene ødelegger hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada... hunder kan ødelegge.. men dette tar jo kaka!

og en gjør jo opp for seg.... det å stikke av fra hele sualmitten er jo verre enn å ha en hund med uvaner..

Klart man gjør opp for seg. Eller evt fikser skader før man flytter. Men å bare reise fra et hus med så mye skader, og ikke være villig til å gjøre opp for seg, er helt horribelt. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som vurderer å leie ut en etage får frysninger på ryggen...det får heller stå tomt :ahappy:

Ja, hvis du pga dette tror at alle leietakere er vandaler, så er det sikkert best at du lar etasjen stå tom i stedet for å leie den ut, skattefritt, og tjene kanskje 60-80.000 kroner i året. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...