Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe frontpage


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg er sikkert dårlig til å lete, men har søkt litt rundt på nettet og på komplett ol. etter Frontpage programmet. Vil finne ut prisen på dette. Når jeg søker på google, kommer det opp bøker, kurs og mange ulike programmer med ulik pris. Sikkert ulike versjoner. Så blir litt forvirra. :drool:

Så noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette til best pris? Helt standard frontpage til hjemmesidelaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Microsofts egne sider:

Hva skjedde med FrontPage?

Etter ni år som et prisbelønnet webredigeringsverktøy avsluttes støtten av FrontPage i slutten av 2006. Vi vil fortsette å betjene behovene til eksisterende FrontPage-kunder ved å introdusere tre splitter nye programbyggings- og webredigeringsverktøy basert på helt ny teknologi: Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007 for informasjonsarbeidere i bedrifter, Microsoft® Expression™ Web Designer for profesjonelle webdesignere og Microsoft® Visual Studio 2005 for webutviklere.

Har forøvrig ikke prøvd de andre programmene de nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Microsoft Expression web (alternativet de nevner ovenfor), og det er bygget opp på tilnærmet lik måte som frontpage, dermed må vel det kunne være et greit alternativ?

Men det står at det er for proffesjonelle, så er det ikke mye mer komplisert? Eller? Liker iallefall wysiwyg muligheten i frontpage, koding er jeg ikke så god på.

Men ser jo at frontpage er litt utdatert da, og har vel ikke vondt av å prøve noe nytt, lærer slike ting ganske fort heldigvis (nørd) :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Men det står at det er for proffesjonelle, så er det ikke mye mer komplisert? Eller? Liker iallefall wysiwyg muligheten i frontpage, koding er jeg ikke så god på.

Men ser jo at frontpage er litt utdatert da, og har vel ikke vondt av å prøve noe nytt, lærer slike ting ganske fort heldigvis (nørd) :)

Expression Web (EW) er også ett wysiwyg-program (det er også DW og de fleste andre slike programmer). Men det man skal være oppmerksom på, er at alle programmene til Microsoft kopierer også over skjulte koder (om du skriver noe i word og kopierer teksten til EW, så kommer det "ørti" koder med som man ikke trenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går ikke å få kjøpt 2003 programmet?

Tuppetroll: hva koster det programmet?

Aner ikke :)

Expression Web (EW) er også ett wysiwyg-program (det er også DW og de fleste andre slike programmer). Men det man skal være oppmerksom på, er at alle programmene til Microsoft kopierer også over skjulte koder (om du skriver noe i word og kopierer teksten til EW, så kommer det "ørti" koder med som man ikke trenger).

What she said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expression Web (EW) er også ett wysiwyg-program (det er også DW og de fleste andre slike programmer). Men det man skal være oppmerksom på, er at alle programmene til Microsoft kopierer også over skjulte koder (om du skriver noe i word og kopierer teksten til EW, så kommer det "ørti" koder med som man ikke trenger).

Det problemet kan man vel løse om man limer inn teksten i Notepad/Notisblokk og kopierer den på nytt derfra før man limer det inn i Frontpage? Om det stemmer vet jeg ikke (jeg har ikke prøvd selv foreløpig), men jeg fikk høre dette da jeg var på et webkurs for et stund siden. Notepad skal visst fjerne formatinger og lignende fra Word osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Det problemet kan man vel løse om man limer inn teksten i Notepad/Notisblokk og kopierer den på nytt derfra før man limer det inn i Frontpage? Om det stemmer vet jeg ikke (jeg har ikke prøvd selv foreløpig), men jeg fikk høre dette da jeg var på et webkurs for et stund siden. Notepad skal visst fjerne formatinger og lignende fra Word osv.

Jepp, notepad tar bort kodene, men hvem orker å lime alt inn i det først? :)

Da jeg satt som ansvarlig for raseklubbens hjemmeside fikk jeg tilsendt skriv som skulle ut på sidene (distriktssider, fra styret, avlsråd osv). Og det gjør jo merarbeid at de skriver i word, slik at jeg måtte kopiere til notepad og så til DW.

Forøvrig bruker jeg notepad mye til kopiering av registrerte hunder (fra skk, den finske kennelklubben og fra gamle DogWeb), for da slipper man linkene som kommer automatisk sammen med regnr osv.

Forøvrig bruker jeg notepad for de fleste oppdateringene og endringene på min egen hjemmeside, mens DW brukes til grafikken i begynnelsen (og nå skal jeg få til siste finish på php og asp).

(drømmer tilbake til dengang DW var eid av Macromedia og ikke Adobe, synes 95% av adobe-programmene er for ressurskrevende og trege å bruke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(drømmer tilbake til dengang DW var eid av Macromedia og ikke Adobe, synes 95% av adobe-programmene er for ressurskrevende og trege å bruke)

Derfor bruker Jeg fortsatt Macromedia Dreamweaver MX 2004 , å har ikke oppgradert... :)

Selv MX 2004 har jo 1000 flere funksjoner en man trenger, satt gjennom et kurs i MX 2004, men herre...

Jeg hadde klart meg med notepad liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, notepad tar bort kodene, men hvem orker å lime alt inn i det først? :)

Det er en annen sak :) Noe tungvint blir det selvfølgelig, men om man først bruker et program som ikke fjerner kodene, er det jo relativt enklere å bruke Notepad fremfor å fjerne kodene på egenhånd...

Jeg bruker en del Frontpage selv, og ser virkelig at jeg kan ha nytte av å benytte Notepad ved kopiering av tekst. Det er MYE rart i HTML'en på siden mine ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...