Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten Yodle-video


Yodel

Recommended Posts

Nå har Fibi og jeg sett og hørt på yodelfilm. Vi kom fram til at "ikketråkkpågulvet" må være en svært populær basenjilek og at vi endelig har skjønt hva "burbruk" egentlig betyr. Hvis den kassa med teppe over var bur, da. Dessuten var jodlinga koselig og Fibi sovnet til den. Det kan ha en sammenheng med at vi akkurat er kommet inn etter et par timer i skauen, men dog. Vi likte sprettballen også, vi, men syns hun (han?) fikk ufortjent lite oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god, Dennis høres ut som en ku! ;) Særlig på den siste filmen, hvor du har skilt ut og repetert enkelte av jodlingene hans.

En ku??? Best for deg at Dennis'en ikke finner ut av din onde tankegang, ellers kommer han til å jodle i hodet ditt med skikkelig rautelyd i hele natt :icon_redface:

Hehe, ren løgn rett / slett ;)

Vil ha flere filmer lagt ut :rolleyes:

Ja, men en fin løgn egentlig. Trengte all mulig slags "så fin er denne rasen, så den kan vi vel kjøpe, mamma" hjelpemidler jeg kunne finne. Og der stod det, svart på hvitt, at mamma måtte legge argumentet om at hun var redd for sofaen sin bort. For Basenjiser hopper ikke opp i sofaer, de tenk! (øøøøh...)

Takk for KOOSELIG melding i gjeteboke by the way.

Dennis lager trutmunn og sender en liten trudelutt din vei :rolleyes2: (Det var smileyen med mest trutmunn. Så det så)

Yey! Er ikke bare jeg som har et dyr som liker å bevege seg på flere "plan" om man kan si det slik *skule bort på basenji som ligger og sover ved siden av laptopen her* (jeg har laptopen på spisebordet.. ) Jeg må innrømme at jeg ikke stusser over å se dem hoppe opp og spasere rundt på ting, sånn er basenjier simpelthen (og det er flere grunner til at de har en slags hang til å være høyt oppe)

Men hva var det Centa ikke fikk lov til? Gå på det nattbordet?

*Ler* Nei, egentlig er skrivebordet "off limit". Det rommet er nå blitt omgjort til "hunderom", og voffsene sover der om natta. På skrivebordet står det en slik basenjikrukke med godbiter oppi, og det hender mamsen glemmer å sette på lokket skikkelig.... Det finner Centulf ALLTID ut av, og må uansett opp for å sjekke. Sist gang jeg glemte meg ang. lokket var krukka FULL, og når jeg kom opp for å slippe dem ut neste morgen var alt spist opp så langt små basenjisnuter rekker, og noen tjukke og vraltende Basenjiser var glade for å se meg, og nødne for å komme ut...

Jeg tror vel egentlig jeg likte den første best jeg.. å se basenjier uredigert, "in the raw" synes jeg sier mye om vesenet deres, som det ble snakket om tidligere her - man ser jo hvor "rolige" de er selv når de er dødsglade!

Mm... Har bare lagt ut den andre linken foreløpig, men skal ikkje se bort ifrå at jeg legger ut begge. Har lyst til å lage en "løpe-fort-med-ørene-bakover-og-halen-rett-tilværs-video" også :)

Og jodlingen da.. trutmunnen og greier.. lille basenji her jodler kun når vi kommer hjem, ikke ellers - men søren som de er til å spise opp når de går rundt der med ørene ned og hodet opp med trutmunn og sier sin rare lyd!

Ikke sant? Det er Dennis som er jodle-kongen her i huset. Etterfulgt av Centa. Bambi bare gurgler, mens Echo bare fyrer løs en sjelden gang. Har hørt om Basenjier som aldri snakker også. Slikt er litt trist, jeg synes nå det er med på å gi rasen et skikkelig særpreg! (Selvom jeg vet at noen foretrekker stillheten også)

Lille basenji kan forøvrig si "vaff" hun, bare ett - og stortsett sier hun det gjerne akkurat når jeg står og forklarer et eller menneske at "nei, riktig det - de kan ikke bjeffe" - og så kommer det "vaff" fra utysket.. :( Man kan simpelthen ikke vinne med en basenji altså..

I know... You just can't win! Snakket med en som lurte på rasen her for en stund siden, og mens vi driver og snakker om basenjiens manglende bjeffing og slikt setter Dennis i med et sånn superhøyt "Boff" (Han skvatt for et eller annet) Etterfulgt av en bjeffe-runde fra sprettballen her. :rolleyes:

Har vært å snoket på Yodel siden igjen.. En smule sjarmert av Dennis da :(

Han har det med å sjarmere ;)

Har noen tatt en titt på hjemmesiden til Yodel??

Hvis ikke se på C Kullet, bildene fra dag 35 så ser man Chaka (tror det var det) det fikk hjerte til å smelte fullstendig, verdens søsteste gullklump eller?? :(

Er det denne du mener...?

bambivalper2005-dag35072-1.jpg

Nå har Fibi og jeg sett og hørt på yodelfilm. Vi kom fram til at "ikketråkkpågulvet" må være en svært populær basenjilek og at vi endelig har skjønt hva "burbruk" egentlig betyr. Hvis den kassa med teppe over var bur, da. Dessuten var jodlinga koselig og Fibi sovnet til den. Det kan ha en sammenheng med at vi akkurat er kommet inn etter et par timer i skauen, men dog. Vi likte sprettballen også, vi, men syns hun (han?) fikk ufortjent lite oppmerksomhet.

Jupp, *Ikke-tråkke-pågulvet* er en svært polulær lek. Gjerne slengt sammen med "sisten" og sofa-hopping :D

Kassa med teppe er et bur der døra forøvrig nesten alltid er åpen, og særlig Dennis liker å ligge der. Han løøøper inn der hver kveld, for da får han godis. Sitter og skuler ut av burdøra og venter på noe godt. Må se å få filmet det også tenker jeg :D Så sover han der hele natta- med døra åpen. (Selvom det hender han hopper opp i senga og graver seg ned under dyna)

Sprettballen kan da ikke få oppmerksomhet når vi skal filme jodling? Dessuten får han ikke oppmerksomhet. Han TAR oppmerksomhet. Søte, sprettende hårdotten :(

Hærlige!

Ser at Dennis er stolt hane i flokken :)

Ja, han liker iallefall å tro det, men egentlig er Centa alfa tispa i huset. Hun trenger bare å gi et visst blikk til sønnen sin, så tør han ikke å gjøre en døyt, men må murmle litt bare for å vise at han ikke er heelt fornøyd med å bli satt på plass...

Hijab.

:lol: Denne ble feil-quota fra Akkuratt nå, tråden, men den er så festlig at jeg lar den stå :)

Gud så nydelig de er ;) Er helt forelsket i de små rynkene i panna deres.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få filma Loke en dag :) han jodler skikkelig høyt av og til. Spesielt når hele familien kommer hjem samtidig, for da er alt perfekt synes han :D Hvia han får kjeft for å ha gjort noe galt, så bare kjeftejodler han tilbake, og da klarer vi jo ikke å være sinte. Han er vel kanskje en av de få basenjiene som kan bjeffe flere ganger. Han har kanskje vært med for mange vanlige hunder? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Vet du, når jeg for en 13-14 år siden vurderte hvilken rase jeg ville ha, fallt valget tilslutt på Basenjien blant annet fordi hundeboken beskrev den som en hund som (sitat) "Trives best i gulvhøyde"

*Ler høyt*! Jeg mener å huske at vår basenji kom i hus fordi de ikke kunne bjeffe... men dyret laget jo både lyd og annen faenskap, så jeg tror kanskje mamma var noe fortvilet en periode gitt :). Utrolig herlige skapninger, da...

Forresten - Willy hang over skuldra her da Yodlerne yodlet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...