Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bor dere?


PsychoLynx

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Etter å ha sett så mange utrolig fine hus skal jeg virkelig revurdere å flytte ut av byen. du får virkelig ingenting for pengene. bor fortsatt hjemme men dog. lurer på hva vi kunne fått for 5 millioner hvis vi bare flyttet litt utenfor byen. ett lite gult rekkehus er ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett så mange utrolig fine hus skal jeg virkelig revurdere å flytte ut av byen. du får virkelig ingenting for pengene. bor fortsatt hjemme men dog. lurer på hva vi kunne fått for 5 millioner hvis vi bare flyttet litt utenfor byen. ett lite gult rekkehus er ikke mye å skryte av.

For 5 mill hadde du fått MYE!! Huset vi bor i er vel verdt 1,5 mill kanskje :whistle: Med 1,2 mål tomt og sentralt :)

Og ja... Dette er barndomshjemmet til faren til Lars. Lars har virkelig lyst til å kjøpe det nå, men 2,6 +++ i lån er jo beint umulig for oss. Men en liten drøm det der. Eneste negative med det stedet er at nye RV4 går 70-100 m fra husveggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får mer for pengene utenfor byen, og ja, man får bedre treningsforhold for bruks o.l. Men jeg ser virkelig ikke for meg at jeg bosetter meg på landet - jeg er alt for glad i å ha muligheten til å bo nærme alt man trenger og mer til, og jeg ser faktisk for meg at jeg som voksen bosetter meg nærmere sentrum enn der jeg bor nå (fem-seks km fra Trondheim sentrum).

Min søster har - etter pappa - odelsrett på denne gården, men per nå ser ingen av oss for oss at vi kommer til å ta over den, til tross for fantastiske tur- og treningsmuligheter, samt at det tar ti minutter å kjøre til Trondheim Lufthavn Værnes... Jeg liker bylivet, jeg liker å ha mennesker rundt meg, jeg liker å bo sentralt.

IMG_9744.jpg

IMG_9701.jpg

Men det er altså ikke der jeg bor nå - på gården altså - jeg bor i et gult rekkehus i Trondheim, og har Ikea som utsikt. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint mange av dere bor:D Nå bor jeg i en liten kjellerleilighet, som er helt OK til sitt bruk, men 1. August flytter jeg til Sørlandet, på en stor gård med masse skog og herlig natur rundt. Jeg er en sånn som kan trives like godt i blokk som på landet, og det blir uvant å ikke ha naboer helt innpå. Men samtidig er det jo såå mange fantastiske ting med å bo på landet; privatliv, mulighet til å ha de dyrene jeg har lyst til å ha, mulighet til å bare ri rett ut i skogen. Jeg gleder meg, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt bilder av huset både ute og inne. Det ble 62 bilder det. :whistle: Og da tok jeg ikke med alle rommene heller. Vi har et stort hus! Men jeg skal prøve å begrense meg:

Ok, vi begynner ute.

24.jpg

Huset framme.

26.jpg

Garasjen og huset.

27.jpg

Huset bak.

25.jpg

Inn mot stuen.

Inne:

23.jpg

Den lille gangen.

22.jpg

En liten del av den store gangen.

21.jpg

Badet nede.

20.jpg

Trappen opp.

19.jpg

Stuen (mot fjorden).

18.jpg

De store vinduene, lesekroken og elpianoet i stuen.

17.jpg

Den andre siden av stuen.

16.jpg

Taket i stuen.

15.jpg

Spisebordet med utsikt mot fjorden.

14.jpg

Kjøkkenet. Også med utsikt mot fjorden.

13.jpg

Fra kjøkkenet og inn mot stuen.

11.jpg

Badekaret.

10.jpg

Badet.

9.jpg

Rommet mitt.

8.jpg

Vinduet og kommoden min.

7.jpg

Senga mi. :)

5.jpg

Sett fra senga.

4.jpg

På loftet, hvor det er PC, playstation, gitar, TV og DVD-spiller. Og utrolig mange ledninger!

3.jpg

Her har alle sammen lov opp i sofaen!

1.jpg

Dette skal bli rommet mitt. Fungerer for øyeblikket som tørkestativ-rom.

Og nå mangler jeg et kjøkken, tre soverom og et roterom. Men de tar jeg ikke med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint mange av dere bor:D Nå bor jeg i en liten kjellerleilighet, som er helt OK til sitt bruk, men 1. August flytter jeg til Sørlandet, på en stor gård med masse skog og herlig natur rundt. Jeg er en sånn som kan trives like godt i blokk som på landet, og det blir uvant å ikke ha naboer helt innpå. Men samtidig er det jo såå mange fantastiske ting med å bo på landet; privatliv, mulighet til å ha de dyrene jeg har lyst til å ha, mulighet til å bare ri rett ut i skogen. Jeg gleder meg, jeg!

Hvor på sørlandet skal du flytte til? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får mer for pengene utenfor byen, og ja, man får bedre treningsforhold for bruks o.l. Men jeg ser virkelig ikke for meg at jeg bosetter meg på landet - jeg er alt for glad i å ha muligheten til å bo nærme alt man trenger og mer til, og jeg ser faktisk for meg at jeg som voksen bosetter meg nærmere sentrum enn der jeg bor nå (fem-seks km fra Trondheim sentrum).

Min søster har - etter pappa - odelsrett på denne gården, men per nå ser ingen av oss for oss at vi kommer til å ta over den, til tross for fantastiske tur- og treningsmuligheter, samt at det tar ti minutter å kjøre til Trondheim Lufthavn Værnes... Jeg liker bylivet, jeg liker å ha mennesker rundt meg, jeg liker å bo sentralt.[

*grøss* :) Så forskjellige kan man være. Jeg vil bo alene, i skogen, på en gård, der jeg kan sole meg toppløs på verandaen og hente posten uten å måtte kle meg skikkelig osv. Og ikke minst et sted kattene kan gå ute uten fare for å bli most av en bil, et sted der hundene kan løpe ute inngjerdet hele dagen om de vil, og leke høylytt uten å føle at de vekker halve nabolaget osv. Og ikke minst bo med egen strandlinje...

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøss* :) Så forskjellige kan man være. Jeg vil bo alene, i skogen, på en gård, der jeg kan sole meg toppløs på verandaen og hente posten uten å måtte kle meg skikkelig osv. Og ikke minst et sted kattene kan gå ute uten fare for å bli most av en bil, et sted der hundene kan løpe ute inngjerdet hele dagen om de vil, og leke høylytt uten å føle at de vekker halve nabolaget osv. Og ikke minst bo med egen strandlinje...

*sukk*

Kunne ikke vært mer enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får mer for pengene utenfor byen, og ja, man får bedre treningsforhold for bruks o.l. Men jeg ser virkelig ikke for meg at jeg bosetter meg på landet - jeg er alt for glad i å ha muligheten til å bo nærme alt man trenger og mer til, og jeg ser faktisk for meg at jeg som voksen bosetter meg nærmere sentrum enn der jeg bor nå (fem-seks km fra Trondheim sentrum).

Min søster har - etter pappa - odelsrett på denne gården, men per nå ser ingen av oss for oss at vi kommer til å ta over den, til tross for fantastiske tur- og treningsmuligheter, samt at det tar ti minutter å kjøre til Trondheim Lufthavn Værnes... Jeg liker bylivet, jeg liker å ha mennesker rundt meg, jeg liker å bo sentralt.

IMG_9744.jpg

IMG_9701.jpg

Men det er altså ikke der jeg bor nå - på gården altså - jeg bor i et gult rekkehus i Trondheim, og har Ikea som utsikt. :icon_redface:

Hvor ligger denne drømmen da?? Jeg bor selv bare 10 min unna værnes, så da ble jeg meeeget nysgjerrig på om hvilken retning bruket ligger :icon_confused: Det var i allefall virkelig pent der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøss* :icon_confused: Så forskjellige kan man være. Jeg vil bo alene, i skogen, på en gård, der jeg kan sole meg toppløs på verandaen og hente posten uten å måtte kle meg skikkelig osv. Og ikke minst et sted kattene kan gå ute uten fare for å bli most av en bil, et sted der hundene kan løpe ute inngjerdet hele dagen om de vil, og leke høylytt uten å føle at de vekker halve nabolaget osv. Og ikke minst bo med egen strandlinje...

*sukk*

Signerer den jeg også ja! Jeg gleder meg til jeg får bo på gården som skal bli min om forhåpentligvis ikke så mange år. Nå for tiden bor jeg i 3. etg i en slags nymotens blokk. Helt ok, men funker dårlig å ha mer enn en hund, og jeg vil ha flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du store min - dere er gale nesten hele gjengen..! :ahappy: Vil ikke bo andre steder enn i byen?? WTF? Hadde vi kjøpt i byen da vi kjøpte for noen år siden, hadde vi endt opp med en 50 kvm borettslagsleilighet med 1 mill i fellesgjeld og en liten balkong. Nå bor vi i en tomannsbolig, hvor hele 125kvm er VÅRT. Dessuten er det helt nytt, og vi (dvs jeg) har fått bestemt alt av farger og materialer. Nydelig! Vi har hage og vi har carport, og vi har noen utrolig morsomme naboer vi er blitt godt kjent med.

Men nå vil jeg enda lenger "ut". Jeg misunner dere som kan velge og vrake i gårsdbruk, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt 2,6 mill for å kjøpe Lars sin pappa sitt barndomshjem - det så jo utrolig idyllisk ut! I forhold til min smak bor jeg fremdeles for sentralt, selv om det tar fire minutter å kjøre opp i skogen, og vi har gård på andre siden av veien.

Nei, - jeg skal ha enebolig (den trenger ikke være så himla svær), med svææær tomt, og det skal ligge rett ved skogen. Elgen skal ikke tusle hos oss, og hagen skal være naturhage, vill og vakker. Vi skal ha stall, og leie ut stallplasser. Sukk, jeg vet det finnes folk som har det sånn, og jeg misunner de noe så enormt! *vræl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig flyttet til Flisa hvor vi har huset, veldig deilig å endelig ha kommet på plass(mangler bare mannen som er igjen i Oslo).

Her deler mennesker og dyr alle nesten alle rom(ikke kjøkkenet), så Shira har seng på stua og på soverommet vårt.

Men hun har begynt å ta seg friheter, og kryper oppi senga sammen med meg etter jeg har sovnet.

Stue.

011.jpg

Stue, med sengeplassen til Shira.

002-1.jpg

Spisestua.

001.jpg

Kjøkkenet, eneste rommet som er fyfy for dyr.

003.jpg

Familie gjesterom.

006.jpg

Gjesterom med dobbeltseng gjømt inni kommoden.

Her inne pleier Shira å legge seg hvis hun ikke er på stua eller soverommet vårt.

005.jpg

Soverommet vårt ser ikke ut, og orker ikke rydde, så det får ingen se :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...