Gå til innhold
Hundesonen.no

Rekekar


Toya

Recommended Posts

Dere rekeentusiaster..

Hvordan best mulig bygge opp ett reke kar, er 60 liter akvarium grei str?

Er det noen type fisk man kan ha sammen med reker, uten at man risikerer at de blir fiskemat?

hvordan type planter er bet egnet for reker?

Jeg tenkte å ha noen kirsebær reker, de røde? om de heter det? de ser så kule u, men ser også at det er masse andre kule reker,

Så fyr løs ;)

Litersyken regjerer her i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, enda en rekenerd, velkommen i kubben! ;)

60 liter er finfint, trenger ikke så stort heller hvis du skal ha kirsebær, men hvis du vil ha andre fisk sammen med de, så er jo det greit.

Coryer er helt trygge å ha sammen med reker, i tillegg til å være ekstremt søte så er de fredlige, kan gå i en 60 liter og det finnes en drøss forskjellige typer å velge mellom.

Jepp, jeg er bitt av den basillen og, og har plutselig 4 typer og ønsker meg mange fler men har ikke plass <_<

Reglen med planter er at du må ha javamose, ellers trives de i planter med tette blader, men javamose er et must :)

Forresten, jeg har masser av kirsebærreker hvis du vil kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok ;) morro :)

hva skal du ha for rekene da?

Og hvor får jeg tak i javamose?

ikke sett noe til det i butikkene her.

Hadde liksom vært litt morro med noe fisk også, ikke bare de røde rekene.

Tenkte å starte litt med disse rkene, går det fint å ha stein i bunn, eller er det best med sand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha coryer i det karet må du nesten ha sand. De har barter som de roter rundt i sanden med og de kan skade bartene sine hvis de går i for skarp kant på steinene.

Men rekene bryr seg fint lite om hva slags sand de har :)

Jeg tenker å kvitte meg med kirsebærrekene sånn etterhvert, så vi kan sikkert bli enige om en snill pris ;)

Javamose pleier de å ha på Oslo City, ellers så kan jeg sikkert skrape litt sammen av det jeg har. Pleier å sende med litt når jeg selger reker uansett, så kan sikkert skrape sammen litt ekstra ;)

Her har du alle corytypene ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Endlers sammen med kirsebærreker og det gikk helt fint for jeg begynte med 10 reker og det tokk ikke lang tid før jeg hadde det 5 dobbelte.

Så i en 60L ville jeg hatt corydoras på bunnen , reker og Endlers det er en veldig fin kombinasjon som jeg har prøvd selv.

Med masse planter og mose så de små kan gjemme seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange reker kan man ha da?

jeg har en 60 liter med sju coryer og fire platyer (og snart noen bebisser). Har veldig lyst på noen reker oppi, men er usikker på om det er plass nok på bunnen...

Et annet spørsmål? Hvorfor må det være javamose? Hvorfor kan ikke andre ting brukes? Jeg har fyllt bunnen med eikeblader til coryene, så det burde jo være gjemmesteder nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan coryer har du?

Rekene er veldig glade i javamose, og de beiter på den. :) Tipper du fint kan han reker oppi der, de går over hele karet, men det kan være at platyene tar de. Har ingen erfaring med platy og reker sammen, så det blir litt tipping ;)

Du kan fint bruke andre planter, men jeg vil sterkt anbefale deg å ha javamose i et kar der det går reker! Det er ingen tvil om hvilken plante de foretrekker, jeg ser det i karet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan coryer har du?

Rekene er veldig glade i javamose, og de beiter på den. :) Tipper du fint kan han reker oppi der, de går over hele karet, men det kan være at platyene tar de. Har ingen erfaring med platy og reker sammen, så det blir litt tipping ;)

Du kan fint bruke andre planter, men jeg vil sterkt anbefale deg å ha javamose i et kar der det går reker! Det er ingen tvil om hvilken plante de foretrekker, jeg ser det i karet mitt ;)

albinoer.

jeg tror ikke platyene tar dem, vi har hatt reker i platykaret på jobb.. Hmmm.. da må jeg finne noe javamose da, og noen reker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...