Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage banner

Heidihj

Recommended Posts

Hvordan får du til at det blir gjennomsiktig på en måte?

Når du setter inn ett nytt bilde på bakgrunnen, så blir det jo et nytt layer. Da ser du på "layer-oversikten", og der står det: Opacity. Der stiller du ned "gjennomsiktigheten".

Håper du skjønte det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine bidrag :D

bannerelwira0om.jpg

bannerelwira13ca.jpg

bannerelwira34tf.jpg

bannerelwira44os.jpg

Om det er noe du vil jeg skal forandre på så bare si ifra :D

Tusen takk. De var kjempe fine!!! :D:)

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det, så jeg kan lage banner selv. Må jeg ha ett program?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte hunder har dere begge to :)

Fin banner forresten Karris :D

Man kan sikkert bruke forskjellige programmer, men selv bruker jeg Adobe Photoshop 7.0.. Det er litt vanskelig å forklare kort hva man gjør men...

Jeg velger i alle fall først ut de bildene jeg vil ha, derretter så bruker jeg "tryllestaven" og "stiplefirkanten" litt om hverandre for å fjerne feks gress og annen bakgrunn + at jeg sletter det laget sombakgrunnen er på...

Derretter lager jeg et nytt ark i web-banner størrese 468x60 og setter inn en bakgrunn jeg liker...

Så forminsker jeg de ulike bildene litt ettersom hvor store de er fra før og hvor nærme de skal være og slikt (ca 70 høy har jeg brukt på dine...)

Derretter limer jeg dem inn på bannerne og tar bort det hvite med tryllestaven (om jeg ikke har lukket arkene jeg hadde laget bildene uten bakgrunn i, for da er det bare å kopiere (må jo selvfølgelig lagre bildene som noe når man har de slik man tror man kommer til å bruke dem senere))...

Jeg pleier å lagre selve banneren med all tekst og allle bildene som selve photoshop formatet, for så å derretter lagre den og de ulike varianten jeg lagrer med jpeg kvalitet 8.

Dermed er det lettere å endre småting senere, for hittil har jeg bare funnet ut av at det er i photoshop formatet jeg kan flytte rundt på ting.. Men det er ikke flaut å spørre, og det er Mange flinke bl.a på dette forumet :D

Huff, dette ble rotete forklart... Jeg selv har prøvd meg selv og rådført meg med andre, du kan også kjøpe bøker om programmet, men de er ikke altid like lette å følge, det finnes også internett sider du kan gå inn på med gode forklaringer... Men det beste er kanskje å ta kurs da :D

Vel håper du skjønte Noe av det jeg prøvde å si her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno å si på beskrivelsen din Basse :) Prøving og feiling er også tingen. Litt viktig å lagre i Photoshopformatet så ting kan endres i ettertid ja.

For å forminske bilder både til bannere og til passe format for web, og forum her med bredde maks 530 px, bruker jeg selv et uhyre enkelt gratisprogram som heter "Resize". Med dette kan du behandel haugevis med bilder i én operasjon.

Sånn ser det ut:

Resize.jpg

Husker ikke i farten hvor jeg lastet det ned fra. men dersom noen vil ha dette programmet kan jeg sende det på mail. Send meg bare en PM med din e-postadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno å si på beskrivelsen din Basse :D Prøving og feiling er også tingen. Litt viktig å lagre i Photoshopformatet så ting kan endres i ettertid ja.

Takk skal du ha! :D Er ikke så lett å forklar men, jeg selv prøvde og feilet og spurte om råd av og til :D

Husker jeg hadde en lei opplevelse med noen bannere jeg hadde laget, hadde skrevet bokstaven d isteden for b på bannerene, det var en del også! Og sa hadde jeg selvfølgelig ikke lagret den i photoshop format da, så da ble det viksel og pensel på meg gitt :roll: Aaaaaaldri mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...