Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs

ElinT

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Folk kan heller avtale seg i mellom å møtes utenom kurset eller bli igjen etterpå for å la valpene leke sammen. Gjerne også oppmuntres til det nå man snakker om viktigheten av sosialisering, men jeg er ihvertfall ikke interessert i å betale en instruktør for å stå å se på at valpen min leker. Det klarer jeg helt fint selv. Jeg betaler for å få bli instruert og forventer at det gjelder alle timene vi har betalt for. Selv om jeg skjønner at det er fryktelig enkelt for instruktør og ha frislipp siste 20 min hver gang. Men at man oppfordrer kursdeltakerne til å møtes og la hundene leke er jo bare fint :icon_redface: På kurs vil jeg heller trene på at valpen skal kunne ha fokus på meg med andre hunder rundt og lære noen enkle lydighetsøvelser, kunne passere andre, innkalling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske åpen for det meste, så det blir spennende å se hvordan valpekurset vi skal på blir. Det starter 11 mars. Interessant å lese hva dere mener det burde inneholde iallefall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Klubben jeg har hatt kurs for har en mal for hva et valpekurs "skal" inneholde.

Jeg har alltid en bli "kjent runde" på første kurskveld for å høre hva deltagerne anser som viktig i deres hundehold og eventuelle utfordringer de har møtt på så langt, slik at kurset best mulig tilpasses deltagerne.

Leketid/frislipp blir inndelt i grupper, etter alder/størrelse/hvor tøff/forsiktig de enkelte valpene er.

Synes det ikke bør være for mangen valper løs samtidig, 4-6 stk er greit.

Da går vi helst i skogen hvis lyset tillater det, evnt på inngjerdet treningsbane.

Da får vi ogsåpå sett endel på valpenes språk og hvem som trenger litt veiledning eller må støtte valpen sin/ bruke time-out.

Det som jeg synes er viktig på kurs: positiv innlæring, kontakt, innkalling, gå pent i bånd, "nei", miljøtrening (vi tar som oftest en bytur), barn og hund, ignorering av uønsket adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...