Gå til innhold
Hundesonen.no

Når bruker man forsikringen?


Gjest

Recommended Posts

Bikkjedyret har for tiden ørebetennelse med sopp og bakterier og hele pakka, noe som i løpet av neste uke vil koste meg over 2000 kr i rene veterinærutgifter (for konsultasjon og div. mikroskopiske analyser) - går dette på forsikringen? Kan man ta alle veterinærtimer som kommer i forbindelse med sykdom (utenom de sykdommer som er oppgitt som unntak på forsikringspapirene) på forsikringen? Så framst de overskrider egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er sykdom eller skade som dekkes av din forsikring, og du overstiger egenandelen er det bare å sende inn!

Gjensidige og Agria har direkteoppgjør med de fleste klinikkene nå, og da overlater du alt til klinikken. De sender inn alle papirer, og du får beskjed om hvor mye din egenandel er. Resten av pengene blir satt rett inn til klinikken. Fungerer veldig fint på klinikken hos oss, tror vi bruker direkteoppgjør med disse to selskapene i 90% av tilfellene!

Husk også på at de fleste selskaper har en egenandelsperiode. Så om du betaler egenandel for ørebetennelsen nå, og hunden får en klofraktur ( f.eks ) om 4 uker, så blir det ingen fast egenandel på deg da, kun den bevegelige.

Jeg anbefaler folk å sende inn det meste til forsikringen, om det ikke dekkes, ja da får man beskjed om dette! Bedre å prøve en gang for mye og spare noen kroner, enn å ikke gidde og må betale alt selv ( + pengene til forsikringsselskapet)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler folk å sende inn det meste til forsikringen, om det ikke dekkes, ja da får man beskjed om dette! Bedre å prøve en gang for mye og spare noen kroner, enn å ikke gidde og må betale alt selv ( + pengene til forsikringsselskapet)..

På kort sikt er dette rett, på lang sikt vil det derimot ikke være særlig lønnsomt, det vil nemlig medføre at premien øker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er sykdom eller skade som dekkes av din forsikring, og du overstiger egenandelen er det bare å sende inn!

Gjensidige og Agria har direkteoppgjør med de fleste klinikkene nå, og da overlater du alt til klinikken. De sender inn alle papirer, og du får beskjed om hvor mye din egenandel er. Resten av pengene blir satt rett inn til klinikken. Fungerer veldig fint på klinikken hos oss, tror vi bruker direkteoppgjør med disse to selskapene i 90% av tilfellene!

Husk også på at de fleste selskaper har en egenandelsperiode. Så om du betaler egenandel for ørebetennelsen nå, og hunden får en klofraktur ( f.eks ) om 4 uker, så blir det ingen fast egenandel på deg da, kun den bevegelige.

Jeg anbefaler folk å sende inn det meste til forsikringen, om det ikke dekkes, ja da får man beskjed om dette! Bedre å prøve en gang for mye og spare noen kroner, enn å ikke gidde og må betale alt selv ( + pengene til forsikringsselskapet)..

Sånnt liker jeg! :) Skal høre med vet-stæsjn når vi drar innom i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kort sikt er dette rett, på lang sikt vil det derimot ikke være særlig lønnsomt, det vil nemlig medføre at premien øker..

Åh? Jeg har da samme årspremie på Gubben nå som da jeg tegnet for nesten 5 år siden, og jeg skal love deg at forsikringen har blitt godt brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige hunden var forsikret i Sparebanken1 og gjett om den forsikringspolisen fikk kjørt seg flere ganger i året over flere år.. Og det helt uten at premien gikk opp, det var heller aldri noe tull med utbetalingene. Vi fikk til og med mer penger enn forventet tilbake på livsforsikringen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
På kort sikt er dette rett, på lang sikt vil det derimot ikke være særlig lønnsomt, det vil nemlig medføre at premien øker..

Åh? Jeg har da samme årspremie på Gubben nå som da jeg tegnet for nesten 5 år siden, og jeg skal love deg at forsikringen har blitt godt brukt!

Forrige hunden var forsikret i Sparebanken1 og gjett om den forsikringspolisen fikk kjørt seg flere ganger i året over flere år.. Og det helt uten at premien gikk opp, det var heller aldri noe tull med utbetalingene. Vi fikk til og med mer penger enn forventet tilbake på livsforsikringen hans.

Det Pan mener regner jeg med er at ikke den enkeltes premie øker, men at jo mer forsikringen brukes, jo dyrere vil det på sikt bli å forsikre ett dyr fra den aktuelle rasen. Forsikringsselskapene kjører statistikker på skade/sykdom og hyppighet av dette pr rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Pan mener regner jeg med er at ikke den enkeltes premie øker, men at jo mer forsikringen brukes, jo dyrere vil det på sikt bli å forsikre ett dyr fra den aktuelle rasen. Forsikringsselskapene kjører statistikker på skade/sykdom og hyppighet av dette pr rase.

Tja, Amstaff er jo ikke lovlig lenger, så da blir det ikke noe økning på fremtidige eiere iallefall. Om det er en spesiell skade/sykdom som går igjen i en rase, så ser jeg jo at det kan bli økning i premien eller restriksjoner på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg (altså, ikke nødvendigvis MEG, men la oss definere "jeg" som en person som har en hund med veterinærutgifter og som vurderer å sende inn forespørsel til forsikringa) skal sitte her og tenke at mitt bidrag kommer til å presse prisene opp? Jeg har mine største tvil. Hvis man tar mengden av alle andre hundeeierene i Norge, og spesielt hvor mange useriøse aktører (oppdrettere) det er på populære raser som min (og alle de andre på top 10 lista) - så har jeg mine største tvil om at alle eierene sitter og tenker "neeeei vi dropper å spørre forsikringa fordi vi sparer penger på det". Tror det er mange syke individer som har blitt avlet til å gå inn og ut døra hos veterinæren, og de gjør nok mer for premien enn at man selv prøver å få penga tilbake.

Jeg har forsikring fordi jeg skal slippe å bruke unødvendig (som i at veterinærerer er unødvendig dyre av årsaker jeg setter som åpne) mye penger hvis hunden min får en sykdom. Da sitter jeg ikke og sturer fordi årspremien kanskje går opp en hundrelapp eller to etter et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...