Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem trenger en malle?

Huldra

Recommended Posts

Siden dere fortsetter OT en så kom jeg på en ting til :)

Ang. når man bruker det i trening og valpen har fått belønningen sin, hvordan er det best å gjøre det for å få gjenstanden tilbake fra valpen, så man kan fortsette å trene ?

Det kommer an på; man kan bytte med godbit, man kan få hunden til å slippe ved å ta tak rundt munnen/snuten (altså ta fra hunden leken uten å bytte), man kan vente til hunden selv slipper (for deretter å belønne dette med å fortsette å leke), eller man kan rett og slett bare fjerne leken når hunden glipper taket.

Med Aynï har jeg en relativt grei takk-kommando, med Tulla bytter jeg med godbit på noen leker, mens på denne på videoen, så kjemper jeg bare for harde livet for å få henne til å slippe, og så snart hun slipper er den borte. Det virker som hun blir mest tent av sistnevnte - her gjelder det å henge så godt at man ikke mister leken, virker det som om hun tenker. Bytter jeg med godbit er det fort gjort at hun heller slår over på godbiter og ikke vil leke mer etterpå. Når jeg leker med ball, har jeg to baller jeg bytter på å kaste, og noen ganger kaster jeg en ny ball når hun kommer til meg med den første, andre ganger får hun en godbit, og andre ganger igjen får hun ingenting. Dette trigger litt forskjellige ting hos forskjellige hunder, og noen hunder fungerer bedre på ene eller andre måten. Men det å bryte opp kjeften til hunden vil jeg ikke anbefale uansett egentlig. Det blir straff for at hunden er flink å holde leken, mens når jeg river den bort hvis Tulla mister taket, så er det straff for å ikke holde godt nok. Hvis man skal analysere det på den måten da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...