Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordaland Hundeklubb 28/2 og 1/3


Lazita

Recommended Posts

Ingen andre som har tatt seg tid enda?

Vi var i dag og stilte som sagt Aron i åpen klase og Tinka i veteran. Det var påmeldt 13 japanere(ingen valper)

For min del så var det Aron som måtte først i ringen av mine og han fikk følgende premier 1kval - 1konk - ck - 2bhk. Tinka gikk som veteran og hun fikk følgende premier 1kval -1konk - ck - cert - 1btk - bim -bir veteran - 3bis veteran. Og gjett om vi er stolt av gammla nå. hennes 3 cert som veteran(nå må vi bare få tak i det store certet så er championatet i boks :yes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Stine! (Og ja, jeg mener Ace skulle vunnet).

Gulvet var fælt ja.. Heldigvis var dette en av de dagene Luno ikke syns glatte gulv er skummelt, han er nå en snåling tasseladden min. Men syns det er rimelig dårlig at de presterer å legge en eneste matte på skrått inne i ringene, var ikke få hunder som skled.. Tror jeg skal sende en liten mail jeg, greier de å legge ut den ene matten burde det vel ikke være så fryktelig vanskelig å slenge ut fire til per ring..

Også grattis til Iselin og Gigi'en med CK, bare dumt at cert'et glapp (men bra debut da :yes:), og selvfølgelig stort grattis til mokken!

Luno fikk HP, dommeren syns han trenger å utvikle seg litt i kroppen og bli litt fastere i fronten, og den kan jeg jo ikke si meg uenig i.

Kritikken:

M. god type, mask. hanne i utv. Velf. hode, noe st. ører. Fine øyne, bitt ok men mangler (*her skulle det stått 2xP1). Korr. hals og rygglinje, b. kors, tilr. benst. i storleken, behøv. lite mer kropp. Rør seg mer korr. steg l. men ennå løs i armbågar. Utm. pelskv.

Hørte henne også si til skriveren "svært åpen og tilgjengelig", men det kom visst ikke med på kritikken (Luno tok sin vanlig hopp og sprett og kyss på dommeren :))

*edit: Grattis blinki og selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte henne også si til skriveren "svært åpen og tilgjengelig", men det kom visst ikke med på kritikken (Luno tok sin vanlig hopp og sprett og kyss på dommeren :yes:)

Så du uttrykket hennes da han hoppet opp og tok tak da??? :) Dommeren strålte jo av glede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin dag, verdens beste hund, og herlig dommer. Kan det bli bedre? BIR, CK, CERT. Jeg tror Prada var den eneste av de 9 påmeldte CC`ene som ble premiert, eller muligens det var ei tispe der som fikk HP. Kritikken var kjempefin! Det ble ikke delt ut noen BIM. Dommer var Gunnar Nymann.

UtstillingManger1mars036.jpg

UtstillingManger1mars096.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva kan man si, BIG 3, det må man være fornøyd med :)

Birken har nå etterhvert blitt flink til å bevege seg bra i ringen, skjelden hopp og sprett, tull og tøys.

4 år og snart voksen??? :)

Han viste seg bra, både i rasebedømming og grupperingen og det var mange flotte hunder som ble takket av i grupperingen.

2 gruppeplasseringer på rad, det er jammen ikke hverdagskost for pyrren!

Nordhordland Hundeklubb, Manger 01.03.09

Dommer Peter Rehanek, Championklasse

4 years, head typical, bite ok, eyes dark,

head typical behind, neck well set, chest deep,

back leveld straight, well angulated, temperment movement.

1 kval, 1 konk, ck, 1 bhk, BIR, BIG3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Monica med BIR og BIG3 på sprettballen :) Kjempekjekt :)

Selv var jeg veldig happy med Gigi's første "outing" med 1JK 1JKK CK 2.BTK... Selvom det kunne gått helt annerledes :) Kjempeflinke søte lille, som ikke har vært i hall siden Haugesund i mai ifjor (da var hun 5mnd). Knallkritikk fikk hun (nå sitter jeg på jobb, så jeg har den ikke foran meg), men det var stort sett "utmerket" som stod i hele kritikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...