Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff trøndelag?

LiLi

Recommended Posts

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
stemmer det! er første helga i november den ja. men jeg kan fortsattt møte opp, så lenge treffet blir på søndag, for jeg stiller på lørdag :D flaks der... :)

Utstillinga på Orkanger er andre helga i november. :wink: Dit skal Tinka og jeg også, så da kan jeg ikke være med, i alle fall ikke på lørdagen (for vi må jo se Ask og Marie!), og helga etterpå er jeg som sagt på Hamar.

Ina, hvordan blir det til med kaninhoppenorgesmesterskapet i Sarpsborg (for et langt ord, og jeg veit ikke om det var det du skulle på en gang) - skal du avgårde dit eller blir du hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er den helga opptatt da :)

Vi skal også dit på lørdag!! :D

Tror det holder med et sånn "arrangement" for oss på ei helg... Han er jo så liten enda... :D

Og dessuten så må jeg kjøre ganske langt for å komme til Orkanger og Trheim da. Må regne med iallefall 2 timer hver vei med ferge... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillinga på Orkanger er andre helga i november. :wink: Dit skal Tinka og jeg også, så da kan jeg ikke være med, i alle fall ikke på lørdagen (for vi må jo se Ask og Marie!), og helga etterpå er jeg som sagt på Hamar.

Ina, hvordan blir det til med kaninhoppenorgesmesterskapet i Sarpsborg (for et langt ord, og jeg veit ikke om det var det du skulle på en gang) - skal du avgårde dit eller blir du hjemme?

jaså ja.. er det den andre helga. jaja, da er det hvertfall ikke no problem! da kan jeg jo dra til orkanger og se på june og beathe også da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva blir det til? :) jeg kan ikke til helga, neste helg skal jeg på lerkendal og om jeg ikke tar helt feil så er det på lørdagen så da går det fint med søndagen, men da kunne ikke cavalita. og videre fremover er jeg ledig., hadde tengt også tenkt meg på den utstillinga i orkanger, om jeg kommer meg dit å sånt..

Er enig i at vi slipper de i puljer ja, Lucas kan være voldsom mot hunder som er mindre i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det ser jo nesten ut til at første helga i november passer best her.. Eller dvs, om Ina ikke skal på det kaninstevnet da. :roll:

Helga etter er det jo utstilling på Orkdal, og etter det så er vi langt utti november. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg :roll: Men jeg troooor det blir til at jeg blir hjemme.

Men hallo, hvorfor tar vi ikke bare et treff på Orkanger da? Jeg har også tenkt meg dit en eller begge dagene den helga, og hvis alle skal dit!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg :roll: Men jeg troooor det blir til at jeg blir hjemme.

Men hallo, hvorfor tar vi ikke bare et treff på Orkanger da? Jeg har også tenkt meg dit en eller begge dagene den helga, og hvis alle skal dit!?

Enig med deg!! :lol: Skulle jo ikke være noe problem det? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på utstillinga? Blir ikke det litt stress da? Husker ikke hvilken dag jeg skal stille engang jeg, eller jo, tror det er søndag. Så da kan i alle fall ikke jeg. Lørdag må hun holdes ren og søndag skal hun jo stille, og etter det er vi nok så slitne at vi bare vil hjem..

22/23 oktober: Passer bra

29/30 oktober: Passer best

5/6 november: Passer bare i nord-trøndelag

Hvordan er det med dere?

Det er jo flere med småhunder, noen nye. Det er Atheo, og den malteseren.. Husker ikke navnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oss er det greit og møte opp på orkanger utstillingshelga. vi stiller lørdag, så med mindre han blir veldig stresset, så funker det bra for oss hvertfall.jeg kan alle helger framover som sagt :lol: men om vi skal gå tur, så funker kanskje ikke utstillingshelga så bra? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal på den utstillinga når var den igjen??men om vi tar treffet der istede så kommer jeg. jeg kan ikke til helgen som sagt,neste helg er ok og videre utover. jeg blir gjerne med på å ta treffet i nord trøndelag :lol: hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5./6. november kan forsåvidt alle, men Christina kan bare være med om det blir i Nord-Trøndelag, er det så? Hvordan går det for dere andre her i "sør" å dra til Nord-Trøndelag - og har noen av dere forslag til hvor vi kan gå tur hen, som ikke er for langt unna togstasjon/busstasjon?

Er enig i at det kan bli stress med å gå tur og sånn samme helga som utstillinga, hundene som skal stilles må jo holdes rene (og det blir de ikke når de har vært i leik med Tinka!), og folk stiller til forskjellige tidspunkt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

åhh...

er 5-6 November planlagt?=(

Da kan jeg ikke komme..

Skal starte stevne...sprang og dressur...Sukk..

Men bare fortsett videre med planleggingen dere, ikke tenk på meg..Overlever nok..:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her?.. hmm. tenke..vi har sandstien da, eneste jeg kommer på i farta, men er ikke så bra der da, går ikke å slippe dem.en del biler kjører der også.så det blir kanskje ikke så akutelt,christina må nesten si noe i levanger og omegn da. er så vidt kjent i verdal jeg hehe :lol: men kommer ikke på noe sted, som er et bra sted å gå og heller ikke så langt unna tog/buss stasjoner..skal tenke mer på det, også får vi høre hva christina sier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehh.... Jeg?

*klø seg i hodet*

Det er vel enklest hvis vi tar det i nærheten av en togstasjon da.. Hmm.. Jeg må nesten tenke litt på saken.. Men altså Nord-Trøndelag 5/6 november, er den grei for alle? I så fall skal jeg prøve å finne en plass.. Og vi tar jo bare et nytt treff igjen senere, for det er jo tvilsomt om alle kan samtidig uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsbustaden må jo bare være et perfekt sted :P Men da må vi leie minibuss eller noe for å komme oss dit. Spørs om vi får ha med hundene i bussen da. Eller så kan mamma kjøre :P Men spørs om vi får plass da. Tror ikke hun er hypp på å kjøre mer enn to turer liksom.. Så de hundene som er sinna på hverandre får løpe etter for halv pris :P

En mulighet er også å leie torsbustadhytta, hvis vi skal være der hele helgen. Men det spørs om vi burde vært flere da. Vet ikke helt hva den koster men. Hvor mange er vi egentlig nå som kan den helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...