Gå til innhold
Hundesonen.no

Liste over de britiske rasene?


TollerRetriver

Recommended Posts

Skal ha framføring om de britiske øyene i engelsk, og jeg skal selvfølgelig klare å få med noe om hund. :)

(De andre i klassen skal snakke om fotball og golf, så jeg får vel snakke om det jeg vil. :))

Så jeg lurte på om det fantes et sted hvor alle de britiske rasene stod listet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Irland med i Storbritannia? Irsk setter osv, var jo ikke med...

Nope, Irland hører ikke til Storbritannia. Er del av de Britiske øyer da.

Jeg ville blitt lykkelig om mine elever hadde tatt med hunder istedenfor fotball! *gjespe* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, Irland hører ikke til Storbritannia. Er del av de Britiske øyer da.

Jeg ville blitt lykkelig om mine elever hadde tatt med hunder istedenfor fotball! *gjespe* :)

ot; Nei, nå må vi ha tunga rett i munnen ;) Det er heter Det forente kongerike Storbritannia, hvor Nord-Irland er en del av dette. Herunder er England, Wales, Skottland og Nord-Irland.

Hvor den irske setteren ble av hen vites ikke :)

Edit: Den Irske Setteren er vist fra Irland, altså den delen som ikke tilhører Storbritannia. Så derfor fikk ikke den rasen være med å leke på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot; Nei, nå må vi ha tunga rett i munnen :) Det er heter Det forente kongerike Storbritannia, hvor Nord-Irland er en del av dette. Herunder er England, Wales, Skottland og Nord-Irland.

Og for å gjøre det enda litt mer forvirrende (og forsåvidt enda mer OT) så er vår bruk av "Storbritannia" litt feil i forhold til den engelske bruken:

Great Britain = England, Skottland, Wales

United Kingdom (aka UK eller Britain) = England, Skottland, Wales og Nord-Irland

The British Isles = Britain (altså UK) + Irland og litt smårusk her og der (Isle of Man, Channel Islands åssåvidere)

Så altså, Irland er IKKE medlem av Storbritannia selv om Nord-Irland er det.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...