Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff trøndelag?

LiLi

Recommended Posts

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Den er jeg med på. :wink:

Jeg kommer nok også til å ta tog regner jeg med. :P

Ja, tar tog jeg og. hvilken stasjon da? :oops: er helt "blond" på vei og sånt altså om vi skal noe langt unna liksom :oops: så om noen kan møte meg før vi tar bussen videre hadde det vært flott :D

første helga i november høresbra ut. det gjør å den campingen.

noen som vet hvor mye ca det koster for å ha med hund på toget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke ann å gå te festningen nei' date='blir litt langt,men det går jo busser! :)[/quote']

ja jøss, da må vi leie egen buss, bybussene i tr.heim er stapp fulle fra før, og 8-10 hunder på en og samme buss?! da trur jeg busssåføren sier næi altså! :D

stedet der vi har hundetreff er jo nevnt, men da må de som tar buss skifte buss og de som tar tog, skifte tog, og det blir tungvint. jeg kunne foreslått og hatt utgangspunkt nede hos meg, men det er hvertfall tungvint..jeg bor jo ei mil utav byen..

ingvild, du hvet vel om et sted vi kan ha det? :D du kjenner jo tr.heim bedre enn meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estenstadmarka+søndag+hund løs=neitakk for meg hvertfall. Det kryr av barnefamilier der på søndagsformiddagen, selv om vi går på skogsstien og ikke langs veien så er det en del folk der altså. Selvsagt kan vi være heldige. Hm. Jeg kan gå en tur oppi der på skogstiene nå på søndag og sjekke litt åssen det ligger an med folkemengden. Om vi skal ha det i Estenstadmarka så foreslår jeg at vi går opp fra Jakobsli-sida, der er det mindre folk. Dessuten kan man da ta buss nr 36 eller 66 fra sentrum til møtepunktet omtrent.

Festningen er vel forsåvidt ganske sentralt, men de fleste som har hatt hunder løse på et område mens eierne står i ro veit at det ofte kan bli klabb og babb av det (Marie - du husker sikkert åssen det var på hundetreffene med Ask, Tinka, Texas, Trivette og Santo da vi hadde treffene på St.hanshaugen). Og med mindre vi vil gå rundt og rundt så er det ikke noe særlig bra område å gå tur på.

Når det gjelder Ladestien så er det vel en del folk der også kan jeg tenke meg. Dessuten er det egentlig ganske trangt og uoversiktlig der, det skal jeg innrømme.

Øysand foreslo jeg bare helt tilfeldig. Det kan godt hende at det kryr av folk der på søndager og at det er umulig å komme dit med buss altså, det veit jeg ikke noe om. Men enig i at det kan være upraktisk med tanke på bytte av buss osv.

Ellers... Andre steder jeg har å foreslå er området rundt Jonsvatnet, men dit går det ikke buss oftere enn annenhver time fra sentrum. Eller kanskje Christina veit av noen fine turområder ved Skjetlein?

Hm.. Driver å tenker på flere steder vi kan ha det, skal rope ut om jeg kommer på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange som hadde svart ja.. Det er jo bra :) Men altså.. Hadde dere tenkt å slippe alle hundene sammen i en diger mølje? For det er ikke jeg med på altså :D Da blir hunden min til en pannekake... Men jeg vet ikke jeg.. Hva skal vi egentlig gjøre liksom? Gå tur, eller? Kunne jo prøvd å hatt et eget småhund-treff og da, sånn at de store bøllene kan herje sammen :D Eller at vi slipper dem i puljer eller noe slikt. Det pleier vi i alle fall å gjøre på kurs. Slippe sammen noen om gangen. Men vet ikke hva dere synes om det da.. Hvis vi gjør det sånn går det jo fint om noen har løpetid også, da er det vel bare å ikke slippe dem sammen med hannhunder. Det virker jo som om det kanskje blir litt mange, og da er det vel ikke så ideelt å bare slippe alle sammen? Eller? Aner ikke hva dere pleier jeg da men.. Hmmz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Tinka er vel den voldsomste i lek kan jeg tenke meg, og hun er vel den eneste tispa som er stor også, så det blir kanskje litt risikabelt å slippe henne sammen med Eso og Ask mens hun har løpetid, men det er mulig det går greit til og med til helga altså, litt risikabelt er det, men det er jo bare å følge med...

Jeg foreslår å slippe litt i puljer, mens vi går liksom. Hvis det blir til at vi drar oppi Estenstadmarka f.eks., så er det kjempefine turstier der som vi kan gå langs, også bytter vi på hvilke hunder som går løse og hvilke som går i bånd, så LiLi ikke blir til pannekake pga Tinka, haha. Muligens kan vi også ta med engangsgrill og ta matpause, dog med Tinka bundet fast i et tre så vi får beholde vår egen mat i fred.

Vi har vel egentlig bestemt oss for at søndager passer best?

Hvilken helg passer best for dere - den siste i oktober, nå til helga eller den første i november? Eller for å spørre litt annerledes, hvem er det som ikke kan noen av disse tre helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, stakkars lili! jeg er ledig alle helger framover freemdeles, so it`s up to you.. :)

så lenge tinka er der, oppfører ask seg :D vi kan godt slippe i puljer, ask har godt av båndtreningen også :D om ateho skal være med er det vel han, lili og oscar som blir småhundene. ateho er jo bare valp da. ask er heller ikke så svær, men er nok bedre at han leker med tinka og eso, enn med lili og oscar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, stakkars lili! jeg er ledig alle helger framover freemdeles, so it`s up to you.. :)

så lenge tinka er der, oppfører ask seg :D vi kan godt slippe i puljer, ask har godt av båndtreningen også :D om ateho skal være med er det vel han, lili og oscar som blir småhundene. ateho er jo bare valp da. ask er heller ikke så svær, men er nok bedre at han leker med tinka og eso, enn med lili og oscar. :D

Ja, det blir vel det :D

Vi skal prøve å få det til når helga å datoen blir bestemt da :D Det eneste vi vet at vi skal på, er utstillinga i Orkanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel det :D

Vi skal prøve å få det til når helga å datoen blir bestemt da :D Det eneste vi vet at vi skal på, er utstillinga i Orkanger.

Ja, og den er det vel mange andre her som skal på også. :wink:

Jeg vil også.. sukk!

Men har ikke penger til no overnatting.. :roll: Jaja... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...