Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrere valpekull-hvor langt navn?


BDD Girl

Recommended Posts

Sitter og myser på nkk sine sider og lurer på dette med registrering av valpekull og antall tegn navnet kan inneholde. Har pratet med flere om dette, og de har flere tolkninger, så da søker jeg "eksperthjelp" her inne jeg.

Det står jo på NKK sine registreringsskjema:

Valpenes navn

(Kennelnavn skrives ikke)

(Kennel + valpenavn max 35 tegn)

(en bokstav/tegn/mellomrom pr. rute)

Dette skjønner jeg: Man skal ikke skrive kennelnavnet på registreringsskjemaet. Den er grei, og ganske tydelig, men så starter tolkningen da, med om Kennelnavnet og valpenavnet ikke kan utgjøre mer enn 35 tegn eller om man kan ha kennelnavnet PLUSS et navn på 35 tegn?

Jeg tror jeg skjønner så pass at et mellomrom er å anse som et tegn.

Need help please. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal telle både kennelnavnet og valpenavnet. Jeg fikk i retur en stamtavle som innehold en bokstav for mye, feilen var heldigvis ikke min så jeg fikk det navnet som var tenkt:)

Takk for svar. Fint du fikk navnet som var tenkt :-)

Og der hadde du skrevet svaret selv gitt :)

Joda, ser jo den, men det kan nå tolkes at man kan ha Kennelnavnet Pluss et navn på max 35 tegn. Det mangler jo noe komma og slikt.

Kennel + valpenavn kan ikke inneholde mer enn 35 tegn TILSAMMEN.

Mellomrom, apostroffer o.l. teller som "Et tegn".

Eks. Doberguard's Master Key To Kingwana= 35 tegn.

Takk for svar :-)

Ser det er med To Kingwana der, er ikke NKK veldig strikse på slike ting? At de ikke tillater f.eks Atle's Big Boss Til Petter? Hva er lov og hvordan skriver man best et navn på en valp for å innkludere eiers navn eller kennel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...